۱۰ ایده اجرایی کسب درآمد در خانه

مزرعه کارآفرینی

نمی‌دانم در این روزهای خانه نشینی به این فکر کرده باشید که می‌توانید کسب درآمد در خانه داشته باشید یا نه؟! یا شاید هم از آن دسته افرادی هستید که از صبح زود بیدار شدن و یا کار کردن در بیرون از خانه خسته شده باشید یا ترجیح می‌دهید کنار کودک‌تان و در شرایط آزادتری کار کنید و محدود به ساعت رفت و آمد نشوید.

شنیده‌اید که می‌گویند به فردی که کمک می‌خواهد ماهی‌گیری یاد بده نه اینکه ماهی به دستش بدهی، من هم با نکات و روش‌هایی می‌خواهم به شما آموزش بدهم که چطور در هر فضا و زمانی بتوانید کسب درآمد در خانه داشته باشید و ایده پیدا کنید.

اما اگر هم خودتان ایده‌پردازی کرده‌اید، به شما کمک کنم تا بتوانید به ایده‌تان جامعه عمل بپوشانید، فقط کافیست نترسید و مطمئن باشید می‌توانید با رعایت یکسری اصول کسب درآمد در خانه داشته باشید.

۱) مهارت‌‌های‌تان را بررسی کنید

قطعا شما هم مهارت‌های خودتان را دارید، شاید شما یک آشپز درجه یک باشید یا مرباها و ترشی‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنید و یا نسبت به حوزه‌ای مثل تاریخ، جغرافیا تسلط کافی دارید. در واقع شما نباید با دید محدود به خودتان نگاه کنید.

خیلی با جزییات بیشتر به خودتان و کارها و مهارت‌هایی که دارید فکر کنید، مثلا شاید در بین غذاها، یک غذا را عالی طبخ می‌کنید و یا چند مدل لباس را بی‌نقص می‌دوزید.

پس نگاه کل‌گرایانه به خودتان نداشته باشید و برای این موضوع از اطرافیان‌ خود حتما کمک بگیرید.

۲) صفر تا صد ایده‌تان را بنویسید

لطفا وقت بگذارید و به صورت متمرکز برای کسب درآمد در خانه ایده‌پردازی کنید. فقط حتما ایده‌هایتان را بر روی کاغذ بیارید. یادتان باشد شما یا می‌توانید محصولاتی اعم از هنری، خوراکی، … تهیه کنید  و به فروش برسانید.

و یا می‌توانید خدماتی را ارائه بدهید؛ آموزش اشپزی، شیرینی و کیک‌پزی، آموزش ورزش. تعمیرات یک سری لوازم از خانه و …

چند ایده را بنویسید و با توجه به شرایط و امکاناتی که برای کسب درآمد در خانه دارید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

۳) سرمایه‌گذار خودت باش

شروع کردن همه کارها و کسب درآمد در خانه همیشه به سرمایه مالی نیاز ندارد، گاهی اوقات امکاناتی که در خانه دارید کفایت می‌کند، و می‌توانید به صورت کاملا رایگان کسب درامد در خانه داشته باشید.

۴) نرم‌افزار یاد بگیر

نرم‌افزارها و کارکردن با آن‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد در خانه است. چند نرم افزار کاربردی مثل فتوشاپ، word، max d3 که شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها کار و درآمدزایی کنید.

نرم‌افزار فتوشاپ یکی از بهترین‌ها برای کسب درآمد در خانه است؛ چرا که در طیف وسیعی از کسب و کارها کاربرد دارد. شما می‌توانید برای شرکت‌ها و بیزینس‌ها از خانه طراحی و کار کنید. تقریبا می‌توان گفت تمامی شرکت‌ها به طراح نیاز دارند و یا به صورت تخصصی برای شرکت‌های تبلیغاتی و آژانس‌های برندینگ با فتوشاپ درآمد بسیار بالایی کسب کنید.

اگر در این زمینه تحصیلات ندارید؛ نگران نباشید، شما می‌توانید با دیدن نمونه‌ کارهای قوی و خواندن مقاله و کتاب‌هایی در حوزه گرافیک و سواد بصری به یک طراح برجسته تبدیل شوید.

و یا  از طریق یادگرفتن نرم‌افزارهای WORD و POWER POINT به ارائه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی سر و سامانی بدهید و از خانه پول دربیاورید.

۵) هنرت را نشان بده

شاید شما یک خانم و یا آقای هنرمند باشید؛ که قصد دارید در خانه کار و کسب درآمد کنید، پس فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرام بستر مناسبی برای فروش محصولات شما است.

بر فرض مثال شما سوزن دوزی می‌کنید و یا شمع‌های زیبا و متنوعی می‌سازید، پس می‌توانید در ابتدا با راه انداختن یک صفحه در اینستاگرام و البته انداختن عکس‌های باکیفیت و با چیدمان زیبا به راحتی کارهای خود را به فروش برسانید و کسب درآمد در خانه داشته باشید.

اگر شما و اطرافیان هنرهایی دارید که در یک جهت هستند؛ بر فرض مثال دست‌سازه‌هایی که برای تزیین خانه استفاده می‌شوند و یا چند نفر که هر کدام غذا و یا انواع کیک را خوب می‌پزید، می‌توانید به صورت اشتراکی کار کنید.

۶) تخصصت را مشاوره بده

در مورد چه موضوعی در این جهان به خوبی می‌توانی نظر بدهی؟ سیاست، تاریخ، پرورش گل و گیاه یا میزان نور کافی برای هر فضا.

