لزوم استفاده از همه ظرفیتهای جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی و نیز سایر دستگاهها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و گفت: لازمه این مهم استفاده از نیروی توانمند جهاددانشگاهی در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور است.
به گزارش ایسنا، محسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در آستانه سال ۱۴۰۳ گفت: ایجاد بستر و ایجاد سازوکارهای تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی برای ما بسیار حائز اهمیت است و مطمئن هستیم این مهم با استفاده از نیروی توانمند و شبکه قوی و خوب جهاددانشگاهی در سراسر کشور میسر است.
وی بر تعامل و همکاری واحد های جهاددانشگاهی و مدیران ستاد و صف این نهاد در حوزه آموزش، مهارت و اشتغال تاکید کرد و گفت: همه زیرساخت ها، کارگروه ها و نشست ها و نیز شوراهای مختلف برای توسعه مهارت و آمورش های منجر به اشتغال باید در جهاددانشگاهی فعال تر شود؛ چرا که یکی از عوامل موفقیت آموزش های جهاددانشگاهی نیز آموزش های منجر به شغل است که در طول سال ها در این نهاد وجود داشته و دارد.
غفوریان تصریح کرد: ماهیت آموزش های جهاددانشگاهی این است که منجر به شغل شود و یکی از عوامل استقبال از آموزش های جهاددانشگاهی در طول سال های گذشته این همین توجه به آموزش های مهارت محور و شغلی است.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر همکاری های خوب حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی با دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: این همکاری ها با بدنه دولت و دستگاه های مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و …، تجارب خوبی را برای جهاددانشگاهی رقم زده است و باید تلاش کنیم در حوزه آموزش، اشتغال و مهارت و کارآفرینی به مرجعیت برسیم تا دستگاه های مختلف بخش دولتی و خصوصی به جهاددانشگاهی مراجعه کنند.
وی بر همکاری جهاددانشگاهی با نهادها و سازمان های غیر دولتی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در نهادها و دستگاه های غیر دولتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها مثل کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام ره، شهرداری ها و … برای توسعه اهداف مورد نظر در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد که تلاش می کنیم این ظرفیت ها از طریق اداره کل کارآفرینی و اشتغال این نهاد دنبال شود.
غفوریان با تصریح اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد توسعه ای است گفت: این نهاد توسعه ای در حوزه اشتغال ظرفیت های خوبی دارد که باید بتوانیم به خوبی استفاده کنیم؛ یکی از این ظرفیت های خوب “رسانه بازارکار “شامل پایگاه خبری و هفته نامه بازار کار است که می تواند به عنوان یکی از باسابقه ترین رسانه های فعال در کشور در خدمت توسعه آموزش، اشتغال و کارآفرینی باشد.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با تصریح اینکه بازارکار با حدود ۲۴ سال سابقه فعالیت یک برند و سرمایه خوب برای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی است تصریح کرد: بازارکار جهاددانشگاهی می تواند به محل رجوع سیاستگذاران، صاحب نظران، کارشناسان و تصمیم گیران تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی ساختاری است که بر مبنای رابطه دینی و تقوا ایجاد شده است، گفت: این نهاد در مقام مقایسه با بقیه نهادها همواره منشا خیر و برکت بوده است و موضوع اشتغال نیز بر همین مبنا دنبال شده است. جهاددانشگاهی علی رغم همه امکانات کم توانسته به نسبت خدمترسانی خوبی انجام دهد. ما نیز خوشحالیم که توفیق خدمت به مردم را داشته ایم.
غفوریان در ادامه گفت: تغییر و تحول بخشی از طبیعت هر سیستمی است و من نیز تلاش میکنم تا بتوانم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم و از زحمات دیگر همکاران نیز تشکر میکنم. چیزی که مبناست این است که مسئولیتها به درستی انجام شوند. در جهاد تلاطمها تغییری در روحیه نیروها ایجاد نمی کند. امیدواریم از این به بعد نیز همکاری خوبی بین بخشهای مختلف جهاد و شبکهای که ایجاد شده است برقرار شود تا کارها بهتر و بیشتر پیش بروند.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ، فراهم شدن ساز وکارهای تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی به منظور گردآوری، ساماندهی، پرورش و اجرایی سازی ایدهها و نظرات؛ تعمیق، مشارکت و هم افزایی با ادارات کل ستادی و واحدهای سازمانی در جهت تقویت ویژگیهای کارآفرینانه در آموزشهای مهارتی و کوتاه مدت تخصصی را از رویکرد های جدید این معاونت در حوزه اشتغال عنوان کرد که باید توسط اداره کل کارآفرینی و اشتغال این نهاد دنبال شود.