خبر افتتاح

مرکز کارآفرینی پرکا افتتاح شد.

اولین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی شهرستان بابل با حضور جناب آقای مهندس اصغری، مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان مازندران و جمعی از مسئولان شهرستان بابل و استان مازندران در تاریخ ۳ مهر ۹۹ افتتاح شد.

آقای اصغری در این مراسم گفت: هدف از ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی در شهرستان های استان مازندران این است که افراد جویای کار و کسانی که ایده کارآفرینی دارند را در مسیر انتخاب شغل راهنمایی کنند، حمایت و هدایت کنند و مشاوره بدهند تا مسیر کسب و کار و مسیر شغلی را به درستی بپیمایند.

مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان مازندران افزود، استان مازندران دارای ظرفیت های متعدد و مناسبی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی است و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی می توانند ‏در زمینه فرهنگ کارآفرینی قدم های موثری بردارند و ‎از طریق مراکز کارآفرینی می توان فرهنگ کارآفرینی را در بین مردم استان ترویج کرد.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران راه اندازی این مرکز گفت، هدف ما این است که بحث اشتغال، سرمایه گذاری و جهش تولید را که هدف اصلی سیاست گذاری در کشور عزیزمان است را در این برهه از زمان محقق کنیم.

آقای اصغری با اشاره به راه اندازی ۱۶ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در مازندران افزود؛ مراکز کارآفرینی حمایت گر و  تسهیلگر حوزه های کسب و کار هستند و می توانند با ارائه دانش، تجربه و مشاوره های تخصصی و حرفه ای قدم های موثری را در افزایش فرهنگ کارآفرینی و هدایت کسب و کار در استان بردارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت در حوزه تعاونی ها هم، مراکز کارآفرینی می‌توانند مشاوران خوب و امینی برای تعاونی ها باشند و راهبری موثری را در این حوزه انجام دهند.

دکتر حیدری مدیر عامل مرکز کارآفرینی پرکا نیز در این مراسم، به شکل گیری مرکز کارآفرینی اشاره کرد و گفت این مرکز با دارا بودن کادری دانشگاهی و تخصصی، آمادگی مشاوره به کارآفرینان، صاحبان مشاغل، سرمایه گذاران و علاقمندان به حوزه کسب و کار را دارد و بانکی از اساتید دانشگاه، مدیران و افراد متخصص در حوزه های صنعت کشاورزی و خدمات جمع آوری شده تا از آنها برای مشاوره و هدایت کسب و کارها دعوت شود.

ایشان با اشاره به راه اندازی سایت مرکز کارآفرینی پرکا به نام perka.ir که مباحث مربوط به حوزه کارآفرینی می پردازد اشاره کرد و گفت: دورهمی های کارآفرینی را با حضور متخصصان و افرادی که تجربه کارآفرینی را در شهرستان دارند را تشکیل دادیم و هر ۱۵ روز یکبار از تجربیات آنها در زمینه های مختلف کارآفرینی استفاده میکنیم.

دکتر حیدری افزود در حال راه اندازی باشگاه کارآفرینی  هستیم که بتوانیم افراد علاقه مند را در همه گروه های سنی جمع کنیم و دوره‌های راهگشای آموزشی و ترویجی را در بحث کسب و کار برگزار کنیم.

مدیر عامل مرکز کارآفرینی پرکا گفت: یکی از وظایف مراکز کارآفرینی، راهبری کسب و کارها در مراحل مختلف از شروع تا رونق و توسعه آن است لذا بهترین محل برای راهبری کسب و کارها مراکز کارآفرینی است. که می‌توان از طریق دادن پروژه های مختلف به مراکز کارآفرینی، باعث ارتقای فرهنگ کارآفرینی در سطح شهرستان و استان شد.

دکتر حیدری در ادامه به حوزه کسب و کارهای گردشگری در مازندران اشاره کرد و گفت زمینه های بسیار خوبی برای کارآفرینی در حوزه گردشگری در مازندران وجود دارد. طرح هایی در این زمینه آماده شده است که در صورت آمادگی سازمان های مرتبط، این طرح ها می توانند در استان اجرایی شده و باعث اشتغال زایی افراد مختلف و خصوصاً جوانان شود که که این مرکز آمادگی دارد آنرا با هماهنگی مراکز دیگر در سایر شهرستان ها در کل استان اجرا نماید.

دکتر حیدری به باشگاه های کارآفرینی در مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این مرکز برنامه های خلاقانه و نوآورانه ای برای مدارس دارد که می تواند تاثیر خوبی در پیشرفت مهارتی دانش آموزان داشته باشد. از طرفی دیگر کارگاه ها و اردوهای مهارتی را برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کرده است که آنان را با حوزه کسب و کار و کار آفرینی آشنا کند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان دوره های مهارتی و مهارت افزایی را در بین نوجوانان و جوانان ترویج داد.

پایان خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *