عادت‌های پسندیده صاحبان کسب‌وکارهای موفق

چه چیزی یک کارآفرین موفق را می‌سازد؟ در مورد همه افراد موفقی که می‌شناسید فکر کنید. در مورد همه صاحبان موفق کسب‌وکاری که درباره آنها شنیده‌ یا خوانده‌اید فکر کنید. ممکن است اینطور به نظر برسد که آنها اشتراکات زیادی باهم ندارند، اما همه‌شان در طول سال‌های کاری خود عاداتی را شکل داده اند که آنها را برای موفقیت آماده کرده است.

روشاوانا نووِلوس (Roshawnna Novellus) می‌گوید: “من همیشه صاحبان مشاغل که شخصیت‌های آرام و صبوری دارند و نگران پول نیستند را تحسین کرده‌ام. به عنوان یک کارآفرین که مشاوره استراتژی به سایر کارآفرینان ارائه می دهد، بسیاری از مردم از من سوال کرده‌اند که به نظر من چه عادت‌هایی برای دستیابی به موفقیت در این زمینه ضروری است. من زیاد به این سوال فکر کردم و لیستی از چند عادت که فکر می کنم سنگ بنا هستند را پیدا کردم”

عادت‌های پسندیده کارآفرینان عبارتند از:

  1. برنامه روتین: خودانگیزشی و ماجراجویی داروهای بسیار خوبی برای روح هستند، اما کارآفرینان برای موفقیت به یک برنامه روتین نیاز دارند. ساخت یک روتین به حذف عامل تصمیم گیری از معادله کمک می کند و تمام قدرت خلاقیت مغز را برای کارهای مهم‌تر حفظ می‌کند. من در مورد برنامه‌ریزی هر لحظه زندگی صحبت نمی‌کنم. برنامه‌ریزی سخت می‌تواند روحیه خلاقانه را از بین ببرد. در عوض، درباره آنچه برای صبحانه خواهید داشت، چه زمانی به سوالات جدید پاسخ خواهید داد، و برای سلامت نگه داشتن ذهن و جسم خود در باشگاه چه کاری انجام خواهید داد، برنامه‌ریزی کنید. این موارد در طول روز به شما در حفظ انرژی خلاقیت و مهارت‌های تفکر انتقادی کمک خواهند کرد. من معمولا هر روز را با مدیتیشن، ورزش و تمرکز بر اولویت شروع می‌کنم. این کار، شروع موفقیت‌آمیز روزم را تضمین می‌کند.
  2. اعتماد به نفس: همیشه احتمال تغییر تصمیم افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند، وجود دارد. هیچکس یک رهبر بی‌ثبات نمی‌خواهد، و افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند در این دسته قرار می‌گیرند. با وجود اینکه تردید داشتن در هنگام ساخت کسب‌وکارتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، شما نیاز به نگریستن به اعماق وجود خود و درک اینکه حس اضطراب از ریسک کردن دارید، یا در بسیاری از جنبه‌های زندگی خود اعتماد به نفس ندارید، خواهید داشت. یکی از ترفندهای اعتماد به نفس من، آهنگ خواندن در ابتدای روز است. این کار به من حس نشاط و انرژی دنبال کردن کارهایم را می‌دهد.
  3. ذهن آگاهی: ذهن آگاهی بر اساس اعتماد به نفس ساخته می‌شود. افرادی که در کسب‌وکار خود موفق هستند، زمان مورد نیاز برای فکر کردن در مورد گزینه‌ها و تمرکز بر ذهن آگاهی کلی خود را در نظر می‌گیرند. به جسم و روح خود گوش فرا دهید و این اندیشه‌ها را جذب کنید. من به شما یوگا را پیشنهاد می‌کنم، اما پیاده‌روی یا فقط نشستن در سکوت نیز موثر است. مراقبه شما را در مورد هر تصمیمی راهنمایی خواهد کرد.
  4. درستکاری: ثروتمند شدن، هیچگاه نباید هدف نهایی یک کارآفرین باشد. در عوض باید یک نتیجه قابل تحسین تلاش‌های شما باشد. هدفگذاری برای بدست آوردن ثروت، شاخصی برای نامتعادل بودن اصول اخلاقی شماست، و یک صاحب کسب‌وکار بی اخلاق، مطمئنا ناموفق خواهد بود. در حالی که برخی افراد در کوتاه‌مدت از ثروت لذت خواهند برد، این ساختار پوشالی در نهایت سقوط می‌کند. با توجه به تجربه من، موفق‌ترین کارآفرینان کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند یک نیاز بازار را برطرف کنند و این کار را با توجه به منافع مشتریان انجام می‌دهند. چنین افرادی موفق می شوند زیرا نیت خالصانه دارند. در نتیجه آنها پول فراوانی نیز کسب خواهند کرد.

اشتباه نکنید، اینها تنها عادات کارآفرینان موفق نیستند، اما نقطه شروع خوبی هستند. این عادت‌ها را به عنوان پایه و اساس حفظ کنید و هر کجا باشید، موفقیت شما را دنبال خواهد کرد.

منبع:  businesscollective.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *