معرفی انواع روش های طراحی سایت برای کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

طراحی سایت به چند روش انجام می شود؟

با گسترش تکنولوژی و کاربردهای گوناگون اینترنت در زندگی انسان ها، وب سایت ها و سایت های اینترنتی به مرور زمان پیشرفت نموده و شکل پیشرفته تر و جدیدتری به خود گرفتند. اولین طراحی سایت در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرزلی و با استفاده از ساده ترین روش ها و ابزارهای برنامه نویسی انجام شد.

اکنون بعد از حدود دو دهه از ابداع و اختراع اولین وب سایت های اینترنتی، به تدریج طراحی سایت ها رو به پیشرفته شدن رفتند و شکل بهتری به خود گرفتند. امروزه با به کارگیری زبان های برنامه نویسی جدید همچون کد نویسی های CSS و برنامه های گرافیکی، طراحی وب سایت های اینترنتی به روش های گوناگونی انجام می شوند.

براساس طراحی های انجام شده وب سایت های اینترنتی به دو نوع متفاوت از وب سایت های استاتیکی و داینامیکی دسته بندی می شوند، یعنی به طور کلی طراحی وب سایت در دنیای امروز و با جدیدترین تکنولوژی های جهان به دو روش قابل انجام است که هر روش براساس ساختار و قابلیت های خاص خود قابل استفاده در انواع کاربردها می باشد و کاربران براساس نیاز خود می توانند از انواع این روش ها در طراحی سایت خود استفاده کنند.

معرفی انواع طراحی سایت

همانطور که اشاره شد وب سایت های اینترنتی بر دو اساس طراحی شده و به دو نوع وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک تقسیم بندی می شوند که با توجه به نحوه طراحی سایت ها می توان از انواع این روش ها در کاربردهای مختلفی استفاده کرد. بدین منظور برای آشنایی بیشتر با انواع روش های طراحی وب سایت به معرفی دو نوع از طراحی وب سایت ها می پردازیم:

طراحی سایت استاتیک

طراحی وب سایت استاتیک یکی از روش های قدیمی در طراحی وب سایت های اینترنتی است که در چند سال اخیر با آمدن تکنولوژی های جدید به آرامی کنار گذاشته شد؛ اما با توجه به سادگی های این روش در طراحی وب های اینترنتی و کم هزینه بودن آن، هنوز هم برخی کاربران تمایل دارند از روش استاتیک برای طراحی وب سایت های خود استفاده کنند.

در این روش معمولا یک فایل جداگانه و متمایز به ازاء هر صفحه از وب روی سرور ذخیره می‌شود تا عینا از سرور بازخوانی شده و در زمان مراجعه کاربر به وب سایت نمایش داده شود. طراحی استاتیک یک روش بسیار ساده در طراحی انواع سایت ها می باشد که با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سایت های داینامیکی و پویا به تدریج کنار گذاشته شد؛ اما هنوز هم در برخی مواقع از این طراحی ساده در طراحی وب سایت های اینترنتی استفاده می کنند.

طراحی سایت داینامیک

طراحی وب سایت داینامیک از جمله طراحی های جدیدی است که با پیشرفت زبان های برنامه نویسی و روی کار آمدن تکنولوژی های پیشرفته همچون “اسکریپت ‌های سمت سرور” مورد استفاده قرار گرفت. در این روش طراحی وب سایت به گونه ای است که خود صفحه ثابت می ماند؛ اما محتوای آن متغیر بوده و براساس تکنولوژی های به کار رفته در ساختارش با کلیک کاربران یا به صورت اتوماتیک تغییر می کند.

در این دسته از وب سایت ها محتوای صفحات با توجه به جستجوی کاربران ایجاد می شوند، یعنی صفحه از پیش آماده شده ای روی سرور وجود ندارد بلکه با فراخوانی محتوا از یک صفحه از سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و سپس با درخواست و جستجو کاربر برای کلاینت فرستاده می‌شود و در نهایت در اختیار کاربر قرار می گیرد. در این دسته از طراحی های سایت محتوای صفحات مختلف معمولا از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می شوند و بدین طریق در اختیار کاربران قرار می گیرند.

بنابراین در پایان می توان گفت که کاربران می توانند از انواع روش ها در طراحی وب سایت های خود استفاده نموده و از امکانات و قابلیت های آن ها در بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ های کسب و کار خود استفاده کنند. بدین ترتیب در زمینه انتخاب بهترین نوع طراحی وب سایت ها حتما با یک مشاور متخصص مشورت نمایید تا براساس نیازهای خود و با پرداخت کمترین هزینه ها، همواره از بهترین روش در طراحی سایت خود بهره مند شوید.

منبع:  saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *