ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

مزرعه کارآفرینی

آشنایی مقدماتی با اینستاگرام

با گسترش دنیای وب و کاربرد فراوان شبکه های مجازی در زندگی انسان ها، امروز با مشاغل جدیدی مواجه هستیم که اسامی عجیب و غریبی دارند؛ اما برخلاف سایر فعالیت ها و کسب و کارهای قدیمی از درآمدهای بالایی برخوردار می باشند. از جمله مشاغلی که امروز قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، کسب و کاری است که تحت عنوان ” ادمین اینستاگرام” و با گسترش شبکه مجازی و پرطرفدار اینستاگرام در زندگی انسان ها شکل گرفت و به تدریج پیشرفت کرد.

با این حال اگر می پرسید ادمین اینستاگرام کیست؟ در پاسخ باید بگوییم که ادمین اینستاگرام شخصی است که مدیریت یک پیج یا صفحه را در اینستاگرام برعهده دارد و با استفاده از قابلیت های این اپلیکیشن به کسب سود و سرمایه می پردازد.

در بیان تعریف دقیق تری از این اصطلاح یا کسب و کار جدید، شاید بهتر باشد کمی در ارتباط با شبکه مجازی و پر طرفدار اینستاگرام صحبت کنیم. اگر شما هم به این اپلیکیشن علاقه مند هستید و روزانه ساعاتی از وقت خود را به چرخیدن در بخش های مختلف این شبکه اختصاص می دهید، حتما با پیج های بزرگ با فالورهای چندهزارتایی نیز آشنا هستید. صاحبین چنین پیج هایی افرادی هستند که با استفاده از قابلیت های مختلف اینستاگرام و تولید محتوای جذاب ویدئویی، تصویری، متنی و … مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب نموده اند و با اشتراک گذاری محتواهای جذاب فالورهای خود را افزایش می دهند.

اینفلوئنسرها، سلبریتی ها، بازیگران، واینرها و بلاگرها کسانی هستند که با تولید محتواهای گوناگون در میان کاربران مختلف اینستاگرام به محبوبیت رسیده اند و با استفاده از قابلیت های مختلف این شبکه مجازی برای خود درآمدزایی دارند. ادمین اینستاگرام نیز کسی است که یک پیج یا صفحه را در اینستاگرام مدیریت می کند، یعنی ادمین پیج کسی است که صفحه خصوصی خود یا شخص دیگری را با توجه به یک سری قوانین و اطلاعات مشخص اداره نموده و بدین طریق به کسب درآمد می رسد.

ادمین اینستاگرام کیست؟

آنچه که در تعریف از ادمین اینستاگرام ارائه شد، چنین می باشد که ادمین اینستاگرام شخصی است که در مقابل اداره یک پیج دستمزد گرفته و بدین طریق به درآمدزایی می رسد؛ اما در تعریف دقیق تر باید بگوییم ادمین اینستاگرام می تواند یک کاربر ساده باشد که یک پیج کاملا شخصی را با چند فالور اداره می کند و اصلا درآمدی از چرخیدن در این شبکه مجازی به دست نمی آورد!

در حالت کلی تر ادمین پیج اینستاگرام هر شخصی می تواند باشد به شرط  آنکه یک پیج در اینستاگرام داشته باشد و آن را مدیریت نماید، حالا چه بدین طریق درآمدی کسب نماید یا اصلا درآمدی نداشته باشد!

در این مقاله همانطور که در ابتدا گفتیم منظور ما از ادمین اینستاگرام شخصی است که در ازای مدیریت پیج دستمزد می گیرد و در واقع بدین وسیله یک کسب و کار ساده و اینترنتی برای خود راه اندازی می کند. در برخی مواقع چهره های مشهور یا حتی اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرامی به دلیل مشغله های روزانه خود وقتی برای مدیریت پیج اینستاگرامی خود ندارند یا صاحبین کسب و کارها برای آنکه بتوانند به سایر امور و فعالیت های خود بپردازند، نیاز دارند که از سایر افراد در مدیریت پیج اینستاگرامی کسب و کار خود کمک بگیرند، بدین ترتیب در چنین مواقعی برخی افراد با توانایی های خاص و دانش کافی در زمینه مدیریت پیج های اینستاگرامی حاضر می شوند تا به عنوان ادمین پیج به مدیریت پیج ها و صفحات سایر افراد رسیدگی نمایند.

 ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد؟

اکنون که توضیحات بیشتر و دقیق تری از ادمین ایسنتاگرام ارائه کردیم، شاید بپرسید ادمین پیج که می تواند با مدیریت صفحات مجازی اشخاص مختلف برای خود درآمدزایی داشته باشد، چه وظایفی دارد؟ از چه توانایی های برخوردار است؟  یا اصلا یک ادمین چه کارهایی انجام می دهد؟

در پاسخ به این سوالات شاید بهتر باشد مهارت ها و وظایف گوناگون ادمین های اینستاگرام را در خصوص نحوه مدیریت پیج های مختلف عنوان کنیم:

آشنایی کامل در زمینه ی انتشار عکس، ویدئو و محتوا در اینستاگرام

تولید محتوای متنی با کیفیت و متناسب با محتواهای آپلود شده در کپشن پست ها

مهارت در برقراری ارتباط با فالورها و دنبال کننده های پیج به منظور پاسخگویی به پیام آن ها در دایرکت و کامنت ها

حذف کامنت های توهین آمیز و مهارت در اداره ی پیج

آشنایی با اصول پست گذاری و تولید محتوا در اینستاگرام با استفاده از قابلیت ها و امکانات مختلف این نرم افزار

افزایش لایک و بازخوردهای پیج

افزایش فالورهای واقعی پیج

مهارت در حفظ و نگهداری پیج به منظور جلوگیری از هک شدن آن

اکتیو نگه داشتن پیج و پروفایل

تسلط به نرم افزارهای گرافیکی به منظور آپلود تصاویر و ویدئوهای با کیفیت در اینستاگرام

آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستاگرام

تسلط نسبی به زبان انگلیسی

خلاقیت در ایجاد محتوا

بنابراین در نهایت می توان گفت ادمین اینستاگرام کسی است که با استفاده از دانش و اطلاعات دقیق و همه جانبه از بخش ها و قابلیت های مختلف اینستاگرام، به تولید محتوا پرداخته و از اداره پیج های گوناگون برای خود درآمدزایی می کند.

منبع: saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *