جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اشتغال فراگیربا ابراز “نزدیک به ۳۸درصد افرادی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند, تحصیلات بالاتر از دیپلم داشته‌اند” گفت: میزان قابل پرداخت برای مؤسسات عامل تاکنون حدود ۱۵هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است.

تسهیلات

                     جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

به نقل از خبرگزاری تسنیم، رامین اسدی, مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اشتغال فراگیر درباره آخرین وضعیت طرح‌های اشتغال روستایی گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی مقرر شد که از ۱٫۵میلیارد دلاری که توسط صندوق توسعه ملی و مجوز مقام معظم رهبری برای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است برداشت شود و با مشارکت ۴ مؤسسه عامل پست‌بانک, بانک کشاورزی, بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان در رسته‌های مشخص در روستاها پرداخت شود.

 وی ادامه داد: آخرین مرحله واریز در بهمن ماه ۹۹ بوده است, اعتباری که تا کنون تخصیص داده شده است که قابل پرداخت برای مؤسسات عامل باشد حدود ۱۵هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است، از این مبلغ طرح‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده‌اند و توسط کمیته فنی متشکل از ادارات دستگاه‌های اجرایی,‌ مؤسسه عامل و استانداری و دبیرخانه که وزارت کار است و سازمان برنامه و بودجه طرح‌ها بررسی و به مؤسسات عامل اجرا داده می‌شود. مؤسسات عامل بررسی می‌کنند که آیا طرح‌ها توجیه اقتصادی و فنی و اشتغالی دارد یا خیر. ۲۰درصد آورده توسط متقاضی و ۸۰درصد تسهیلات است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اسدی گفت: تاکنون پیش‌بینی اشتغال ۲۷۰هزار نفر را داشته‌ایم, ۱۴۶ هزار طرح ثبت‌نام کرده‌اند, یک قسمت آن بر اساس قانون بخشی از آنها در حوزه مشاغل خانگی, خویش‌فرمایی و کارفرمایی بوده است. از۱۴۶هزار طرحی که برای پیش‌بینی اشتغال ۲۷۰هزار نفر مستقیم در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند تا کنون حدود ۱۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، یعنی حدود ۸۷ درصد اعتبار تخصیص داده‌شده, پرداخت شده است.

 مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اشتغال فراگیر گفت: پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی را در دستور کار داریم که تا کنون کمیته امداد موفق شده است از این تخصیص اعتباری که برایش در نظر گرفته شده است, از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم خود؛ ۸۶درصد اعتبار را جذب و در نهایت به مددجویان خود پرداخت کند.

وی گفت: تقریباً ‌۳۳درصد از کسانی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند زن و ۶۷ درصد مردان بوده‌اند. نزدیک به ۳۸درصد افرادی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند, تحصیلات بالاتر از دیپلم داشته‌اند.

مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برنامه‌های اشتغال فراگیر گفت: رسته‌های بخش کشاورزی در طرح‌های پرداخت‌شده مؤسسات عامل حدود ۴۶ درصد به پرورش دام و ۱۶درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۱ درصد محصولات گلخانه‌ای، حدود ۹درصد پرورش و فرآوری طیور و زنبور عسل و سایر موارد حدود ۱۸درصد بوده است.

وی ادامه داد: در رسته بخش خدمات در طرح‌های پرداخت‌شده مؤسسات عامل نیز حدود ۱۲ درصد خدمات مدرن‌سازی، تعمیر ماشین‌آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، حدود ۱۱ درصد خدمات حمل‌ونقل لجستیک، حدود ۱۷درصد بومگردی و حدود ۲۴ درصد گردشگری بوده است و سایر موارد حدود ۳۶ درصد.

اسدی ابراز کرد: رسته بخش صنعت در طرح‌های پرداخت‌شده مؤسسات عامل حدود ۲۷ درصد فرآوری محصولات معدنی و کوچک‌مقیاس، حدود ۱۹درصد پوشاک، حدود ۱۴درصد صنایع دستی و حدود ۱۲درصد مبلمان و مصنوعات چوبی، حدود ۱۲درصد فرش دستباف و دستبافته‌ها و ۱۰درصد ساخت ماشین‌آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی و ۶درصد سایر موارد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *