تصورات نادرست راجع به کارآفرینی

مزرعه کارآفرینی

۱) کارآفرینان رهبر متولد می‌شوند

خیلی‌ها تصور میکنند که رهبری خصوصیتی ذاتی است که افراد با آن به دنیا می‌آیند. اما مسئله در واقعیت فرق دارد. افراد می‌توانند در هر شکل و تیپ و سن، به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند و رهبری یک سازمان را برعهده بگیرند.

موفقیت یا عدم موفقیت در کارآفرینی، جدا از شخصیت و مهارت فردی، که آنهم به سادگی قابل ارتقا است، به عوامل زیادی بستگی دارد. اینکه شما چطور شروع کنید و چطور کارتان را پیش ببرید، تعیین کننده میزان موفقیت شما خواهد بود.

۲) ایده همه چیز است

درست است که ایده‌های کارآفرینی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در میزان جذب سرمایه و سرمایه‌گذار داشته باشند؛ اما یادتان باشد که ایده همه چیز نیست. یک ایده خوب زمان به بار خواهد نشست که به درستی مدیریت، هدایت و رهبری شود.

فرآیندها نقش مهم‌تری در تبدیل ایده به موفقیت دارند. پس بیش از هرچیزی به اینکه طور ایده‌تان را به بار بنشانید فکر کنید.

۳) شما به عنوان یک کارآفرین؛ آزادی بینهایت خواهید داشت

بسیاری از افراد ایده کارآفرینی را دوست دارند چون فکر می‌کنند کارآفرینی به آن‌ها آزادی بی‌حد و مرزی در کسب‌وکار خواهد داد. درست است. زمانی که کارآفرین هستید، دستتان بازتر از زمانی است که کارمندید.

اما شما مسئولیت سنگینی برعهده دارید، می‌توانید قوانین متفاوتی را برای محیط کاری‌تان تعیین کنید اما اولین کسی که باید به این قوانین پایبند باشد خود شمایید.

۴) سرمایه‌دار شدن راحت است

شاید خیلی کلیشه‌ای به‌نظر برسد اما هیچ‌کس یک شبه پولدار نمی‌شود. کارآفرینی راهی است که در مسیر خود به شما سرمایه هم خواهد داد. اما هدف کارآفرینان موفق ابدا تبدیل شدن به شخصیت‌های پولدار نبوده است.

درواقع نباید فکر کنید که کارآفرینی فرآیندی برای یک شبه پولدار شدن است. شما باید بخش عظیمی از سرمایه‌تان را در بخش کارآفرینی سرمایه‌گذاری کنید و همواره این سرمایه در گردش باشد تا به بخش کار شما کمک کند. پولدار شدن به وقت و تلاش زیادی نیاز دارد. آنقدر زیاد که شاید هیچ‌وقت به شما فرصت لذت بردن از سرمایه‌تان را ندهد!

۵) موفقیت یا سریعا به دست می‌آید یا هیچ‌وقت به دست نمی‌آید

یکی دیگر از تصورات نادرست رایج در زمینه کارآفرینی این است که بسیاری فکر می‌کنند اگر سریعا به موفقیت نرسیدند، یعنی قرار نیست هیچ‌وقت موفق شوند. یادتان باشد که موفقیت یک شبه کمی شک‌برانگیز است. از طرفی هیچ موفقیت پایداری یک‌به حاصل نخواهد شد. بلکه به مرور و با توجه به میزان تلاش شما به دست می‌آید.

۶) همه کارها به عهده شما است

بله! در نهایت این شما هستید که به خاطر موفقیت یا شکست مجموعه‌تان مطرح می‌شوید. اما واقعیت این است که نخواهید توانست به تنهایی از پس همه کارها بربیایید. هیچ کس به تنهایی نتوانسته است مجموعه تحت مدیریتش را به موفقیت یا شکست برساند.

شما به بخش گسترده‌ای از متخصصان برای پیشبرد اهدافتان نیاز دارید. مشاوران، متخصصان امور مالی، بازاریاب و کسانی که بتوانند شما را به لحاظ فنی حمایت کنند. مجموعه این تیم می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

۷) رازی برای موفقیت وجود دارد و شما آن را می‌دانید

بسیاری از کارآفرینان هیجان زده در ابتدای راهشان فکر می‌کنند که به راز موفقیت دست پیدا کرده‌اند. اما واقعیت این است که هیچ سلاح مخفی برای موفقیت وجود ندارد. حتی در شرایط مشابه هم دو شرکت از الگوی یکسانی برای موفقیت یا شکست تبیعت نمی‌کنند؛ چه برسد به اینکه قاعده‌ای کلی برای موفقیت در کسب‌وکار وجود داشته باشد.

به دنبال رهی مخفی که برای شم میانبر ایجاد کند نباشید. تنها راه پیش‌روی شما تلاش و پشتکار خودتان است.

منبع: zehn.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *