اهمیت خلاقیت برای کارآفرینان

 

در دنیای اقتصادی امروز، کارآفرینی عامل اصلی رشد اقتصادی است. کارآفرینان تلاش می کنند فرصت های بیشتری در صنعت ایجاد کنند، گزینه های اشتغال بیشتری را ارائه دهند و در نهایت تاثیر مثبتی بر درآمد سرانه، تولید درآمد، شیوه زندگی و غیره داشته باشند.

 

چرا خلاقیت برای کارآفرینان بسیار ضروری است؟

مشاهده دقیق روند کارآفرینی نشان می دهد که تفکر خلاق باید “مهارت” یک کارآفرین را برای ایجاد ایده های جدید داشته باشد. خلاقیت به فرد اجازه می دهد تا فرایندهای جالب را بسازد که مزایای زیادی برای کارآفرینان ایجاد می کند.
اما اینکه دقیقا چه چیزی باعث ایجاد خلاقیت در زندگی کاری کارآفرین می شود، بسیار مهم است.

 

خلاقیت منجر به موفقیت می شود:

ایده های جدید را برای مزیت رقابتی ایجاد کنید: کل فرایند کارآفرینی ریشه در ایجاد و کشف ایده های جدید دارد. هنگامی که یک کارآفرین قادر به ایجاد یک ایده جدید میشود، در رقابت برتری میابد. توانایی کشف موقعیت های مختلف، درست مانند یک مهارت آموخته شده یا یک منبع است که توسط یک فرد اداره می شود.به راه های جدید برای توسعه محصول و بهبود کسب و کارتان فکر کنید. خلاقیت کمک می کند تا راه های جدیدی را برای بهبود یک محصول یا خدمات موجود و بهینه سازی کسب و کار به دست اورید. همیشه یک فرصت برای بهبود در نتایج یک شرکت وجود دارد؛ این کارآفرین خلاق است که باید بتواند چگونگی انجام آن را ارزیابی کند.

فکر کردن غیر قابل تصور است . خلاقیت به تخیل برای تولید ایده های مبهم تر نیاز دارد. تصورات برای عبور از مرز “معمولی” و “طبیعی” و به فکری متفاوت نیاز دارد . این کار کارآفرینان را قادر می سازد تا فراتر از راه حل های سنتی فکر کنند، چیزی جدید، جالب و همه کاره را ارائه دهند و در عین حال پتانسیل موفقیت نیز داشته باشند.در مناطق مختلف الگوهای مشابه پیدا کنید . گاهی اوقات، با توجه به یک روال یا یک عادت، روند تفکر نیز در امتداد خط فرآیند های ایجاد شده دنبال می شود. خلاقیت افراد را قادر می سازد که موضوعات متفرقه و غیر مرتبط را پیوند دهند و ایده های موفق کارآفرینی را ایجاد کنند. ادغام زمینه های مختلف باعث ایجاد تقاطع های جالب می شود که سایه های جدیدی را به دنبال دارد. اکثر مردم از ایجاد رشته های مختلف می ترسند، اما ایده های جالب از برخورد با زمینه های مختلف می آیند.

 

کارآفرینی و خلاقیت چطور باهم ارتباط دارند؟

در جهان امروز، به دلیل جهانی سازی و صنعتی شدن بیش از حد، محصولات به بازارهای بین المللی تولید و صادر می شوند . در نتیجه، دسترسی آسان تر به هر محصول، در همه جا وجود دارد. مصرف کننده به انواع مختلفی از محصولات با نوع و کیفیت دسترسی دارد. پس یک کارآفرین در بازار با محصولاتش چکار می کند؟ چگونه می توان محصول را از بقیه جدا کرد؟

ذهن خلاق به تمام این سوالات پاسخ می دهد. خلاقیت به ما کمک می کند تا در مورد چگونگی بهبود شیوه های کسب و کار موجود فکر کنیم. یک نام تجاری ممکن است در میان مصرف کنندگان خیلی اساسی و محبوب باشد، اما همیشه چیزی وجود دارد که در بهترین حالت می تواند از بقیه متفاوت باشد . ذهن خلاق مانند یک هنرمند است که الگوهای جدید و هیجان انگیز را روی بوم ایجاد می کند. خلاقیت می تواند با ایده های غیر قابل تصور و نوآوری به شیوه های موجود دست یابد.
خلاقیت به سادگی توانایی تخیل است. تصورات به همه افراد این امکان را میدهد که به چیزی دست یابند که قبلا اصلا امتحان نکرده اند. در شرایط تجاری، تخیل تنها به معنای “متفاوت فکر کن ” است. با استفاده از تخیل، یک کارآفرین می تواند هنجارهای عملی را کنار بگذارد و به چیزی خلاق و ابتکاری فکر کند.

با این حال، یک ذهن خلاق باید مهارت های کارآفرینی داشته باشد تا این ایده های خلاقانه را در یک محیط کسب و کار به زندگی تبدیل کند. یک کارآفرین با ارزیابی منابع موجود در مقابل منابع مورد نیاز، چگونگی ایجاد یک شرکت جدید و نحوه مدیریت آن، نیازهای چگونگی اجرای ایده را ارزیابی می کند. او مدل های تجاری را می سازد که می تواند در ابتدا ایده های نوآورانه را پشتیبانی و اجرا کند. و همچنین جنبه “علم” را در مورد چگونگی خلاقیت هنری به زندگی ارائه می دهد. بنابراین، شکاف بین خلاقیت و رویکرد کسب و کار سنتی را در بر می گیرد.

شاخص هایی وجود دارد که تفکر خلاقانه کارآفرین موفق را نشان می دهد. خلاقیت، کارآفرین را به مرحله رقابتی میرساند اما چگونه ارزیابی می کند که آیا به اندازه کافی خلاق هستند یا نه؟

ویژگی های زیر مشخصه های یک کارآفرین خلاق هستند:

  1. یک کارآفرین فقط در قبال قوانین و اصول پیروی می کند و ارزش افزوده را به سازمان می افزاید و قدرت بیشتری برای مشتریان دارد.
  2. یک کارآفرین ایده ه های اولیه را آزمایش می کند. گام دوم، یادگیری از طریق تجربه و مرحله سوم، پیاده سازی چیزیست که یاد گرفته است.
  3. یک کارآفرین قدرت ریسک پذیری بالایی دارد و از شکست هراسی ندارد و همیشه علاقه دارد تا در شرکتهای جدید مورد آزمایش قرار گیرد.
  4. کارآفرین از خلاقیت ترس ندارد و معتقد است که ایده های خلاق تنها به سرمایه گذاری آنها کمک می کند.
  5. .کارافرین ایده های جدید هر منطقه را به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به شرکت میداند.
  6. یک کارآفرین نمی ترسد فراتر از صنعت وارد بازارهای جدید شود. این طیف وسیعی از فرصت ها را برای شکل دادن به بازارهای جدید شروع می کند.
  7. هر محصول و خدماتی به اندازه کافی خوب نیست و احتمالا باید بهبود بخشیده شوند. یک کارآفرین این را به خوبی متوجه می شود .
  8. یک کارآفرین علاقمند به ایجاد چیزهای کاملا مخالف برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید است.
  9. یک کارآفرین محصول جدیدی را برای خدمات موجود ایجاد می کند.
  10. یک کارافرین از درک نظرات جدید ابایی ندارد، ایده های خلاقانه به سرعت افزایش میدهد، صرفنظر از اینکه چه کسی با او روبرو است.
  11. کارآفرین یک ایده را به اشتراک می گذارد و برای بازخورد منتظر میماند که این ایده را بهبود می بخشد.
  12. خلاقیت از یادگیری چیزهای مختلف می آید ، چه انهایی که با صنعت مرتبط هستند یا نه.

این شاخص ها نشان می دهد که کارآفرینی و خلاقیت با یکدیگر هماهنگ می شوند. کارآفرینان انعطاف پذیرند و بیشتر از انچه که جستجو میکنند به دنبال بهبود خلاقیتشان هستند.

منبع: cleverism

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *