بایدها و نبایدهای کارآفرینی

مزرعه کارآفرینی

۱) انتظار موفقیت یک شبه نداشته باشید

اگر کارآفرین هستید باید بدانید که انتظار موفقیت یک شبه داشتن کمی دور از واقعیت است. شما باید برای رسیدن به نتیجه، سخت کار کنید. بسیاری از افراد معتقدند که کارآفرینی مفهومی به معنای راه‌اندازی مشاغل است و همین که شما شرکت خودتان را راه‌اندازی کردید، درآمدتان به صورت خودکار به سمتتان سرازیر خواهد شد.

یادتان باشد شروع کار فقط پله اول شماست. برای کسب نتیجه باید تلاش کنید و نتایج به صورت خودکار حاصل نحواهند شد. به جای اینکه برای موفقیت دست روی دست بگذارید و منتظر باشید، باید پشتکار، صبر و حوصله داشته باشید.

۲) برای تعیین اهداف دقیق باشید

تعیین هدف برای کارآفرینان مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید درنظر بگیرید. فکر کنید چقدر ناامید کننده است که از یک کارآفرین بپرسید هدفش برای آینده نزدیک نیست و جواب خاصی برای ارائه به شما نداشته باشد. یا درنهایت پاسخی در حد «دارم بهش فکر می‌کنم» به شما ارائه دهد.

کارآفرینان موفق اهداف بزرگی دارند و وقت خودشان را برایامجام کارهایی که مهم نیستند تلف می‌کنند. اهداف شما، شما را در مسیرتان قرار خواهند داد و باعث تضمین موفقیت‌تان می‌شوند. هرچه بیشتر به اهدافتان تسلط داشته باشید، بیشتر برای انجام کارها تلاش خواهید کرد.

۳) شبکه‌سازی را فراموش نکنید

کارآفرینان موفق، بازیکنان حرفه‌ای هستند و بازی، همان شبکه‌سازی است. در بررسی عوامل موفقیت کارآفرینان بزرگ دنیا، به یک عامل مهم برخورد خواهید کرد. همه آن‌ها در شبکه‌سازی موفق عمل‌ کرده‌اند. صرف داشتن ایده برای راه‌اندازی کسب و کار به مفقیت منتج نخواهد شد.

باید یاد بگیرید با همکاران و سرمایه‌گذاران شبکه درست کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. هرچقدر با افرادی که می‌توانند به موفقیت‌تان کمک کنند ارتباط داشته باشید، موفقیت‌تان بیشتر تضمین خواهد شد.

۴) کارها را پشت گوشتان نیندازید

مشخصات یک کارآفرین واقعی چیست؟ اینکه وظیفه و تکلیف محول شده را به درستی و سر زمان مقرر انجام دهد. کارآفرینان موفق وقتشان را تلف نمی‌کنند. آن‌ها سریع هستند. لازم نیست وقتتان را روی یک جنبه متمرکز کنید و می‌توانید وقتتان را به صورت هوشمندانه تقسیم کنید.

حقیقت طلایی این است که زمان منتظر کسی نمی‌ماند و به همین دلیل است که باید کارها را سریع انجام دهید. هرچقدر سریع‌تر باشید، فرصت بیشتری پیش‌روی شما قرار خواهد گرفت. وقتتان را تلف نکنید و همین حالا کاری انجام دهید.

۵) غیرحرفه‌ای نباشید

مطمئن شوید در هر زمینه‌ای بهترین هستید. سعی کنید وجهه خوتان را به عنوان فردی حرفه‌ای میان رقبا جا بیندازید. وقتتان را صرف بهبود مهارتتان و کیفیت محصولاتتان کنید. اگر وبسایت دارید، آن را با مضامین رایگان و غیرحرفه‌ای راه‌اندازی نکنید؛ بلکه از همان ابتدا از طراحی تا تمام جزئیات دیگر را حرفه‌ای طراحی کنید.

اطمینان داشته باشید که با حرکت در مسیر حرفه‌ای بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد. ارگ شغلتان آفلاین است، سعی کنید که روند کاری‌تان را بالاتر نگه دارید تا مطمئن شوید امکان توسعه و بهبود محصولات همیشه وجود دارد.

۶) بیش از آنچه می‌شنوی نگو!

کمی پیچیده شد! نه؟ بگذارید واضح‌تر توضیح بدهم. یادتان باشد که همیشه بیش از آنکه حرف بزنید یا وعده بدهید، گوش کنید و شنونده باشید. سعی کنید با دقت به صحبت‌های مشتریان، کارمندان و هرکسی که با شما در ارتباط است گوش کنید و مطمئن شوید که جز در مواقع ضروری حرف نخواهید زد.

گوش دادن به شما از جهات زیادی کمک خواهد کرد. اولا باعث می‌شود که شخصیت‌تان مورد احترام واقع شود، چون به عنوان شخصیتی مسئول معرف خواهید شد.

دوم اینکه به شما کمک می‌کند جیزهای بیشتری یاد بگیرید. در طول زمان متوجه خواهید شد که می‌توانید بیش از آنچه فکر می‌کنید از صحبت‌های دیگران یاد بگیرید.

۷) فقط به دنبال زمینه‌های تجاری خودتان نباشید

یکی از نبایدهای مهم در دنیای کارآفرینی صرف پرداختن به تجارتتان است. بعدا متوجه خواهید شد که بعضی از کارآفرینان در هر زمان و هرکجا که با دیگران مواجه می‌شوند، فقط از کارشان صحبت می‌کنند. این کار باعث می‌شود که به مرور دیگران از آن‌ها زده بشوند و تمایلی به برقراری ارتباط با آن‌ها نداشته باشند.

تک‌بعدی نباشید. فقط در مورد شغلتان با دیگران صحبت نکنید، بلکه به‌جای آن سعی کنید روابط سازنده و محکمی با دیگران بسازید.

دوستان شما بیش از هر کس دیگری به شما در توسعه تجارتتان کمک خواهند کرد؛ حتی بیش از شرکای تجاری‌تان. به دیگران احترام بگذارید و به آن‌ها ثابت کنید که صرفا برای پول و تجارت با آن‌ها ارتباط ندارید. سعی کنید به روابط شخصی‌تان اهمیت دهید و احترام بگذارید.

منبع: zehn.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *