باورهایی که شما را به موفقیت میرساند

 

موفقیت

قطعا همه شما حداقل یک فرد موفق، مشتاق و خودساخته را در زندگی یا کسب و کار ملاقات کرده‌اید. او فردی است که به نظر می‌رسد روی پاهای خودش ایستاده، هر چیزی را به طلا تبدیل می‌کند و به سادگی و با سرعت به موفقیت می‌رسد.

همچنین مطمئنم که شما به انرژی بالا، انگیزه و موفقیت او فکر کرده‌اید. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که شما همیشه سدی در مقابل مسیر پیشرفت خود می‌بینید.

موفقیت، مجموعه‌ای از دستاوردها یا ترکیبی از فاکتورهای بیرونی نیست، بلکه یک طرز تفکر است. موفقیت، رفتاری است برخاسته از چارچوبی از اعتقادات قوی و افکار سازنده.

لیستی از اعتقادات و تفکرات سازنده :

۱) من مسئول زندگی خود هستم

زندگی اتفاقی نیست و نتیجه واکنش شما به فرصت‌ها و چالش‌هاست. این باور وجود دارد که تنها شما مسئول آنچه که از موقعیت مشخصی می‌سازید، هستید.

۲) من می‌توانم آینده را بهتر کنم

باور اینکه شما می‌توانید آینده خود را با اقدامات امروزتان تغییر دهید. برخی افراد در یک تفکر ذهنی کشنده (و ناسازگار) گیر افتاده‌اند و معتقدند که کنترلی روی زندگی خود ندارند.

۳) فرصت‌های بسیاری در انتظار هستند

تمرکز ذهنی افراد موفق روی فراوانی و فرصت است و نه کمبودها. این مسئله، دنیایی از تفاوت را ایجاد می‌کند. باور داشته باشید که زندگی، انرژی، مثبت‌اندیشی، عشق، فرصت‌ها، موفقیت و شادی نامحدودند و واقعا چنین است.

۴) من برای موفقیت نیازی به تایید دیگران ندارم

اگر همیشه به دنبال تایید و رضایت دیگران هستید، پیشرفتی نخواهید داشت و موفق و خودساخته نخواهید شد. افراد موفق احساس قلبی خود را دنبال می‌کنند، حتی اگر دیگران به آن باور نداشته باشند.

۵) مقاصد (نیات) من بر ذات من تاثیر دارند

این مسئله به معنای اعتقاد به سحر و جادو و به وجود آمدن هر خواسته‌ای تنها با آرزو کردن آن نیست. اکثر افراد به این مسئله آگاه نیستند، اما افراد موفق، آگاهانه یا به هر ترتیبی، می‌دانند که هدف متمرکز و مستحکم داشتن، دارایی قدرتمندی است که باعث می‌شود هرچه می‌خواهید اتفاق بیفتد و قطعا شما را سریعتر به مقصد می‌رساند.

۶) دیگران راهگشا هستند و نه سدی برای رسیدن به موفقیت

اگر در مسیر درست و شبکه ارتباطی با افراد مناسب باشید، تلاش خود را چند برابر خواهید کرد. شما با کمک گرفتن از دیگران با سرعت بیشتری کارها را به سرانجام خواهید رساند.

۷) افکار مثبت، قوی و سازنده هستند

افراد موفق به خوبی می‌دانند که انتخاب شروع روز با دید مثبت به جای منفی، به معنای داشتن روزی موفقیت‌آمیز است. این مسئله قطعا در نگرش و دیدگاه انسان‌هاست.

۸) من جدا از دیگران نیستم

این یک بینش عمیق است که تنها افراد موفق و خردمند می‌توانند آن را در وجود خود داشته باشند. عموما افراد فکر می‌کنند تافته جدا بافته هستند. بصیرت به شما خواهد آموخت که همه چیز باهم در ارتباط هستند و موفقیت برگرفته از این حقیقت است که شما جدا نیستید و با نیروهای زندگی و جهان یکی هستید.

۹) چگونه می‌توانم از این موقعیت استفاده کنم؟

هنگامی که زندگی مانع شما یا اهدافتان می‌شود، از خود بپرسید “چگونه می‌توانم از این موقعیت استفاده کنم؟”

وقتی من شروع به این کار کردم، زندگی‌ام تغییر کرد. شما همیشه می‌توانید تنها با مشاهده، آموزش و تیزبینی، شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

۱۰) سخت‌کوشی و استمرار نتیجه خواهد داد

این یک قاعده کلی است که حتی اگر فورا به موفقیت نرسید، سخت‌کوشی در بلندمدت نتیجه خواهد داد.

۱۱) گذشته من می‌تواند بازنگری و بازنویسی شود

برخی افراد در گذشته خود گیر افتاده‌اند و فکر می‌کنند شرایط گذشته، آینده آنها را رقم می‌زند. افراد موفق مهارت تحلیل گذشته و تغییر آن با توجه به مزیت‌های خود را دارند.

۱۲) نیروها و انرژی‌هایی وجود دارند که اگر هوشیار باشم می‌توانند به من کمک کنند

ممکن است به سحر و جادو فکر کنید، اما اینطور نیست. ما نمی‌توانیم انرژی‌های خاصی را درک کنیم، اما برخی افراد موفق به انرژی‌های مثبت و منفی اعتقاد دارند. مانند یک فرهنگ قدیمی چینی که به جریان “چی” یا انرژی زندگی اعتقاد دارند. شما می‌توانید از این انرژی استفاده کنید، اما نیاز به تمرین دارید.

۱۳) شکست خوب است

مانند مورد ۹، افراد قدرتمند می‌توانند با آموختن از شکست و حرکت رو به جلو، آن را به موفقیت تبدیل کنند.

۱۴) مسئله را شخصی نکنید

از دام شخصی کردن تمام مسائل زندگی خارج شوید، در غیر اینصورت برده احساساتتان خواهید شد. هنگامی که مورد طردشدگی، انتقاد یا برخورد سرد قرار می‌گیرید، آنها را در یک پرانتز غیرشخصی قرار دهید. آنها شما را رد نمی‌کنند اما در ذهنشان ایده‌ای از شما دارند.

۱۵) موارد بد و ناخوشایند، موقتی هستند

همه ما از میان موارد ناخوشایند عبور کرده‌ایم. این چرخه‌ای از زندگی است. همه ما از آن گذر خواهیم کرد مگر اینکه خودمان نخواهیم. برای عبور از این موقعیت، باید در ورای لحظه فکر کنید.

۱۶) آنچه من می‌آموزم، قابل ارتقاء و اصلاح است

افراد خودساخته دید بسیار پویایی به زندگی دارند. همیشه فضایی برای تغییر و پیشرفت وجود دارد، خصوصا در مورد مهارت‌ها و آموزه‌ها.

۱۷) همه چیز موقتی است

این یک مفهوم بودایی است که افراد موفق در طی تجربه‌های خود، آن را فرا گرفته‌اند. ممکن است فکر کنید افراد موفق، مادی گرا هستند. اما اینطور نیست و افراد موفق آنهایی هستند که دیدگاه غنی‌تری نسبت به زندگی دارند و می‌دانند چگونه بر امواج زندگی سوار شوند تا از نظر احساسی وابسته نباشند.

۱۸) فراموش کن، ببخش و شاد باش

در باتلاق کینه و خشم گیر نکنید. سبک سفر کنید، بدون اینکه کوله باری از ناکامی‌های گذشته را با خود حمل کنید.

۱۹) من همه آنچه می‌خواهم را دارم

مسیر موفقیت در خودشناسی است و نه -آنگونه که برخی افراد فکر می‌کنند- فتح جهان. افرادی که این مسئله را درک کرده‌اند، فهمیده‌‌اند چگونه به جای درگیری با دارایی‌ها، مهارت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود را نشان دهند.

منبع: dumblittleman.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *