شش نکته جهت بهبود مهارتهای ارتباطی کسب و کار شما

مزرعه کارآفرینی

شما می دانید که مهارتهای ارتباطی مناسب، کسب و کار شما را به سوی برتری سوق می دهد. مهارتهای ارتباطی می تواند شما را در میان همتایان خود عزیز گرداند، ارزش شما را در میان مدیران خود بالا می برد و موجب تحسین شما در میان کارمندانتان می شود. چگونه می توان آنها را برای رسیدن به پتانسیل واقعی خود توسعه داد؟

در این جا به چند نکته جهت بهبود مهارتهای ارتباطی کسب و کار شما می پردازیم.

مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید (هم چنین مهارت توجه کردن )

گوش دادن بیش تر از حرف زدن زمانی که کسی مشغول به صحبت است مورد نیاز است. وقتی دیگران صحبت می کنند آیا شما واقعا گوش می دهید؟ گاهی ما حرف نزدن را با گوش دادن اشتباه می گیریم ساکت بودن شما به هنگام صحبت کردن دیگران به معنی که گوش فرا دادن نمی باشد. یاد بگیرید که دیالوگ داخلی خود را خاموش کنید و به صحبتهای بقیه توجه کنید گاهی تکرار آنچه که شنیده اید به خوب گوش دادن شما وهم چنین متوجه شدن بقیه از این که به صحبتهای آنها توجه دارید کمک می کند.

همکاری کنید، دیکته نکنید(فرمان ندهید)

سخنرانی، مونولوگ و حرف زدن بدون هدف به مهارتهای ارتباطی کسب و کار تعلق ندارد. اگر متوجه شدید که حرف زدن شما بیش از حد طول کشید (به غیر از مواقع پرزنت کردن و رهبری کردن ) سخن خود را کوتاه کنید. تا آنجا که ممکن است سخن خود را ساده بیان کنید و اجازه دهید دیگران هم وارد بحث شوند.

ارتباط به معنی داد و ستد است و دیکته کردن چگونگی انجام کار ها نیست و یا آنگونه که فکر می کنید که آنها باید باشند نیست.

به چگونه گذراندن اوقات فراغت خود توجه کنید.

شما احتمالا انتظار نداشتید چنین چیزی در این لیست باشد. آیا آن چیزی که در تلویزیون می بینید و آنچه می خوانید و یا سرگرمی های شما مرتبط با مهارتهای ارتباطی کسب و کاراست؟ جواب دو قسمتی است. اولا، آنها ممکن است چشم اندازهای جدید و رویدادهای مهمی که به رشدهوش تجاری شما کمک کنند را نمایش دهند. احتمالا افرادی که روزی یک ساعت بی هدف تلویزیون نگاه می کنند نسبت به افرادی که اوقات فراغت خود را به خواندن نشریات کسب و کار و ارتباط با مربیان موفق کسب و کار می گذرانند از توانمندی کمتری برای پیش بردن یک گقتگو با محوریت کسب و کار برخوردارند. دوما، شما ایده های بیشتری از دنبال کردن موضوعات خردمندانه نسبت مطالعات بی محتوا در طول اوقات فراغت خود کسب می کنید.

بر روی ارتباط صحیح و ابزارهای مشارکت و همکاری سرمایه گذاری کنید.

اگر شما به ایمیل و رسانه های اجتماعی برای برقرای ارتباط وابسته هستید ممکن است اطلاعات بی محتوا و غیر مفید زیادی دریافت کنید حتی ممکن است بسیاری از گفتگوهای مهم را از دست دهید ابزارهای همکاری نظیر Vmosoروش ایده آلی جهت ساده کردن ارتباطات، همکاری در پروژهای مهم وساخت روابط تجاری می باشد.

منتظر نباشید مسائل حساس زیاد شوند.

گفت و گوی سریع و مستقیم می تواند بسیاری از مسائل بین فردی و حرفه ای را بدون اثر گذاری بر روابط حل کند.

یاد بگیرید که از حافظه تان به درستی استفاده کنید.

زمان و انرژی اختصاص داده شده برای یادآوری کوچکترین بخش های زندگی همکارانتان می تواند زمان زیادی را صرف کند.

وقتی شما جزییاتی را از زندگی آنها در خاطر دارید این به این معنی است که شما به آنها فراتر از محیط کار توجه دارید این امر یک رابطه عمیق تر و معقول تر را به وجود می آورد که به راحتی به یک رابطه تجاری بهتر و با ارزش تر تبدیل می شود.تبدیل شدن به یک فرد ارتباطی شبیه به یک انسان خوب شدن است هرگونه پیشرفت در زندگی فردی شما بر روی زندگی حرفه ای شما تاثیر خواهد گذاشت.

منبع :Broad Vision

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *