رقبا مهمترین شرکای تجاری در کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

رقبا مهمترین شرکای تجاری ما هستند. این جمله شاید در نگاه اول تعجب برانگیز باشد زیرا با توجه به بازار رقابتی دنیای کنونی که در هر حوزه و صنعتی رقبای بسیار زیادی وجود دارد شراکت و رفاقت با رقبا چندان منطقی به نظر نرسد!

اما در ادامه دلایلی که به این موضوع اشاره می کنند را بخوانید.

۱) رقبای تجاری می توانند عیوب و کاستی محصولات و یا خدمات ما را به روشنی و البته با در دست گرفتن بخشی از بازار (هزینه ارائه عیوب ما) نمایان کنند.

۲) رقبای تجاری می توانند بازار ها و مسیر های جدید را برای ما به خوبی نمایان کنند که البته هزینه آن را جلوتر ما پرداخت کرده اند و آن عدم حضور ما در آن بخش از بازار است.

۳) رقبا به خوبی می توانند ایده های تازه در خصوص محصولات جدید و قدیمی را در اختیار ما قرار دهند که هزینه این بخش نیز پیرو بودن ما نسبت به پیشگامان و ارائه دهندگان آن ایده ها است.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر کجا تراکم تولید و رقابت بیشتر باشد به این معنی است که اولا بازار کشش لازم برای فروش محصول مورد نظر را دارد و ثانیا این که محصولات آن بازار یا در حال تکامل است و یا به حدی از تکامل رسیده است که توانسته نیاز مشتریان خود را به نحو مطلوبی برطرف کند ( یکی از مثال های این مورد صنعت گوشی های هوشمند است ). بنابرین بازار های پرترافیک و پر رقابت همیشه منابع الهام پذیر بسیار خوبی هستند که برای دریافت ایده های جدید نباید از آنها براحتی چشم پوشید. بنابرین برای رسیدن به موفقیتی چشمگیر کافی است زاویه دید خود را تغییر دهیم و از موانع به عنوان پلکان ترقی و پیشرفت استفاده کنیم.

منبع: inc

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *