داستان موفقیت رضا اربابیان، بنیانگذار شیپور

رضا اربابیان موسس و مدیرعامل شیپور است. وی که در سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد، از ۱۴ سالگی به همراه خانواده خود راهی کانادا شد و پس از تحصیل در دانشگاه و کسب مدرک لیسانس اقتصاد و فوق ‌لیسانس ام‌بی‌ای، به ایران باز گشت و فعالیت‌های خود را آغاز کرد. اربابیان در کانادا همواره از خدمات سایت ebay که موسس آن یک فرد ایرانی – آمریکایی به نام پیر امیدیار است، استفاده کرده و تصمیم می‌گیرد به ایران بیاید و سایتی شبیه آن را راه اندازی کند.

رضا اربابیان

                            رضا اربابیان

خانواده رضا اربابیان یکی از کارآفرینان برتر ایران به حساب می‌آیند و این خصیصه خود را نیز به فرزندشان انتقال داده‌اند از همین روی وی در سال ۱۳۹۰ شیپور را راه اندازی می‌کند تا بتواند این روزها صاحب یکی از بزرگترین استارت آپ‌های کشور شود که روزانه نزدیک ۳۰۰ هزار بازدید کننده دارد.

آغاز فعالیت‌های شیپور با مدیریت رضا اربابیان

اربابیان از سال ۱۳۹۰ با همگاری دو فرد دیگر که بیشتر در زمینه‌های مالی همراه وی بودند، اقدام به تاسیس شیپور می‌کند. وی در آن روزها نقش مجری اصلی را داشت و تمامی مسئولیت اپلیکیشن را به تنهایی بر عهده گرفته بود. یکی از مهمترین دلایل موفقیت وی را می‌توان این امر دانست که اربابیان همواره به این نکته تاکید داشت که در کنار کار و پیش برد فنی اپلیکیشن، باید بحث تحقیقات هم جدی گرفته شود تا بتوان مسیر رو به رشدی را طی نمود.

همکاری با شرکتی در استونی

در ابتدای راه فعالیت‌های شیپور، سایت و اپلیکیشن مشکلات بسیاری داشتند و اربابیان نیز به دلیل آن که تجربه کافی در زمینه‌های فنی نداشت، مسائل و مشکلات بسیاری را پیش روی خود مشاهده می‌کرد به همین دلیل تصمیم گرفت برای رفع مشکلات موجود با شرکتی در استونی همکاری کند. در آن زمان مشکلات مالی نیز به یکی از معضلات موجود تبدیل شده بود تا جایی که اربابیان بابت پشتیبانی فنی به شرکت استونیایی پیشنهاد داد تا به عنوان شریک سهمی از شیپور دریافت کنند و آنها نیز پس از پذیرش به یکی دیگر از شرکای اربابیان تبدیل شدند. البته این امر زمان زیادی طول نکشید و به دلیل عدم نتیجه بخشی، همکاری آنها با شیپور قطع و کلیه سهام به شیپور بازگردانده شد.

سرمایه گذاری شرکت Pomegranate

Pomegranate شرکتی سوئدی است که با سرمایه گذاری در شیپور فعالیت‌های خود را با این استارتاپ آغاز کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شرکت Pomegranate سوئدی برای شیپور داشت این بود که در تمامی زمینه‌ها تلاش می‌کرد تا کمک رسان مدیرانی چون اربابیان باشد و همین امر نیز سبب شد رضا اربابیان در مسیر همکاری با آنها اصرار بیشتری نسبت به شرکت استونیایی داشته باشد و تاکنون نیز همکاری خود را با این شرکت ادامه دهد.

رضا اربابیان و موفقیت شیپور

اربابیان بر این باور است که برای دستیابی به موفقیت در بازارهای ایران مبیایست در زمان درست، نیازهای موجود در بازار را تشخیص داد. از همین رو وی با بررسی شرایط بازار در سال ۹۰ اقدام به راه اندازی اپلیکیشن شیپور می‌کند. اربابیان معتقد است بازار آن زمان جای خالی نیازمندی‌های آنلاین را به شدت در خود حس می‌کرد تا جایی که این زمینه کاملا فراهم بود به جای آن که مردم چون گذشته به بازارهای سنتی مراجعه کنند، با حضور در اپلیکیشنی چون شیپور، خرید خود را انجام داده و از طرفی به سمت خرید و فروش لوازم دست دوم نیز گام بردارد.