استراتژی برند و راهکارهای برندسازی

مزرعه کارآفرینی

استراتژی برند یعنی چه؟

در دنیای امروز برندسازی یا برندینگ یکی از مهم ترین بخش ها و روش های ارتقاء جایگاه کسب و کارها در بازار شناخته می شود که اغلب افراد تمایل دارند در همان ابتدای کار خود با انتخاب یک لوگوی مناسب یا شعار تبلیغاتی جذاب برند خود را معرفی نموده و اعتبار کسب و کار خود را در میان سایر مشاغل دنیای تجارت افزایش دهند؛ اما شاید شما هم در وهله اول این سوال را بپرسید که ” استراتژی برند یعنی چه؟ ”

تمامی افرادی که به تازگی وارد عرصه بازار و رقابت های تجاری در دنیای مارکتینگ ها و بازاریابی ها شده اند، در همان لحظه ورود با اصلاحات مختلفی همچون برندسازی، برندینگ و استراتژی برند برخورد کرده اند و یک بار برای همیشه این سوال در ذهنشان نقش بسته که استراتژی برند چیست؟ یا چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که ما در دنیای مارکتینگ ها با انواع روش های بازاریابی و تبلیغات مواجه هستیم که همگی می توانند در معرفی و تبلیغ کسب و کارها موثر باشند؛ اما در این میان همواره بهترین راهکار در معرفی کسب و کارهای تازه تاسیس استفاده از استراتژی برند یا برندسازی است!

در واقع با استفاده از استراتژی برند شما می توانید کسب و کار خود را به مخاطبین بیشماری در سراسر جهان معرفی نمود و یک پیام ماندگار در ذهن آن ها باشید، یعنی گام اول برای ورود به دنیای رقابت های بازار استفاده از استراتژی برند در معرفی کسب و کار خود به جهان می باشد. شما با برند سازی مناسب و درست می توانید یک پیام ماندگار از کسب و کار خود در ذهن مخاطبین قرار داده و ارتباط خود را تا سالیان سال با مشتریان خود حفظ نمایید.

چگونه برندسازی کنیم؟

در دنیای مارکتینگ ها استفاده از استراتژی برند در معرفی و تبلیغ کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، به طوری که در کمپین های تبلیغاتی همواره برندسازی و برندینگ در گام های نخستین بازاریابی قرار می گیرند و با استفاده از راهکارهای مختلف برندسازی تبلیغات خود را در خصوص معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها آغاز می کنند.

بنابراین برند سازی و برندینگ در میان سایر روش ها و ابزارهای بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید بدان توجه بالایی داشت. اکنون با این تفاسیر شاید بپرسید که برندسازی چگونه انجام می شود؟ یا چگونه فرایند برسازی را برای کسب و کار خود انجام دهیم؟

در ادامه به منظور آشنایی با راهکارهای برند سازی، به چند مورد از روش های متداول برندینگ در حوزه مارکتینگ ها و بازاریابی های دیجیتال می پردازیم:

در قدم اول یک پیام تبلیغاتی جذاب در خصوص معرفی ویژگی های محصولات یا خدمات کسب و کار خود آماده کنید.

برند شما باید مطابق با تمام بخش ها و ابعاد کسب و کارتان انتخاب شما شده باشد، به طوری که در یک کلمه تمام ویژگی های شما همچون شیوه پاسخ دادن به تلفن‌ ها، نوع لباس پوشیدن شما و کارکنانتان، امضای نامه ‌ها و … نشان داده شود.

از یک شعار تبلیغاتی جذاب و به یادماندنی در ماندگاری پیام برند خود استفاده کنید.

در طراحی لوگوی برند خود همواره از جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و روش های طراحی مدرن و جذاب استفاده کنید.

در معرفی خود صادق باشید تا مخاطب با اعتماد بر گفتار و کیفیت کار شما، محصولات شما را خریداری نماید. این امر در وفاداری مشتریان شما بسیار موثر می باشد.

برندسازی یا برندینگ یک روش کاملا حرفه ای و تخصصی در دنیای مارکتینگ ها می باشد که باید توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام شود. بنابراین برای انجام این کار بهتر است با مشاورین و متخصصین حوزه بازاریابی مشورت نموده و از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

منبع: saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *