۸ ایده ناب برای کسب درآمد در دوران نوجوانی

مزرعه کارآفرینی

نوجوانی یکی از مهم ترین و بهترین دوره های زندگی هر انسانی است. اینکه دوره نوجوانی، از بهترین زمان ها برای خوشگذرانی و لذت بردن از زندگی و تجربه اتفاقات جدید است، اما پیشنهاد می شود که برای رسیدن به موفقیت و تقویت استقلال فردی یک شغل کوچک برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از آن کسب درآمد کنید.کار کردن در سنین نوجوانی تجربه شما را بالا می برد و در سنین جوانی سابقه کار و تجریه کاری یک فرد میانسال را خواهید داشت.از تجربه می تواند موفقیت های بزرگی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما نیز به دنبال مشاغلی هستید که بتوانید در نوجوانی در آن ها فعالیت کنید، امروز با سایت لرن پارسی همراه شده تا با ۸ ایده ناب برای کسب درآمد در دوران نوجوانی آشنا شوید :

۸ ایده ناب برای کسب درآمد در دوران نوجوانی شامل چه ایده هایی می شوند؟

کار کردن نوجوانان برایکسب تجربه و ایجاد حس استقلال در آن ها، از سال های بسیار دور رایج بوده و اکنون نیز از اعتبار نیفتاده است.حتی کسانی که از نظر مالی غنی بودند هم فرزندان پسر خود را برای یاد گرفتن کار و کسب تجربه و دلایلی اینچنینی سرکار میفرستادند.امروزه با گسترش تکنولوژی بستر شغلی بیشتری برای نوجوانان وجود دارد.شغل هایی که برای انجام آن ها حتی نیاز نیست که از خانه خارج شوند!

در حال حاضر نوجوانان زیادی هستند که به دلایل مختلف به دنبال منبع درآمدی ثابت می گردند. از جمله دلایل مهمی که نوجوانان را به کار کردن ترغیب می کنند، بدست آوردن استقلال فردی و مالی (به جهت سهولت در تحصیل و یا کمک به خانواده) و سپری کردن اوقات فراغت می باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نوجوانان در برخی از زمینه ها می توانند نسبت به بزرگ سالان قوی تر و بهتر عمل می کنند. به همین خاطر  برخی از ایده های درآمدزایی نوجوانان بهتر از ایده های درآمدزایی بزرگسالان است. ۸ ایده کسب درآمدی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، از جمله بهترین ایده ها برای کسب درآمد و فعالیت در یک شغل هستند که نوجوانان به خوبی از پس آن ها بر می آیند!

اولین راه کسب درآمد در نوجوانی، فعالیت در زمینه طراحی و گرافیک

طراحی و گرافیک یکی از جذاب ترین و مفید ترین زمینه های فعالیت برای نوجوانان می باشد. حوزه طراحی و گرافیک شاخه های گوناگونی دارد.از جمله:

طراحی پست ها، استوری ها و کاورهای اینستاگرامی که در بهترین حالت با نرم افزار فتوشاپ انجام می شود.

طراحی لوگو و ست اداری و ایجاد هویت بصری که با نرم افزار الاستریتور انجام می شود.

ساخت لوگو یا انیمیشن و تصاویر متحرک برای تیزرهای تبلیغاتی که با نرم افزار افترافکت انجام می شود.

 و موارد بسیار دیگر!برای اینکه در این زمینه فعالیت کنید باید که یکی از دوره های آموزشی گرافیک را بگذرانید و در آن زمینه و بر ابزار و نرم افزارهای کاربردی آن رشته مسلط شوید.

یکی از مزیت هایی که زمینه طراحی و گرافیک نسبت به سایر رشته های کامپیوتری دارد، سادگی آن است زیرا گرافیک و طراحی بیشتر از هر چیزی نیاز به خلاقیت دارد تا درک مسئله و یا نوشتن کد های چندهزار خطی!همچنین نرم افزارهای مهم رشته گرافیک مانند فتوشاپ رابط کاربری ساده ای داشته و افرادی با سنین کم هم می توانند به سرعت آن را یاد بگیرند.

 مرتبط : چطور از گرافیک پول دربیاوریم ؟ کسب درآمد از گرافیک

 تدریس به همکلاسی ها، ایده ای جذاب و آسان ولی کم درآمد!

دوران مدرسه و دانش آموزی می تواند برای خیلی از نوجوانان دوره عذاب آوری می باشد. بیشتر افراد به دلیل سیستم غلط آموزشی موجود، علاقه به درس خواندن و مدرسه ندارند. با اینحال نمی توان فواید تحصیل و حتی مدرسه را ندیده گرفت. همین محیط مدرسه و دوران تحصیل می تواند محلی برای کسب درآمد و ایجاد شغل برای نوجوانان باهوش و پویا باشد.

این روزها به دلیل وجود سرگرمی های گوناگون خیلی از بچه ها رقبتی به درس خواندن و کوشا بودن نشان نمی دهند.در واقع در مدرسه دروس تدریس شده را متوجه نمی شوند یا اصلا به آن گوش نمی دهند.اما امتحانات آخر سال از همه دانش آموزان گرفته می شود.در این شرایط آن دسته از نوجوانانی که تنبلی کرده بودند برای اینکه بتوانند  نمرات قبولی بگیرند، نیازمند به کسی هستند که دروس را دوباره به آن ها توضیح دهند. در صورتی که شما دانش آموز باهوشی هستید می توانید در ازای مبلغ کمی دروس مختلف را برای دانش آموزان کاهل کلاستان مجددا تدریس  کرده و توضیح بدهید.

شما می توانید یک معلم خصوصی کم هزینه باشید که علاوه بر کمک به دوستانتان هم کسب درآمد کرده اید و هم خودتان به خوبی بر موضوعات تدریس شده تسلط یافتید.این ایده یک ایده دو سر برد برای شما خواهد بود!

عکاسی، یک شغل پردرآمد ولی زمان بر…

عکاسی را می توان یکی از شاخه های علم هنر دانست که در حال حاضر در جامعه ما طرفداران زیادی نیز دارد. معمولا افراد در هز رده سنی نمی توانند در این حرفه فعالیت کنند و فقط کافی است که عشق، ابزار و مهارت های مربوط به آن را داشته باشند.

برخلاف تصورتان، برای اینکه در این زمینه شروع به فعالیت کنید نیاز به دوربین عکاسی حرفه ای ندارید. بلکه کافی است که با اصول اولیه عکاسی و ویرایش آن آشنا باشید. برای اینکار باید دوره های آموزش ویرایش عکس و عکاسی را پشت سر بگذارید.

برای درآمدزایی می توانید عکس هایی که گرفته اید را در اینستاگرام پست کنید و زمانی که پیجتان مشهور شد، با استفاده از تبلیغ برای خود درآمد زایی نماید.

نگهداری از حیوان خانگی، یکی از بانمک‌ترین مشاغل موجود در این لیست!

نگهداشتن حیوانات خانگی این روزها بسیار متفاوت از سال های پیش است.نگهداشتن حیوانات اکنون مانند نگهداشتن یک بچه کوچک اهیمت دارد و معمولا حیوان خانگی جزوی از اعضای خانواده می دانند.با گسترش فرهنگ حیوان دوستی و دفاع از حقوق حیوانات، افراد زیادی به آن ها علاقه مند شدند و افراد بسیاری امروزه حیوانات خانگی مانند سگ و گربه دارند.

از آنجا که نوجوانان به ارتباط با حیوانات علاقه دارند می توانند در زمینه شغلی نگهداری از حیوانات خانگی فعالیت کنند! این شغل در خارج از ایران بیشتر انجام می شود.اما در ایران نیز افرادی وجود دارند که به پرستاری برای حیوان خانگی خود نیاز دارند. شما می توانید با استفاده از دوره های آموزشی آشنایی با حیوانات، مراحل و روش نگهداری از حیوانات مختلف، روانشناسی حیوانات و سایر دوره های مرتبط موارد این شغل شده و از این طریق کسب درآمد کنید.

این شغل  برای کسانی که به حیوانات علاقه دارند نسبت به باقی مشاغل لذت بخش تر خواهد بود!

کسب درآمد در نوجوانی با استریمر شدن

استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی امروزه بین جوانان و نوجوانان  بسیار رواج دارد.آن ها بخش زیادی از زمان خود را در اینترنت صرف می کنند.در حالی که همه هم سن و سالان شما در اینترنت وقت خود را تلف می کنند اگر شما باهوش باشید می توانید از این فرصت استفاده کرده و با استریمر شدن درآمد زایی کنید.

استریمر به کسی گفته می شود که به صورت زنده یک بازی و یا هر سرگرمی دیگری را تجربه کرده و تجربه خود را در یک شبکه مجازی مانند یوتیوب قرار می دهد و افراد دیگر می توانند آن بازی و یا سرگرمی را مشاهده کنند. در صورتی که کامپیوترتان قوی است و از مهارت کافی در گیم دارید می توانید به عنوان استریمر در نرم افزار توییچ یا یوتیوب  فعالیت کنید.

منبع اصلی درآمد شما دونیت هایی است که طرفداران به شما می دهند. اگرکه کارتان خیلی خوب باشد، می توانید بخشی از استریم خود را در یوتویب قرار دهید و با استفاده از یوتیوب (تبلیغات) به دلار درآمدزایی کنید.

طراحی نرم‌افزار، یکی از پردرآمدترین مشاغل برای نوجوانان

برنامه نویسی و رشته مهندسی نرم افزار این روزها در سراسر جهان بخصوص در ایران بسیار مشهور شده و طرفداران بسیار زیادی دارد.جالب است بدانید که هر ساله افراد زیادی به این رشته دانشگاهی می شوند تا رویای ساخت یک نرم افزار بزرگ را حقیقت برسانند. درست است که برنامه نویسی به صورت حرفه ای کاری زمان بر و سخت می باشد، ولی در سنین نوجوانی لازم نیست که به صورت حرفه ای برنامه نویسی یاد بگیرید.

شما می توانید به صورت مقدماتی اصول برنامه نویسی و ساخت نرم افزار را بیاموزید و سپس دانش و مهارت خود را افزایش دهید. در این میان می توانید به عنوان برنامه نویس فریلسنر فعالیت کنید. این زمینه شغلی یکی از بهترین ایده های ایجاد شغل در نوجوانی می باشد زیرا هم درآمد خوبی دارد و هم قابلیت توسعه در آینده را دارا می باشد.

تولید محتوا کنید و به درآمد خوبی برسید

تولید محتوا یکی از کار هایی است که می توانید بدون خروج از خانه و فقط با استفاده از اینترنت آن را انجام دهید. از آنجا که این زمینه بسیار گسترده است، ما فقط مهم ترین و آسانترین مبحث یعنی تولید محتوا متنی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تولید محتوا متنی به شغلی گفته می شود که در آن شما باید متن خاصی را در یک سایت خاص بر اساس محتوای سایت و موضوعی که به شما داده اند، بنویسید.البته نگارش محتوای متنی در سایت ها خیلی هم ساده نیست و شما باید متنی منحصر به فرد، سالم از نظر معنی و نگارشی، سئو شده با تعداد کلمات مد نظر کارفرما را آماده کنید.به همین دلیل برای فعالیت در این زمینه ابتدا باید که اصول سئو  و نگارش مقاله را بیاموزید. برای اینکه بتوانید محتوا متنی خود تولید کنید، باید که مقاله های زیادی بخوانید.

میتوانید خودتان وبلاگی ایجاد کرده یا اینکه به انواع نویسنده در سایت های دیگر فعالیت کنید. دقت داشته باشید که در روش دوم باید که موضوعات خود را بر اساس نیاز های صاحب سایت انتخاب می کنید و مقاله های شما باید به گونه ای باشد که صاحب سایت از آن ها راضی باشد.در ازای بزخورد خوب مقالاتتان در آمدتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سایر زمینه های تولیدمحتوا، تولید محتوا ویدیویی و تولید محتوا تصویری و تولید محتوا صوتی هستند که روند تولید و انتشار آن ها به کلی با تولید محتوای متنی تفاوت دارد و حتما باید وارد رشته طراحی و گرافیک شوید.

مدیریت شبکه های مجازی، آخرین روش کسب درآمد در نوجوانی

همه ما با شغل ادمینی آشنا هستیم و می دانیم که این کار چیست و به چه صورتی انجام می شود. با اینحال بد نیست بدانید که ادمینی شبکه های اجتماعی و وبسایت، اصلاً کار آسانی نیست و برای اینکه در این زمینه حرفه ای شوید باید که دوره های اموزشی خاصی را پشت سر بگذارید.

همچنین علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی، باید که فردی دقیق و منظم باشید زیرا این کار نیازمند زمانبندی دقیقی می باشد. در صورتی که نمی توانید زمان خود را مدیریت کنید و یا نمی توانید چندین کار مختلف را به صورت همزمان انجام دهید، پشنهاد می شود به هیچ وجه ادمین شبکه های اجتماعی نشوید.

اما این شغل بخاطر شناور بودن ساعات کاری و فریلنس بودنش می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد درآمد در نوجوانی باشد.

سخن پایانی

طراحی و گرافیک ،تدریس به همکلاسی ها ،عکاسی ،نگهداری از حیوان خانگی ،استریمر ،برنامه نویسی نرم افزار ، تولید محتوا و مدیریت شبکه های مجازی از جمله ۸ ایده درآمدزایی برای نوجوانان می باشد که برای یادگیری آن ها نیاز به وقت زیادی ندارید. البته مشاغل و ایده های درآمدزایی دیگری نیز برای نوجوانان وجود دارند ولی این ۸ ایده بهترین ایده های درآمدزایی که هر نوجوانی می تواند از آن ها استفاده کند.

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *