۱۰ گام برای شروع کسب‌ و کار

شروع یک کسب‌ و کار شامل برنامه ریزی، تصمیمات مالی کلیدی و تکمیل یک سری فعالیت های قانونی است که در ادامه این گام ها را خواهید خواند.

۱) تحقیقات بازار را به دقت انجام دهید

تحقیقات بازار به شما نشان می‌هد آیا فرصتی برای تبدیل ایده شما به یک کسب ‌و کار موفق وجود دارد یا خیر. و این راهی است برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه و کسب‌وکارهایی که در حوزه شما فعال هستند. شما می‌توانید این اطلاعات را برای یافتن مزیت رقابتی مورد استفاده قرار دهید.

۲) طرح کسب‌وکارخود را بنویسید

طرح کسب‌وکار، پایه بیزینس شماست. این طرح، نقشه راهی است برای اینکه بدانید چگونه کسب‌وکار جدید خود را ساختار دهید، راه‌اندازی کنید و توسعه دهید. شما از این طرح برای متقاعد کردن افرادی که با شما کار می‌کنند – یا روی شرکت شما سرمایه‌گذاری می‌کنند – به عنوان یک انتخاب هوشمندانه استفاده می‌کنید.

۳) روی کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید

طرح کسب‌ و کار به شما کمک خواهد کرد بفهمید برای شروع کار خود به چه میزان سرمایه نیاز دارید. اگر سرمایه موردنظر را در دست ندارید، باید آن را کسب یا قرض کنید. خوشبختانه راه های بسیاری برای تهیه سرمایه موردنیاز کسب ‌وکار وجود دارد.

۴) محل کسب ‌و کار خود را انتخاب کنید

انتخاب محل کسب‌ و کار یکی از مهم‌ترین تصمیمات شماست. هر کسب‌ و کاری که داشته باشید، انتخاب‌های شما در مورد محل روی مالیات، نیازهای قانونی و درآمد تأثیرگذار هستند.

۵) انتخاب ساختار بیزینس

ساختتار قانونی که برای کسب ‌و کار خود انتخاب می‌کنید، روی نیازهای اولیه ثبت کسب‌ و کار شما، میزان مالیاتی که پرداخت می‌کنید و تعهدات شخصی شما تأثیر خواهند داشت.

۶) نام کسب ‌و کار خود را انتخاب کنید

انتخاب یک نام عالی اصلا ساده نیست. شما نیاز به نامی دارید که برند شما را بازتاب کرده و روح شما را تسخیر کند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید نام شما قبلا توسط کسب‌وکار دیگری استفاده نشده باشد.

۷) کسب ‌و کار خود را ثبت کنید

پس از انتخاب نام مناسب، زمان ثبت قانونی و حفاظت از برند فرامی‌رسد.

۸) شناسه مالیاتی دریافت کنید

شما از شناسه کارفرمایی حود برای گام‌های مهم شروع و توسعه کسب ‌و کار مانند افتتاح حساب و پرداخت مالیات استفاده خواهید کرد. این شناسه مانند شماره ملی برای کسب‌ و کار شماست.

۹) برای گواهینامه‌ها و مجوزها اقدام کنید

با رعایت موارد قانونی، کسب‌وکار خود را پیش ببرید. گواهینامه‌ها و مجوزهای موردنیاز با توجه به صنعت، استان، محل فعالیت و فاکتورهای دیگر متفاوت خواهند بود.

۱۰) برای کسب و کار خود حساب بانکی افتتاح کنید

حساب بانکی بیزینسی می‌تواند به شما در حل مسائل قانونی، مالیاتی و … کمک کند. اگر ثبت قانونی و مجوزهای موردنیاز را داشته باشید، تنظیم و افتتاح حساب کار بسیار ساده‌ای است.

منبع: sba.gov

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *