مرکز نیکوکاری کارآفرینی در بابل افتتاح شد.

اولین مرکز نیکوکاری کارآفرینی در شهرستان بابل افتتاح شد.

مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیک مهر پایا با تایید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران و مجوز کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بابل و با حضور آقای جعفری رییس کمیته امداد بابل و معاونین ایشان و همچنین اعضای هیئت امنا افتتاح شد. آقای جعفری در آیین افتتاح این مرکز گفت: شهرستان بابل دارای ۲۸ مرکز نیکوکاری است که هر کدام دارای شرح وظایف مختلف هستند لیکن این مرکز، اولین مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه کارآفرینی است که در شهرستان بابل افتتاح می شود و می تواند منشاء تحولات خوبی در حوزه کسب و کار باشد.

رییس کمیته امداد بابل افزود: مرکز نیکوکاری کارآفرینی، تسهیلگر برنامه های اشتغال زایی برای افراد مستعد ساکن در مناطق شهری و روستایی شهرستان بابل می باشد. به عبارتی، مراکز نیکوکاری کارآفرینی با برنامه ریزی و کمک از کارآفرینان و خیران می توانند ملزومات سرمایه ای در حوزه کسب و کار و سایر عوامل انسانی و مادی مورد نیاز برای ایجاد اشتغال را تامین و در پیشبرد اهداف کارآفرینی، اشتغالزایی و توانمندسازی افراد نقش موثری ایفا کنند.

دکتر عمران حیدری، رییس مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیک مهر پایا نیز با تشریح شکل گیری این مرکز گفت:مشاوره، راهبری، نهادینه سازی فرهنگ کار و اشتغالزایی به شکل تخصصی از وظایف اصلی این مرکز می باشد.

رییس مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیک مهر پایا افزود، اعضای هیئت امنای این مرکز، از اساتید دانشگاه، مدیران و کارآفرینان شهرستان هستند که هر کدام سهم به سزایی در ترویج و آموزش و راهبری کسب و کار داشته اند و نسبت به کارآفرینی جوانان اهتمام ویژه دارند.

 دکتر حیدری وظایف این مرکز را شناسایی و راهبری افراد جویای کار که دارای دانش، مهارت و تخصص لازم هستند ولیکن سرمایه برای شروع و یا توسعه کسب و کار خود ندارند برشمرد و گفت: بزودی بانک اطلاعات این افراد را تشکیل خواهیم داد و نسبت به شناسایی ظرفیت های کارآفرینی، شناسایی و ارتباط با مراکز اقتصادی فعال در شهرستان و از جمله شناسایی، جذب و همراهی کارآفرینان فعال و علاقمند اقدام خواهیم کرد.

وی افزود علاوه بر آن، فراخوان خیرین و کارآفرینان را در دستور کار داریم. افراد خیر به اشکال مختلف می توانند بصورت نقدی و یا کمک از طریق ارائه ابزار کار با نیت خیرخواهانه به تامین مالی این مراکز کمک کنند. بر این اساس هیئتی متشکل از خیرین و کارآفرینان خواهیم داشت که از طریق جلسات مختلف می توانند در جریان روند کار مرکز و اقدامات انجام شده قرار گیرند.

رییس مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیک مهر پایا، جذب فعالان اقتصادی، نخبگان و نمایندگان تشکل های کارآفرینی را برای همکاری، جزو افتخارات مرکز دانست و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با همکاری این افراد بتوان نیروهای مستعد، خصوصاً جوانان را شناسایی و از طریق آموزش آنان، آمایش منابع و ظرفیت ها، امکان سنجی، نوشتن طرح توجیهی، نظارت و پیگیری و غیره، مسیر کسب و کار را برای آنان هموار کرد.

 

اخبار کارآفرینی

در این مراسم، پروفسور حسنعلی آقاجانی، استاد دانشگاه مازندران و از اعضای هیئت مدیره مرکز نیکوکاری کارآفرینی نیک مهر پایا، ضمن برشمردن ویژگی های این گونه مراکز تخصصی در اشتغال پایدار، خودکفایی و توسعه شهرستان گفت: از ملزومات توسعه و ترویج کارآفرینی، توجه ویژه به آموزش است. تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی به ویژه انفاق، احسان، فرهنگ کار و تلاش، کسب روزی حلال و تقویت حس نوع دوستی، جزو مسئولیت های اجتماعی هر فرد است که مرکز نیکوکاری کارآفرینی می تواند آنرا احیاء و با دعوت از اساتید دانشگاه و متخصصین و مدیران مجرب، آموزش ها را بصورت علمی و موثر ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *