نشریات مختلف در حوزه کارآفرینی جهت مطالعه علاقمندان، معرفی می شود:
مجله علمی پژوهشی
توسعه کارآفرینی
درباره نشریه:
فصلنامه ``توسعه کارآفرینی ``با صاحب امتیازی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و امتیاز علمی پژوهشی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، از سال ۱۳۸۷ انتشار یافته است. .
این فصلنامه دو زبانه (فارسی – انگلیسی) با رویکرد علمی – پژوهشی است که به منظور ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران, سهولت مبادله علمی بین آنها, معرفی پیشرفتهای عمده در زمینههای مختلف کارآفرینی و ایجادارتباط میان پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار مییابد. مقالات پژوهشی (Research Papers), مقالات تحلیلی یا مروری(Review Papers) و گزارشهای علمی یا یاداشتهای تحقیقاتی (Technical Notes) متضمن مطالب همسو با اهداف فصلنامه و برخوردار از ابعاد آموزشی و پژوهشی ارزشمند با عنایت به محورهای پیشنهادی در فرم فراخوان مقاله, برای چاپ در این نشریه پذیرفته میشوند.
نشریه توسعه کارآفینی بر اساس نامه شماره ۸۹/۳/۱۱/۱۲۳۱ موخ ۲۳/۵/۸۹ کمسیون بررسی نشریات علمی کشور دارای درجه علمی - پژوهشی می باشد.
این فصلنامه در سامانه پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به نشانی www.srlst.com و پایگاه Copernicus Index (IC) به نشانیhttp://www.indexcopernicus.com نمایه میشود.
مجله علمی ترویجی
کارآفرینی در کشاورزی
درباره نشریه:
نشریه «کارآفرینی در کشاورزی» نشریهای فارسی- انگلیسی با رویکرد علمی- ترویجی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بهمنظور انتشار نتایج پژوهشها، رشد آگاهی، توسعه علمی و ترویج دانش تخصصی در زمینه توسعه کارآفرینی و کسب و کار در بخش کشاورزی و دیگر زمینههای مربوط شامل کسب و کارهای منابع طبیعی و گردشگری، تعاونی، کارآفرینی روستایی، نوآوری، فنآوری و مباحث عمومی کارآفرینی منتشر میشود.
مجله علمی پژوهشی
مدیریت کسب و کار بین المللی
درباره نشریه:
نشریه «مدیریت کسب و کار بین المللی» نشریهای علمی پژوهشی وابسته به دانشگاه تبریز است.
فصلنامه مدیریت کسب و کار بین المللی Journal of International Business Administration (JIBA) تلاش دارد فضایی علمی برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحولات و پیشرفت ها ی دنیای علم و عمل در حوزه کسب و کار بین المللی را برای دانشگاهیان و متخصصان فراهم آورد. هدف اصلی آن توسعه زمینه تبادل ایده ها در طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کسب و کارهای بین المللی و ارایه محرک برای تحقیق و توسعه بیشتر در این حوزه است. موضوعات شاخه M16 در طبقه بندی JEL هسته اصلی تمرکز فصلنامه محسوب می شود و مطالعه آثار بین المللی شدن ، از لایه های اولیه آن یعنی صادرات و واردات مستقیم تا شراکت های راهبردی و تشکیل کنسرسیوم، سرمایه گذاری مشترک ، لیسانس و فرانشیر و نظایر آن بر مولفه های مختلف سازمان و مدیریت مورد تاکید خاص مجله است. لذا کلیه مقالات واصله در زمینه مطالعات تجربی، تحولات و پیشرفتهای نظری و روش شناختی در کسب و کارهای بین المللی داوری می شوند.
فصلنامه مدیریت کسب و کار بین المللی Journal of International Business Administration (JIBA) تلاش دارد فضایی علمی برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحولات و پیشرفت ها ی دنیای علم و عمل در حوزه کسب و کار بین المللی را برای دانشگاهیان و متخصصان فراهم آورد. هدف اصلی آن توسعه زمینه تبادل ایده ها در طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کسب و کارهای بین المللی و ارایه محرک برای تحقیق و توسعه بیشتر در این حوزه است. موضوعات شاخه M16 در طبقه بندی JEL هسته اصلی تمرکز فصلنامه محسوب می شود و مطالعه آثار بین المللی شدن ، از لایه های اولیه آن یعنی صادرات و واردات مستقیم تا شراکت های راهبردی و تشکیل کنسرسیوم، سرمایه گذاری مشترک ، لیسانس و فرانشیر و نظایر آن بر مولفه های مختلف سازمان و مدیریت مورد تاکید خاص مجله است. لذا کلیه مقالات واصله در زمینه مطالعات تجربی، تحولات و پیشرفتهای نظری و روش شناختی در کسب و کارهای بین المللی داوری می شوند.
مجله علمی پژوهشی
مطالعات کسب و کار بین المللی هوشمند
درباره نشریه:
نشریه « مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند » نشریهای علمی پژوهشی وابسته به علّامه طباطبائی است. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث پیشرفته مدیریت فناوری اطلاعات پایه گذاری شده است.
به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است.
نشریه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.
فصلنامه مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند، نشریهای پژوهش محور و بینرشتهای است که با هدف ارتقای هوشمندیِ کسب وکار ، اقدام به بررسی و چاپ مقالات علمی پژوهشی مینماید. حوزههای اصلی فعالیت فصلنامه عبارتند از:
۱- رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب وکار هوشمند
۲- علم داده، هوشمندی و تحلیلهای آینده نگر
۳- مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسبوکار هوشمند
۴- توسعه سامانه های هوشمند
۵- سیستمهای اطلاعاتی هوشمند سازمانی.
۶- شبکه های اجتماعی و کسب وکارهای هوشمند شبکه ای.
۷- حاکمیت، زیرساخت و استانداردهای کسب وکارهای هوشمند
۸- امنیت، حریم خصوصی و ملاحظات اخلاقی درکسب وکارهای هوشمند.
۹- بررسی های تحلیلی شبکه های اجتماعی.
۱۰- دورکاری هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات
نشریه « مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند » نشریهای علمی پژوهشی وابسته به علّامه طباطبائی است. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث پیشرفته مدیریت فناوری اطلاعات پایه گذاری شده است.
به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است.
نشریه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.
فصلنامه مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند، نشریهای پژوهش محور و بینرشتهای است که با هدف ارتقای هوشمندیِ کسب وکار ، اقدام به بررسی و چاپ مقالات علمی پژوهشی مینماید. حوزههای اصلی فعالیت فصلنامه عبارتند از:
۱- رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب وکار هوشمند
۲- علم داده، هوشمندی و تحلیلهای آینده نگر
۳- مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسبوکار هوشمند
۴- توسعه سامانه های هوشمند
۵- سیستمهای اطلاعاتی هوشمند سازمانی.
۶- شبکه های اجتماعی و کسب وکارهای هوشمند شبکه ای.
۷- حاکمیت، زیرساخت و استانداردهای کسب وکارهای هوشمند
۸- امنیت، حریم خصوصی و ملاحظات اخلاقی درکسب وکارهای هوشمند.
۹- بررسی های تحلیلی شبکه های اجتماعی.
۱۰- دورکاری هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات
مجله علمی ترویجی
راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی
درباره نشریه:
نشریه « راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی » نشریهای علمی ترویجی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی مازندران است.
استراتژی این نشریه بازتاب تصمیم گیری ها و انعکاس پژوهشهای انجام یافته در زمینه کاربرد و استفاده از دانش کارآفرینی در کشاورزی بوده و دارای اهداف زیر می باشد
ـ اشاعه و نشر نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در زمینه کارآفرینی در کشاورزی ، کمک به توسعه و اعتلای دانش در زمینه مذکور و فراهم نمودن زمینه مناسب تبادل افکار و اطلاعات بین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در زمینه کارآفرینی در کشاورزی.
ـ راهبردهای ملی توسعه سازمانهای کارآفرین در کشاورزی
ـ مدلهای کسب و کار کارآفرینانه در کشاورزی
ـ فضای کسب و کار کشاورزی برای کارآفرینی
ـ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کشاورزی
ـ تهدید ها و فرصت ها پیش روی کارآفرینی در کشاورزی
ـ رویکردهای نوین تجارت و بازاریابی کشاورزی
ـ گردشگری و کارآفرینی کشاورزی
ـ زنان و کارآفرینی کشاورزی
ـ تعاونیهای کشاورزی و کارآفرینی
ـ کشاورزی بومی و کارآفرینی
ـ توسعه کارآفرینی در مراکز آموزشی کشاورزی
ـ تکنولوژیهای پیشرفته نانو، بیو و فنآوری اطلاعات در بخش کشاورزی
دانش آموختگان کشاورزی و کارآفرینی
تولید ثروت دانش بنیان و تجاری سازی تحقیقات دانشگاههای کشاورزی
رویکردهای کارآفرینی و توسعه نظام های آموزش کشاورزی
و دیگر موارد مرتبط .
نشریه « راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی » نشریهای علمی ترویجی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی مازندران است.
استراتژی این نشریه بازتاب تصمیم گیری ها و انعکاس پژوهشهای انجام یافته در زمینه کاربرد و استفاده از دانش کارآفرینی در کشاورزی بوده و دارای اهداف زیر می باشد
ـ اشاعه و نشر نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در زمینه کارآفرینی در کشاورزی ، کمک به توسعه و اعتلای دانش در زمینه مذکور و فراهم نمودن زمینه مناسب تبادل افکار و اطلاعات بین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در زمینه کارآفرینی در کشاورزی.
ـ راهبردهای ملی توسعه سازمانهای کارآفرین در کشاورزی
ـ مدلهای کسب و کار کارآفرینانه در کشاورزی
ـ فضای کسب و کار کشاورزی برای کارآفرینی
ـ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کشاورزی
ـ تهدید ها و فرصت ها پیش روی کارآفرینی در کشاورزی
ـ رویکردهای نوین تجارت و بازاریابی کشاورزی
ـ گردشگری و کارآفرینی کشاورزی
ـ زنان و کارآفرینی کشاورزی
ـ تعاونیهای کشاورزی و کارآفرینی
ـ کشاورزی بومی و کارآفرینی
ـ توسعه کارآفرینی در مراکز آموزشی کشاورزی
ـ تکنولوژیهای پیشرفته نانو، بیو و فنآوری اطلاعات در بخش کشاورزی
دانش آموختگان کشاورزی و کارآفرینی
تولید ثروت دانش بنیان و تجاری سازی تحقیقات دانشگاههای کشاورزی
رویکردهای کارآفرینی و توسعه نظام های آموزش کشاورزی
و دیگر موارد مرتبط .