فرقی نمی‌کند که حوزه دانش شما چیست؛ از دانسته‌هایت تولید محتوا کن و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذار، قطعا وقتی مخاطب شما با تولید محتوای شما به میزان اشراف و تسلط شما بر دانش‌تان آگاه شود، تمایل پیدا می‌کند که برای مسائلش از شما کمک بگیرد، و چون سطوح متفاوتی از دانسته‌های شما را دیده است، بسیار آسان‌تر به شما برای مشاوره اعتماد می‌کند.

۷) آموزش را جدی بگیر

شاید خیلی‌ها دوست دارند خودشان کیک و یا انواع شمع و کوسن برای خانه‌ و خانواده‌شان درست کنند و شما می‌توانید به صورت آنلاین به آسانی آموزش بدهید، خواسته‌شان را براورده کنید و از خانه پول دربیاورید.

به صورت کلی آموزش دادن و یا ضبط ویدئوهای آموزشی و بارگذاری آنها در یوتیوب و یا بقیه شبکه‌های اجتماعی و یا در وبسایتی که خودتان می‌توانید آن را به آسانی راه‌اندازی کنید، یکی از بهترین مسیرهای کسب درآمد در خانه را انتخاب کرده‌اید.

۸) ترکیب جادویی؛ علاقه+ تجربه + دانش

شما به چه چیزهایی علاقه دارید؟ در چه زمینه‌هایی اطلاعات و دانش دارید؟ در چه حوزه‌هایی تجربه دارید.

وقتی که جدا جدا به این سوالات پاسخ دادید، برای رسیدن به یک ایده درجه یک جهت کسب درآمد در خانه پاسخ‌هایتان را ادغام کنید و ببینید چه ایده‌های خلاقانه‌ای درون ذهن شما پنهان شده بودند!

با یک مثال روش بالا را واضح‌تر توضیح می‌دهم، علاقه‌مندی‌های من سینما، روانشناسی، ادبیات است، تجربیاتم در حوزه مارکتینگ و فروش و بیزینس، دانشم در حوزه طراحی داخلی.

خوب حالا با توجه به داده‌های بالا من می‌توانم سریال‌هایی انتخاب کنم که در آنها نکات بیزینس و مارکتینگ باشد و در سوشال مدیا و یا بسترهای دیجیتال دیگرآن نکته‌ها را به کمک فیلم و سریال آموزش بدهم.

 یا می‌توانم مشاوره و یا اموزش بدهم که چه نوع فضاهایی برای یک بیزینس جهت بازدهی بیشتر مناسب‌ است و چه دیزاینی برای تیم‌های مختلف یک بیزینس کاربردی‌تر خواهد بود.

دقیقا مثل همین ایده را افرادی که با قسمت‌های کوتاهی از فیلم و سریال عبارات زبان را اموزش می‌دهند، استفاده کرده‌اند، پس این روش جذاب را برای پیدا کردن ایده‌هایی نو برای کسب درآمد در خانه حتما انجام دهید.

۹) در پس هر غرغری، پول و درآمدی نهفته است

زمانی که در خانه کار می‌کنید و یا زمانی که افراد با شما در حال معاشرت هستن، توجه کنید که به چه چیزهایی غر می‌زنند و ناراضی‌اند، مثلا از اینکه کیفیت غذاهای شرکت‌شان خوب نیست و یا نمی‌توانند پرده مناسب برای خانه‌شان پیدا کنند، این یعنی نیازی که تبدیل به یک نارضایتی و غر شده و می‌تواند از دل آن فرصتی برای کسب درآمد در خانه بیرون آید.

مثلا شما می‌توانید غذا درست کنید و به گروهی از کارمندان بفروشید یا غذاهای خاص با  برای مهمانی‌های مدیران.

یا در صفحه اینستاگرام به صورت تخصصی در مورد انواع پرده و کاربرد پرده در دیزاین و تاثیراتش بر طراحی داخلی و … به صورت مفصل صحبت کنید و بعد از مدتی علاوه بر پرده‌فروش‌ها، تمامی افرادی که اکسسوری خانه می‌فروشند برای تبلیغ در پیج شما پول زیادی پرداخت می‌کنند و شما توانسته‌اید تنها با یک موبایل کسب درآمد در خانه داشته باشید.

۱۰) هیچی مثل پول دراوردن از خونه نمیشه؟!

هزار راه برای کسب درآمد در خانه وجود دارد و هزار و یک علت برای اینکه تصمیم بگیریم از خانه کار کنیم و پول دربیاوریم، شما هر ایده و هر علتی برای کسب درآمد در خانه دارید، هیچ فرقی نمی‌کند، فقط یادتون باشه که نترسید و شروع کنید و مهم‌تر از همه اگر کسب و کارهای مشابه شما وجود دارد، کیفیت و توجه به جزییات شما را متمایز خواهد کرد.

نرم‌افزارها را فراموش نکنید، علایق‌تان را جدی بگیرید و برای ارائه و اموزش دانش‌تان خلاقیت به خرج دهید (با استفاده از تکنیکهای افزایش خلاقیت) اگر هنری هم ندارید و دوست دارید یک هنرمند باشید از همین امروز یاد بگیر و بعد دست‌سازه‌های به سبک و سیاق خودت را تولید کن.

هیچوقت برای کسب در امد در خانه دیر نیست.

منبع: movafaghiat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *