جایگاه زنجیره تامین در کسب و کار‌ها کجاست؟

مزرعه کارآفرینی

نگهداری یک کسب و کار، وظیفه یک فرد نیست؛ چه این کسب و کار یک شرکت بزرگ باشد یا یک کسب و کار کوچک خانگی. یک تیم تحت یک مدیریت خوب می تواند موفق شود. یکی از مهمترین نقش ها، نقش مدیر زنجیره تامین شرکت است. نقش اصلی مدیریت زنجیره تامین این است که اطمینان حاصل کند که تقاضای مشتریان با عرضه کافی محصولات تامین می شود. لازم است اطمینان حاصل شود که شرکت هرگز محصول اضافی یا ناکارآمد تولید نمی کند. در اینجا ما هر‌آن چیزی را که باید در مورد نقش و مسئولیت مدیر زنجیره تامین بدانید آورده ایم.

مدیریت زنجیره تامین بخشی جدایی ناپذیر از سازمان های تجاری است و برای موفقیت شرکت مهم است. با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، اکثر سازمان‌های تجاری به صورت آنلاین در دسترس هستند. بازار رقابتی می شود و بنابراین نقش مدیریت زنجیره تامین را پر رنگ‌تر می‌سازد. به همین دلیل، تقاضا برای مدرک MBA مدیریت زنجیره تامین در سراسر جهان در حال رشد است.

۵ نقش و مسئولیت کلیدی مدیران زنجیره تامین

۱. افزایش خدمات مشتری

یکی از مهمترین نقش ها و مسئولیت های زنجیره تامین، مدیریت خدمات مشتری است. مشتریان همیشه باید آنچه که دنبال می کنند را دریافت کنند. فرقی نمی‌کند این خواسته یک محصول باشد یا یک راه حل برای مشکل آن ها و یا پاسخ به سوالاتشان. تیم مدیریت زنجیره تامین باید اطمینان حاصل کنند که برنامه کاری خدمات مشتری ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته در دسترس است. در این صورت مشتریان احساس می کنند به سازمان متصل بوده و تمایل دارند با آن کار کنند.

۲. کاهش هزینه تولید

اولین و مهمترین کاری که مدیران باید انجام دهند این است که هزینه تولید محصولات را کاهش دهد. این کار با:

معرفی ماشین آلات صنعتی یروز

خرید مواد خام به طور مستقیم از کارخانه ها یا بازارهای عمده فروشی

کاهش تعداد اقلام برگشت خورده و معیوب

افزایش کارآیی نیروی کار

عملی خواهد شد.

۳. بهبود کیفیت محصولات

این واقعیت است که هزینه تولید محصولات باید کاهش یابد، اما در عین حال، کیفیت محصول نیز باید افزایش یابد. لازم است اطمینان حاصل شود که مواد خام و تولید محصولات کیفیت خوبی دارند، زیرا تنها در این صورت مشتریان جذب خواهند شد. آنها باید با دوام، قابل اعتماد و دارای عمر طولانی باشند.

 ۴. ارتقای وضعیت مالی

شرکت باید وضعیت مالی خود را ارتقا دهد. لازم است اطمینان حاصل شود که مشتریان دوباره محصولات را خریداری میکنند زیرا از موارد قبلی راضی هستند. مدیریت زنجیره تامین باید به گونه ای کار کند که:

جریان نقدی شرکت افزایش یابد.

مقدار دارایی های ثابت؛ کاهش یابد.

اهرم سود افزایش یابد.

این امر مشتری را به این باور می‌رساند که شرکت در حال پیشرفت بوده و نتایج مثبتی نشان می دهد.

۵. توسعه بهترین استراتژی های بازاریابی

تیم مدیریت زنجیره تامین باید بهترین راهبردهای بازاریابی را برای شرکت ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که محصولاتشان در بهترین شکل ممکن موجود هستند. مشتریان اغلب با نگاه کردن به آگهی هایی که درفصاهای مختلف به اشتراک گذاشته می شوند تصمیم می گیرند که آیا یک آیتم خاص را خریداری کنند یا نه.

منبع: aims

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *