چتر حمایتی بر روی صنعت ماشین‌آلات گسترده‌تر شد

تولید ماشین‌آلات صنعتی در داخل کشور از اهمیت بالای برخوردار است و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند. به همین جهت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با مشارکت صندوق‌های همکار یک برنامه منسجم حمایتی در این حوزه تدارک دیده است.

ماشین های صنعتی

چتر حمایتی بر روی صنعت ماشین‌آلات گسترده‌تر شد

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بر اساس برنامه توسعه صنعت ماشین‌سازی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اقدام به ارائه تسهیلات به خریداران ماشین‌آلات صنعتی ساخت‌داخل می‌کند. خریداران ماشین‌آلات صنعتی ساخت داخل مورد تأیید برنامه می‌توانند از تسهیلات با شرایط تعیین شده بهره‌مند شوند.

کلیه ماشین‌آلات صنعتی ساخت داخل مورد تایید کارشناسان برنامه حمایتی توسعه صنعت ماشین‌سازی، تا سقف ۷۰ درصد قیمت محصول را تسهیلات دریافت می‌کنند. نرخ این تسهیلات ۱۴تا ۱۷ درصد است.

دسته دوم ماشین‌آلات صنعتی مورد تایید کارگروه ارزیابی دانش‌بنیان هستند که در سطح بالاتری قرار دارند و از ویژگی‌های فنی پیچیده‌تری برخوردارند.

میزان تسهیلات در این رده حداکثر ۸۰ درصد از قیمت ماشین‌آلات است.

نرخ سود تسهیلات نیز ۹ درصد است.  

بازدید حضوری و ارزیابی فنی ماشین آلات ثبت‌شده، یکی از مراحل تایید تسهیلات است.

کلیه ضوابط تسهیلات مطابق با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی می‌باشد و درصورت هرگونه تغییر در شرایط تسهیلات، برنامه  حمایتی هیچگونه تعهدی در خصوص ارائه تسهیلات نخواهد داشت.

به‌منظور ارائه تسهیلات، قراردادی فی‌مابین سازنده، خریدار و صندوق عامل منعقد می‌شود.کلیه پرداخت‌ها به حساب معرفی‌شده توسط سازنده فروشنده واریز می‌شود..

وثائق دریافتی بسته به رتبه و ظرفیت اعتباری خریدار، شامل چک، وثیقه ملکی و سایر وثائق رایج مورد پذیرش بانک‌ها و موسسات مالی می‌باشد.

مالیات بر ارزش افزوده بر عهده خریدار و سازنده فروشنده می‌باشد و در محاسبه میزان تسهیلات درنظر گرفته نمی‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر را سامانه اینترنتی مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان کسب کنند و جهت ثبت نام به سایت اینترنتی برنامه توسعه صنعت ماشین‌سازی به آدرس hitechmachine.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *