۶ راهکار برای تحت کنترل درآوردن نوآوری مخرب در کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

چشم‌انداز کسب‌وکار در حال تغییر است و شرکت‌ها باید آماده پذیرش و سازگاری با این تغییرات باشند. نوآوری مخرب نه‌تنها بر کسب‌وکارهای جدید تأثیرگذار است؛ بلکه این مفهوم؛ عامل اصلی پایداری یک شرکت محسوب می‌شود.

در اینجا ۶ نکته اساسی در رابطه با نوآوری مخرب را بیان می‌کنیم:‌

  • سن شرکت؛ مانع اختلال نیست:

اساساً، نوآوری مخرب، اصول و اهداف بلندمدتی است که می‌تواند یک شرکت را هدایت کند. آمازون به عنوان فروشنده کتاب شروع به کار کرد و در مدت کوتاهی به بازار آنلاین تبدیل شد. Royal Mail به‌طور پیوسته در طی ۵۰۰ سال حضورش؛ نوآوری ایجاد کرده است. سن برای نوآوری مانع محسوب نمی‌شود؛ بلکه نگرش ما نسبت به اداره کسب‌وکار مانعی بر سر راه‌مان محسوب می‌شود.

  • اعتماد، شفافیت و پاسخگویی، کلید رشد اقتصادی نوآورانه هستند:

ایجاد نوآوری مخرب در صنایع؛ نیازمند تمایل مصرف‌کنندگان به خرید است. درحالی‌که یک وب‌سایت یا برنامه‌ای قابل‌دسترس با هدف موفقیت اولیه و سوددهی کلید خواهد خورد؛ Airbnb و Uber بر اهمیت اعتماد مصرف‌کنندگان تأکید دارند. بدین ترتیب خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند؛ رشد پایداری خواهد داشت.

  • برای مصرف‌کنندگان؛ تبدیل به یک قهرمان شوید:

تمرکز زیاد بر مشتری، جزء جدایی‌ناپذیری در تحریک نوآوری در کسب‌وکارهای جدید و پایدار است. از رشد سریع استفاده از گوشی‌های هوشمند تا استفاده از سیستم‌ عامل‌های دیجیتال‌، تغییرات سلیقه‌ای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها؛ همگی به سرعت اتفاق می‌افتد؛ بنابراین باید در هنگام احساس نیاز مشتریان؛ دست پر به دیدارشان بروید.

  • مدیران و رهبران ارشد باید نگرش مثبتی نسبت به نوآوری داشته باشند:

کسب‌وکارهای جدید معمولاً دارای منابعی هستند که به آنها قابلیت نوآور شدن را می‌دهد. اما به‌عنوان نکته‌ای حائز اهمیت باید بدانیم که: بدون نگرش و افکار درست در رهبری شرکت؛ کسب‌وکار توان استفاده از منابع نوآورانه‌اش را نخواهد داشت.

  • در تکنولوژی‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید:

با زمان پیش رفتن؛ به معنی سرمایه‌گذاری در عوامل کلیدی رشد کسب‌وکارتان است. برای مثال به توسعه وب‌سایت خود بپردازید؛ این کار می‌تواند در انجام فرایندهای پرداخت؛ حفظ اطمینان مشتریان و یا تسهیل سفرهای آنلاین مفید باشد.

  • برنامه خود را در مقیاس بزرگ تصور کنید:

نوآوری موفق با رشد سریع ارتباط دارد. کسب‌وکارهای جدید و منسجم می‌توانند در هر دو مقیاس کوچک و بزرگ کار کنند، اما حصول اطمینان از تخصص حقوقی و ساختار سازمانی برای مدیریت درست این فرایند؛ لازم است.

منبع: modirinfo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *