۴ مزیت نوآوری برای کسب و کارها

مزرعه کارآفرینی

در فضای کسب و کار رقابتی امروز، نوآوری نقش مهمی را در موفقیت کسب و کارتان ایفا می کند. به خصوص که به تدریج مشتریان آگاه تر شده و خواسته های جدیدی دارند.

کارآفرینان برای حفظ بقای کسب و کار و مقاومت در برابر چالش های امروز، نیاز ویژه ای به نوآوری دارند. نوآوری می تواند باعث افزایش بهره وری، رشد و سودآوری برای مشاغل و شرکت ها شود.

با این حال طبق یک نظر سنجی که توسط شرکت توسعه تجارت (BDC) از ۴۰۰۰ کارآفرین کانادایی انجام شده است، تنها یک چهارم کسب و کارهای کوچک و متوسط برنامه ریزی کرده اند که در سال ۲۰۱۶ در زمینه تحقیق و نوآوری سرمایه گذاری کنند!

نوآوری لزوما به معنای جهش جهانی در تمامی ابعاد کسب و کار نیست، بلکه می تواند به معنای پیشرفت های ساده در هر بخش از کسب و کاری کوچک باشد.

در ادامه به ۴ مزیت که نوآوری برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، اشاره شده است:

۱- بهبود در فروش و روابط با مشتری:

عدم بهبود در محصولات و خدمات شما، می تواند کسب و کار شما را نسبت به روش های نوآورانه ی رقبا، در معرض از دست دادن مشتری قرار دهد.

اگر زمان و پول را در بخش نوآوری سرمایه گذاری کنید، مشتریان متوجه ارزش گذاری بیشتر شما برای آن ها، خواهند شد و قدردان شما خواهند بود که می تواند به معنای فروش بیشتر باشد.

شما می توانید با اقدامات ساده شروع کنید. مانند بررسی منظم مشتریان برای شناسایی پیشرفت های بالقوه محصولات و در قدم بعدی راه اندازی تیم نوآوری برای پیشبرد تلاش های خودتان.

۲- کاهش ضایعات و هزینه ها:

نوآوری می تواند به کاهش اتلاف در کسب و کار شما کمک کند. به کمک نوآوری می توانید به جای از دست دادن فرصت ها، در یک موقعیت بهتر قرار بگیرید تا بتوانید به راحتی روی اهداف بلند مدت خود تمرکز کنید.

مشتریان شرکت توسعه تجارت (BDC) توانسته اند این شرکت را ترغیب به تغییراتی هر چند کوچک اما اثربخش در عملکردشان کنند. این اقدامات ساده اما نوآورانه عبارتند از: «ساده سازی فرآیند سفارش»، «کاهش یا حذف گلوگاه های موجود در مراحل تولید»، «حذف ماشین آلات غیرضروری» و «کاهش زمان غیرمفید کارمندان».

هدف نهایی این است که  به طور مداوم به دنبال راه هایی برای کاهش و حذف ضایعات و اتلاف ها باشید. که این امر می تواند منافع زیادی را برای شرکت به همراه داشته باشد مثلا هزینه های کمتر، حاشیه ی سود بیشتر، خدمات رسانی بهتر به مشتریان و افزایش قدرت رقابت. استفاده از توصیه های یک متخصص در امر بهره وری، می تواند در شناسایی چنین نوآوری هایی به شما کمک کند.

۳- تقویت موقعیت کسب و کار در بازار:

نوآوری می تواند به شما کمک کند که تغییرات بازار را سریعتر پیش بینی کرده و از فرصت ها بهتر استفاده کنید، بنابراین مجبور نخواهید شد که در برابر تغییرات، واکنش های ناگهانی نشان دهید، هم چنین نوآوری می تواند برای ایجاد تمایز در برابر رقبا به شما کمک کند.

چنین ابتکاری، می تواند از تجزیه و تحلیل مداوم روند بازار، گوش دادن به مشتریان، تامین کنندگان و مشاوران، و مطالعه ی آنچه رقبا برای شناسایی موقعیت ها و استفاده ی سریع و بهینه از آن ها انجام می دهند، نشات بگیرد.

گاهی به آنچه که در صنعت شما در کشورهای دیگر در حال رخ دادن است، نگاه کنید. با مطالعه ی عملکرد شرکت های پیشرو در کشورهای دیگر، می توانید ایده های تازه ای را برای کسب و کار خود بیابید.

                                       «کارکنان بهترین منبع خلق ایده در شرکت ها هستند.»        

۴- بهبود در روابط کارکنان:

وجود محل کار نوآورانه، برای کارکنان هیجان انگیز و الهام بخش است. تمایل شرکت برای تبدیل شدن به رهبر صنعت، گردش های مالی بیهوده را کاهش داده و باعث افزایش بهره وری می شود. این امر به نوبه ی خود می تواند منجر به موفقیت بیشتر شرکت در بحث نوآوری شود.

کارمندان اغلب بهترین منبع ایده در شرکت ها هستند. حتما به آن ها گوش دهید. از آنها در مورد نوآوری در تمام بخش های کسب و کار، از جمله بهبود محصولات، بازاریابی و کارآیی نظر خواهی کنید. آنها می توانند بینش های ارزشمندی در مورد روش های نوآورانه ارائه دهند و در نهایت از اینکه نظر آنها برای شما مهم است، قدردان تان خواهند بود.

برگرفته از سایت: www.bdc.ca

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *