مهم ترین مهارت های ارتباطی کسب و کارهای موفق

مهارت ارتباط

ارتباط، کلید هر وجه از زندگی می باشد. اما بطور خاص در محیط کار ضروری می باشد. چه در شروع یک کسب و کار باشید یا پیچ و خم مسیر شغلی خود باشید. یک سری مهارتهای ارتباطی وجود دارد که برای رسیدن به موفقیت ضروری می باشد. در این جا به ۹ مورد مهارت ارتباطی اشاره شده که هر فردی حرفه ای باید در آن خبره باشد.

فعال کردن مهارت گوش دادن

توانایی شنیدن و به کار گیری نظرات دیگران در ارتباطات شما .شنیدن نشان دهنده ارزش قائل شدن شما برای نظرات دیگران و هم چنین نشان دهنده باز بودن شما برای در نظر گرفتن فکر های جدید می باشد. در نتیجه، مخاطبانتان شما را بعنوان شریک برابر می بینینند و شما می توانید به را حل هایی برسید که مزایای خوبی برایتان خواهد داشت. شنونده فعال اجازه میدهد که به هنگام صحبت سخنش قطع شود و صحبت های بقیه را تکرار می کند و برای نشان دادن مشارکت خود در گفتگو سوال می پرسد.

مهارت نوشتاری

استفاده از داده و مثال در یک ارتباط نوشتاری باعث ایجاد محتوای منسجم می گردد . همچنین سبب انتقال موارد پیشنهادی می گردد .ارتباط نوشتاری در کسب و کار باید مختصر اما در برگیرنده اطلاعات لازم باشد و کمک کند که مخاطب فقط بر نکات لازم تمرکز کنند، همچنین ارتباط نوشتاری نیازمند پیگیری مناسب نیز می باشد که باعث بسته شدن حلقه ارتباطی نشان دهنده کارایی در راستای اهداف ارتباطی می باشد.

مهارت کلامی

مهارت برقراری ارتباط برای انتقال اطلاعات(ایده ها، افکار، نظرات، اطلاعات بروز شده) به وسیله کلام.همانند ارتباط نوشتاری مناسب بصورت مختصر و منحصر بفرد است.(محققان دریافته اند مدت زمان توجه به یک موضوع ۸.۲۵ می باشد.) ارتباط کلامی موجب می شود کارمندان یک به یک وارد گفتگو شوند و موجب وفاق عمومی می شود.

مهارت ارتباط بین فردی

ایجاد اعتماد و بر قراری ارتباط با ذینفعان در یک کسب و کار، یک ارتباط بین فردی موفق است که به کارمندان اجازه می دهد تا زمینه های مشترک را در میان خودشان بیابند و احساس نوع دوستی خودشان را نشان دهند و با دیگران رابطه برقرار کنند. ارتباط بین فردی یعنی ایجاد ارتباط فراتر از سطح کسب و کار و ایجاد ارتباط فردی است.

مهارت کار تیمی

ارتباط موثر با افرادی که نظر ومهارت های متفاوتی ممکن است داشته باشند.این به این معنی است که تفاوت ها را کنار بگذاریم و در جهت هدف مشترکی کار کنیم. برای آنکه تیم موفق شود، افراد گروه باید تشخیص دهند تلفیق تلاشها و کوششها ارزشمند تر از تلاش فردی است .

مهارت پرزنت کردن

ارائه اطلاعات و ایده ها به یک مخاطب به نحوی که جذاب، انگیزه دهنده و موثر باشد.این روش اجازه می دهد متخصص یا گروهی از متخصصین مستنداتی را جهت اثبات یک فرضیه و یا حمایت از یک ایده به اشتراک بگذارند. ارادئه دهنده باید داستان گوی خوبی باشد و از مثال ها و داستانهایی جهت تاثیر گذاری بر مخاطب و دریافت نتیجه دلخواه استفاده کند.

مهارت فروش

متقاعد کردن سهامداران به دنبال یک ایده، تصمیم، اقدام، محصول یا خدمات. مهارت فروش فراتر از آن است که فقط در یک دپارتمان فروش از آن استفاده شود. کارکنان با استفاده از این مهارت می توانند کارکنان دیگر را جهت مشارکت در یک پروژه متقاعد کنند، اعضای یک تیم یک طرف را مورد حمایت قرار دهند و مدیران اجرایی متقاعد شوند که یک کالا یا خدمات را مد نظر قرار دهند.

مهارت مذاکره

رسیدن به منافع مشترک از طریق فهمیدن و اهرم قرار دادن انگیزه های طرف مقابل. یک راه حل سودمند مشترک (برد –برد) چیزی است که هر دو طرف از آن رضایت دارند و روابط را بطور مثبت برای فعالیت های مشترک آینده حفظ می نماید. برای رسیدن به این خروجی ، نیاز است که شما دریابید چ چیزی طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهد و برایش خوشایند است.

مهارت ایجاد شبکه

به نمایش قرار دادن ارزش های کسب و کار و دعوت کردن از دیگران به منظور ورود دیگران به شبکه کسب و کار شما، به منظور شبکه ساز موفق نیاز است که علاقمند باشید تا دیگران شریک شما باشند .شبکه اجتماعی بزرگ یک شبکه می تواند امن باشد و این معنی است که شما در زمان نیاز می توانید به افراد بیشتری تکیه کنید چه از لحاظ اطلاعات و چه از لحاظ خدمات.

اگر شما همه مهارتهای ارتباطی کسب و کار در این لیست را ندارید ،دلسرد نشوید وهر تغییری در عادات و مهارتها نیاز به زمان، تجربه، تمرین و صبوری دارد .اول از همه مشخص کنید کدام یک از این مهارتها در شما ضعیف تر است، سپس به منظور پیشرفت در مهارتهای ارتباطی به منظور هوشمند و موثر کار کردن برنامه ریزی نمایید.

منبع : bemycreercoach

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *