۱۰ عادت موفقیت برای صاحبان کسب و کار های کوچک

مزرعه کارآفرینی

صد ها هزار مطلب و مقاله وجود دارد که در آن ها فراد موفق دنیا و بزرگ ترین تاجران تاریخ در مورد راه کار ها و تجربیاتشان در زمینه کسب و کار های بزرگ مطالبی را ارائه کرده اند . اما افراد کمی هستند که راه کار هایی برای ایجاد عادت های موفقیت در کسب و کار های کوچک ارائه داده باشند . بدین منظور در این مقاله برای شما ۱۰ تا از مهم ترین عادت های موفقیت برای صاحبان کسب و کار های کوچک جمع آوری کردیم و در ادامه به کمک هم آن ها را برسی می کنیم .

۱. هشت ساعت خواب مفید داشته باشید و صبح زود بیدار شوید

یکی از عادت های موفقیت که تقریبا تمام ثروتمندان دنیا به آن اشاره کرده اند این است که اگر می خواهید درست فکر کنید و تصمیمات درست و اصولی بگیرید باید ذهنی آرام و قوی داشته باشید . هیچ گاه نمی توان از ذهنی که خسته است انتظار داشت که افکاری موفق و تصمیماتی سود ده بگیرد .

عده ای گمتن می کنند که اگر کمتر بخوابند و شب ها تا دیر وقت کار کنند می توانند به موفقیت نزدیک تر شوند و زود تر به خواسته هایشان برسند . اما باید این دسته از افراد شب زنده دار عزیز بگوییم که سخت در اشتباه هستند و این کار حتی آن ها را به عادت های موفقیت نزدیک نمی کند چه برسد به این که به خود موفقیت دست یابند .

در ذهنی خسته و آشفته جایی برای پرورش افکار مثبت و رویا های بزرگ نیست . پس نیاز بدن و مغزتان را تامین کنید و سعی کنید حتما ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید . برخی افراد معترض هستند و گلایه می کنند که نمی توانند ۸ ساعت بخواند و برخی نیز به شب زنده داری عادت کرده اند . باید به این افراد بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست زیرا برای این کار نیز یک راه کار وجود دارد .

در دنیا قانونی وجود دارد که از برای ایجاد عادت های موفقیت استفاده می کنند . به آن قانون ۲۱ روز می گویند

برای ایجاد هر گونه عادتی ۲۱ روز خود را مجبور کنید تا آن کار را انجام دهید . چه برای زود خوابیدن و زود بیدار شدن، چه برای ورزش کردن و تناسب اندام و هر عادت مثبت و مفید دیگری که می خواهید به آن برسید .

به عنوان یک توصیه کوچک به افرادی که نمی توانند زود بخواند باید بگویم که شما می توانید یک نوشیدنی گرم قبل از خواب میل کنید تا راحت تر به خواب بروید یا این که دوش آب گرم بگیرید و یا بهتر از همه این ها مطالعه ی چند صفحه کتاب است .

۲. اهداف روزانه کاری خود را مشخص کنید و آن ها را بنویسید

رسیدن و دست یابی به موفقیت از انجام کار های کوچک شروع می شود . شما برای این که به قله برسید نمی توانید یک باره از دامنه خود را به قله برسانید مگر این که خودتان را پرتاب کنید !!

گام های کوچک برای شروع مسیر موفقیت روز های شما هستند . برای مثال شما هدفی ۵ ساله برای کسب و کار یا تحصیلات و یا تناسب اندام خود تعیین کرده اید . برای این که در ۵ سال آینده در همان نقطه ای باشید که امروز تعیین کرده اید باید از همین حالا شروع کنید و هر روز خود را به گونه ای پشت سر بگذارید که شما را به هدفتان نزدیک تر کند .

برخی افراد می گویند چه نیازی به این کار های الکی است و یادداشت کردن هیچ فایده ای ندارد و کاری انجام نمی شود . می خواهم در جواب این عزیزان بگویم که زمانی که شما کاری را روی برگه می آورید و در جایی قرار می دهید که مدام آن را ببینید مجبور می شوید که آن را انجام دهید . شاید دفعه اول و دوم تنها یاداشت کنید و برگه را بر روی آینه اتاقنان بچسبانید، اما روز سوم و چهارم از انجام ندادن کار های تعیین شده خجالت زده می شوید و خود به خود شروع به حرکت می کنید .

با یادداشت کردن کار های روزانه هم روزتان را الکی تلف نمی کنید و هم این که با برسی و دیدن این برگه به خودتان افتخار می کنید که هر روز مفید بوده اید و کاری را جلو بردید و خودتان را به هدفتان نزدیک تر احساس می کنید .

 ۳. جدول زمان بندی کار هایتان را بسازید و آن را دنبال کنید

برای کار هایی که یادداشت می کنید در برخی اوقات لازم است که زمانی را تعیین کنید تا بتوانید همگی را سر وقت تمام کنید . من در حال حاضر دیگر احساس نیاز به داشتن یک جدول زمان بندی را ندارم زیرا با پشت سر گذاشتن این پروسه یاد گرفته ام که چگونه باید کار هایم را زمان بندی کنم . اما در ابتدای را شما حتما به یکی از این جول ها نیاز دارید تا کمکتان کند .

در این جدول تمامی زمان ها را یادداشت کنید و در نظر بگیرید حتی کوچک ترین آن ها  مانند غذا خوردن، چک کردن گوشی موبایل، برسی ایمیل ها، پاسخ دادن به تماس دوستان و غیره . در نهایت چیزی که عایدتان می شود این است که شما متوجه می شوید علت اصلی این که برای برخی از کار ها هیچ گاه وقت ندارید چیست . زمانی که علت را بدانید قطعا درمان را نیز خواهید یافت .

۴. برای محصول خود یک ارزش ایجاد کنید

تمامی محصولات موجود دارای یک ارزش خاصی هستند که محوری اند و در قالب مزایای اصلی ارائه می‌ شوند . حال هر چه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک و با پتانسیل بالا، در ارائه ی این ارزش‌ ها توانمندتر باشید، بهتر می‌ توانید به نیاز های مشتریان خود پاسخ دهید . شما همچنین می‌ توانید ارزش‌ هایی را به محصول خود اضافه کنید، بدون آن که مجبور باشید در آن تغییرات اساسی ایجاد کنید .

به این منظور به شما توصیه می کنیم که حتما از زاویه مشتریان خود به فرآیند خرید نگاه کنید . اگر چنین طرز فکری داشته باشید موفقشتتان تضمینی است . اگر اولویت شما رفع نیاز مشتری و جلب رضایت او باشد، ان گاه همان مشتریان موفقیتی را برایتان رقم می زنند که حتی خودتان آن را تصور نمی کردید .

۵. فقط رویا پردازی نکنید، به رویا هاتون عمل کنید

این رویا ها هستند که همه ی داستان ها را شروع می کنند . رویای تبدیل شدن به بهترین تاجر، رویای داشتن تناسب اندام، رویای تبدیل شدن به بهترین فروشنده، رویای داشتن بزرگ ترین فروشگاه رنجیره ای و غیره . در واقع رویا ها را می توان اولین نقشه های مسیر موفقیت دانست . دقیقا می دانم تا چه اندازه لذت بخش است وقتی چشمانتان را می بندید و خود را در آن قله تصور می کنید . تماشای مسیر سخت و پر پیچ و خمی که پشت سر گذاشته اید و حتی شنیدن صدای تحسین اطرافیان و تشویق های دوستانتان می تواند بهترین حس دنیا باشد .

اما این حس خوب تا زمانی که شما چشمانتان بسته است ادامه دارد ! به محض این که بیدار شوید رویایتان تمام می شود و خودتان را در ابتدای مسیر بدون هیچ حرکتی می بینید . رویا ها به شما انگیزه می دهند . از رویا پردازی دست نکشید . اما ساخت رویا آینده حقیقی شما را نمی سازد . شما باید بایستید و در آن مسیری که رویایش را دیده اید قدم های محکم و مطمئن بردارید تنها با طی کردن این مسیر است که می توانید به نتایج دلخواهتان برسید . اقدام کنید، اقدام کنید و باز هم اقدام کنید .

۶. برای کوچکترین ها قدردان مردم باشید

زمانی که شما یک کسب و کار دارید مخصوصا کسب و کار کوچک و تازه، تنها با حمایت های مشتریان و مردم است که موفق می شوید . حتی زمانی که موفق شدید آن هایی را که در ابتدا شما را باورد کردند و به شما، محصول، خدمات و برندتان اعتماد کردند را فراموش نکیند   قدر دان آن ها باشید . برای این که نشان دهید از مشتریان خود تا چه اندازه راضی هستد می توانید از راه کار ها و تکنیک هایی استفاده کنید و به آن ها امتیازاتی دهید .

می توانید جوایز و هدایای را برای آن ها در نظر یگیرید . مسابقه، جشواره و حتی تخفیفاتی را برای آن ها قرار دهید تا هم از آن ها قدردانی کرده باشید و هم آن ها را بیشتر از قبل مجذوب کنید .

۷. برای تیم خود انگیزه ایجاد کنید

تیم و گروهی که برای شما کار می کنند در واقع در حال ساخت رویا ها و خواسته های شما هستند . پس بیشتر از هر شخص دیگری لایق مهربانی و بخشش شما هستند . دیگر زمان فضای های اداری خشک و سختگیرانه به سر آمده اند . تیم شما مانند سپاه شما است و آن ها نیاز دارند تا در بالا ترین و بهترین شرایط روحی و انگیزشی قرار بگیرند تا هم خودشان عاشق کارشان شوند و هم این که راندمان کاری شما را بهبود ببخشند .

منظور من این نیست که از حالت کار و قوانن کار خارج شوید، خیر ! تنها توصیه می کنم تا برای کامندانتان نیز مانند مشتریانتان شرایطی را فراهم آورید تا از آن استفاده کنند و لذت ببرند . کار هایی که می توانید برای این مورد انجام دهید کاملا به خلق و خوی و خلاقیت خودتان بستگی دارد و شما می توانید در عین رعایت اصول کاری فضا و شرایط رضایت بخشی را برای تیم خود تدارک ببینید .

۸. به مشتریان و کارکنان خود گوش کنید

نظرات هیشه سازنده هستند، حال چه خوب باشند، چه بد !

بهترین افرادی که می توانند نظرات درستی در مورد شما، محصول، خدمات و برندتان داشته باشند، مشتریان و کارمندانتان هستند . آن ها افرادی ندیکی به شما هستند پس قطعا نطرات آن ا برای شما سازنده و کافی خواهد بود .

۹. هر مواقع نیاز به کمک داشتید ، درخواست کمک بگیرید

شما هم مانند هر انسان دیگری ممکن است در این مسیر سخت و دشوار نیاز به کمک داشته باشید . به خودتان مغرور نشوید و توقع نداشته باشید که بتوانید از پس همه ی کار ها به تنهایی بر بیایید . ممکن است بیشتر کار هار را بتوانید خودتان انجام دهید اما توصیه می کنم بزای دریافت بهترین نتایج از بهترین نیرو ها استفاده کنید .

اگر می بینید در برخی بخش ها نیاز است تا از یک متخصص کمک بگیرید حتما این کار را بکنید . آن ها سال های سال برای این کار درس خوانده اند و تجربه هایی دارند که قطعا کسب و کار شما را به موفقیت می رسانند. ۱۰. هر روز یک مطلب جدید یاد بگیرید

آخرین نکته درباره ی ایجاد عادت های موفقیت برای صاحبان کسب و کار های کوچک این است که همیشه در حال یاد گیری باشید . همیشه خودتان را به روز کنید و در هر زمینه ای که فعالیت می کنید همیشه سعی کنید تا اخبار دسته اول را بخوانید و نیاز ها و مهارت های لازم را در خود ایجاد کنید و ارتقا دهید.

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *