«امید» برای کسب و کار استراتژی نمی‌شود

مزرعه کارآفرینی

افراد معمولا در زندگی و کسب و کار تنها امید و ارزو را در سر می پرورانند. در زندگی روزمره بسیار می شنویم که افراد می گویند ای کاش کسب و کارشان به سوددهی برسد. آرزو می‌کنند که همیشه سلامت باشند یا آرزو دارند به دست‌آوردها و موفقیت‌های زیادی برسند.

از زمان شروع اولین کسب و کار شرکتی، من به سرعت به اهمیت شعار مورد علاقه‌ام پی بردم. در آن زمان، در تهیه مواد مورد نیاز برای جلسات هیئت مدیره برای یک شرکت بازرگانی چند میلیون دلاری کار می کردم.

«امید» برای کسب و کار استراتژی نمی‌شود!      

کاملا باور دارم که نگرش مثبتِ «ما می‌توانیم و انجام می‌دهیم» برای کسب‌وکارها الزامی‌ است. اگرچه استراتژی «امید» برای رسیدن به نتایج مطلوب کاری مورد نیاز است اما ساختار این استراتژی کاستی‌هایی دارد که الزاما کسب و کارها را نمی‌تواند به نتایج مطلوب‌شان برساند.

هنگامی که امید به‌عنوان یک استراتژی مورد استفاده قرار می‌گیرد (به جای اینکه تنها یک نگرش تلقی شود)، حقایق را رد می کند، شواهد را رد می کند و تنها به آنچه باید باشد، باور دارد. تفکر امیدوارانه باعث می شود ذهن برای تصمیم گیری و انجام اقدامات هدفمند حقایق و واقعیت‌های موجود را نادیده بگیرد. در حالی که تفکر خلاق راهی برای دیدن مشکلات از منظری تازه و با راه حل‌های غیر سنتی است.

اگر خود را متفکر خلاق نمی دانید، یک خبرخوب برای‌تان دارم: تفکر خلاق مثل یک عضله است که می توانید با استفاده از ابزار و تمرین مناسب آن را تقویت کنید:

۱) ذهن خود را آموزش دهید تا فرصت های جدید رشد را پیدا کند:

اعتقاد خود را از «من این را از قبل می دانم» به «چه می توانم از این یاد بگیرم؟» تغییر دهید. دانستن چیزی از نظر فکری با تمرین مداوم چیزی و تسلط بر آن بسیار متفاوت است.

۲) برای دریافت اعلان‌های Google ثبت نام کنید:

زبانه‌های مربوط به موضوعات مهم صنعت، رقبا و سایر زمینه‌های مورد علاقه خود را نگه دارید تا در صدر روند فعلی قرار بگیرید. این اعلان به صورت روزانه وارد صندوق ایمیل شما می شوند و باعث می شوند شما بتوانید با یک نگاه اجمال ۵ دقیقه‌ای نسبت به موضوعات مدنظرتان آگاهی پیدا کنید.

۳) به خودتان استراحت بدهید:

به سراغ فعالیت دیگری بروید تا ذهن‌تان برانگیخته شود. وقتی ده دقیقه ذهن‌تان را به کار دیگری مشغول کردید، ناگهان بدون اینکه به آن چالش خاص فکر کرده باشید، فوراً راه حلی به ذهن‌تان می رسد‌.

۴) افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید:

تغییر دیدگاه شما نسبت به مسایل به سادگی می تواند به شما کمک کند تا خلاق تر شوید. سعی کنید از هر ایده ای که به ذهن‌تان می‌رسد استقبال کنید.

۵) از کمال گرایی خودداری کنید:

کمال گراها وقت زیادی را صرف می کنند تا جزئیات را تصحیح کنند. آنها هرگونه ایده خلاقی که در خارج از منطقه آسایش شان باشد را نادیده می گیرند. برای اقدام، منتظر یک ایده خلاقانه و بی نقص نباشید. ایده را در مقیاس کوچک اجرا و روی بهبود آن تمرکز کنید.

خلاقیت همیشه در قلب کسب و کار بوده است. داشتن توانایی نوآوری برای کارآفرینی ضروری است و حیات بزرگترین شرکت ها را پس از دستیابی به مقیاس جهانی تداوم می بخشد.

تلاش بی وقفه، خلاقیت و تعهد همه در دستیابی به آنچه  که آرزویش را دارید نقش دارند و می توانند در  یافتن راهی بهتر برای پیشبرد آنها به شما کمک کنند.

منبع: forbes.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *