توسعه کسب و کار با تبلیغات پیامکی

مزرعه کارآفرینی

تبلیغات پیامکی چیست؟

در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ها ما با انواع روش های تبلیغات و ابزارهای دیجیتالی مواجه هستیم که فرایند تبلیغ را به جدیدترین و پیشرفته ترین شیوه ی روز دنیا به انجام می رسانند. تبلیغات پیامکی از جمله روش ها و ابزارهای بسیار قدیمی در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد که با ارسال محتواهای تبلیغاتی در قالب پیامک یا SMS به شماره تلفن همراه افراد مختلف، محصولات و خدمات کسب و کار شما را معرفی و تبلیغ می نماید.

بنابراین اگر می پرسید: “تبلیغات پیامکی چیست؟” در پاسخ باید بگوییم که تبلیغات پیامکی یک روش متداول و رایج از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در تبلیغ کسب و کارهای مختلف می باشد که با ارسال محتواهای تبلیغاتی متنوع در قالب پیامک، محصولات و خدمات کسب و کارها را به مخاطبین مختلف در سراسر جهان معرفی می کند. این روش از جمله ارزان ترین روش های تبلیغاتی است که اغلب کسب و کارها از آن در معرفی محصولات و خدمات جدید و قدیم کسب و کار خود استفاده می کنند.

با دنیای مدرن و پیشرفته امروز کمتر کسی است که از تلفن همراه استفاده نکرده باشد و با این تکنولوژی قرن ۲۱ آشنا نباشد. بنابراین اگر شما هم از یک تلفن همراه ساده یا هوشمند استفاده می کنید، حتما با پیامک های تبلیغاتی مواجه شده اید. پیامک هایی که روزانه از کسب و کارهای مختلف برای شما ارسال شده اند و محتوایی تبلیغاتی داشته اند.

با گسترش تبلیغات پیامکی در جهان و افزایش ارسال روزانه این پیام ها به شماره همراه افراد، به مرور زمان این روش در دسته بندی روش های بی کیفیت و بدون بازده قرار گرفت، چرا که مخاطبین پیامک های تبلیغاتی به مرور زمان از ارسال پیامک های بی شمار روزانه کلافه شدند و با بلاک کردن این پیام ها از دریافت آن ها امتناع ورزیدند.

بنابراین با این تفاسیر شاید شما هم چنین برداشت کنید که با وجود جدیدترین ابزار و تکنولوژی های پیشرفته تبلیغاتی دیگر نیازی به پیامک های تبلیغاتی نیست و بهتر است این روش بی کیفیت را با یک روش ایده آل و پر بازده تغییر دهیم؛ اما صبر کنید این روش قدیمی هنوز هم جایگاه خود را در صدر بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال حفظ نموده و جزء بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغاتی است به شرط آنکه به درستی استفاده شود. در ادامه با معرفی بهترین روش های استفاده از پیامک های تبلیغاتی به شما می گوییم که این روش همچنان در اوج قرار دارد و می تواند بازدهی بالایی در تبلیغ کسب و کار شما داشته باشد.

بهترین روش های استفاده از تبلیغات پیامکی

همانطور که اشاره شد تبلیغات پیامکی یکی از قدیمی ترین و متداول ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که کسب و کارهای مختلف می توانند با پرداخت کمترین هزینه ها از این روش در معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنند؛ اما برای آنکه بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند همواره لازم است که به چند نکته مهم توجه نمایند تا این روش قدیمی بالاترین بازدهی را در معرفی کسب و کارشان داشته باشد:

پیامکی ساده و قابل فهم ارسال کنید، یعنی پیام تبلیغاتی خود را به ساده ترین زبان بنویسید تا مخاطب در لحظه اول متوجه منظور شما شده و به سمت آن جذب شود.

سعی کنید با ارسال یک پیامک مناسب و برنامه ریزی شده امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مخاطب را ایجاد نمایید تا مخاطب به وسیله یک پل ارتباطی با شما ارتباط برقرار نموده و با بحث و گفتگوی مناسب اعتماد و رضایتش نسبت به کسب و کار شما افزایش یابد.

با تبلیغ درباره یکی از محصولات جدید خود مخاطب را به فروشگاه دعوت کنید تا بدین طریق او را به خرید بیشتر ترغیب نمایید.

از کمپین های تبلیغاتی استفاده نموده و محتواهای پیامکی خود را در قالب خبرنامه های مختلف به مخاطبین خود ارسال کنید؛ اما اجازه دهید مخاطبین شما، خودشان شخصا در این کمپین ها و خبرنامه ها ثبت نام کرده و با رضایت کامل از پیامک های تبلیغاتی شما استفاده کنند. این کار در جلب رضایت مشتری و اعتماد او به کسب و کارتان بسیار مهم و ارزشمند می باشد.

در ارسال تبلیغات پیامکی خود وقت شناس باشید. به عنوان مثال اگر قرار است رستوران یا اغذیه فروشی خود را تبلیغ کنید، پیامک تبلیغاتی خود را در ساعات نهار یا شام ارسال کنید، یعنی درست زمانی که مخاطب به محصول شما احتیاج دارد.

در استفاده از تبلیغات پیامکی همواره نکات و روش های مختلفی وجود دارد که لازم است پیش از استفاده از این روش ها، نسبت به چگونگی انجام تبلیغات پیامکی اطلاعات کافی را کسب نموده و سپس نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

منبع: saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *