ایجاد اشتغال از طریق تشکیل شرکت های تعاونی مشاغل خانگی

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی از ایجاد اشتغال در سایه تعاونی های مشاغل خانگی خبر داد و گفت:متقاضیان اشتغال محلات می توانند در قالب شرکت های تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی نسبت به تهیه مواد اولیه و سایر مایحتاج با قیمت مناسب اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروزه مشاغل خانگی و خرد، نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

* برنامه ریزی برای توسعه مشاغل خانگی

موسی نجفی, مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی از آموزش تشکیل شرکت تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی برای متقاضیان اشتغال در محلات مختلف خبرداد و گفت:در راستای تحقق شعار راهبردی سال ” جهش تولید ” و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) درخصوص اشتغال و همچنین به منظور حمایت از کسب و کارهای مشاغل خانگی، صنایع دستی و تبدیلی، تأمین نیاز مصرف کنندگان از طریق عرضه مناسب کالا و خدمات با قیمت مناسب وکیفیت مطلوب، تشکیل شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی به عنوان یکی از اولویت های بخش تعاونی مطرح می باشد.

نجفی اضافه کرد:  متقاضیان اشتغال محلات می توانند در قالب شرکت های تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی نسبت به تهیه مواد اولیه و سایر مایحتاج  با قیمت مناسب و همچنین فروش محصولات تولید شده در بازار اقدام نمایند.

وی بیان کرد: همکاری اینگونه تعاونی ها با شرکت ها و اتحادیه های تعاونی های مصرف در سطح کشور می تواند کمک بسزایی به ایجاد بازار و فروش محصولات تولیدکنندگان خانگی نماید.

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی  اظهار داشت: با همکاری سازمان بسیج سازندگی ، معاونت امور تعاون و سازمان فنی و حرفه ای می توان نسبت به شناسایی افراد متقاضی و نیز آموزش آنها در سطح مناطق اقدام و سپس تشکیل شرکت تعاونی مربوطه را برای اینگونه افراد در دستور کار قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *