ضرورت خلاقیت برای کارآفرینان

مشاهده دقیق روند کارآفرینی نشان می‌دهد که تفکر خلاق باید “مهارت” یک کارآفرین را برای ایجاد ایده های جدید داشته باشد. خلاقیت به فرد اجازه می دهد تا فرایندهای جالب را بسازد که مزایای زیادی برای کارآفرینان ایجاد می کند. اما اینکه دقیقا چه چیزی باعث ایجاد خلاقیت در زندگی کاری کارآفرین می شود، بسیار مهم است.

خلاقیت منجر به موفقیت می شود.

ایده های جدید را برای مزیت رقابتی ایجاد کنید. کل فرایند کارآفرینی ریشه در ایجاد و کشف ایده های جدید دارد. هنگامی که یک کارآفرین قادر به ایجاد یک ایده جدید میشود، در رقابت برتری میابد. توانایی کشف موقعیت های مختلف، درست مانند یک مهارت آموخته شده یا یک منبع است که توسط یک فرد اداره می شود.به راه های جدید برای توسعه محصول و بهبود کسب و کارتان فکر کنید. خلاقیت کمک می کند تا راه های جدیدی را برای بهبود یک محصول یا خدمات موجود و بهینه سازی کسب و کار به دست اورید. همیشه یک فرصت برای بهبود در نتایج یک شرکت وجود دارد؛ این کارآفرین خلاق است که باید بتواند چگونگی انجام آن را ارزیابی کند.

فکر کردن غیر قابل تصور است . خلاقیت به تخیل برای تولید ایده های مبهم تر نیاز دارد. تصورات برای عبور از مرز “معمولی” و “طبیعی” و به فکری متفاوت نیاز دارد . این کار کارآفرینان را قادر می سازد تا فراتر از راه حل های سنتی فکر کنند، چیزی جدید، جالب و همه کاره را ارائه دهند و در عین حال پتانسیل موفقیت نیز داشته باشند.در مناطق مختلف الگوهای مشابه پیدا کنید . گاهی اوقات، با توجه به یک روال یا یک عادت، روند تفکر نیز در امتداد خط فرآیند های ایجاد شده دنبال می شود.

توسعه موقعیت جدید از طریق خلاقیت و کارآفرینی

در کارآفرینی مهم است که جنبه های جدید کسب و کار سنتی مورد بررسی قرار گیرد. این می تواند به شکل تغییر روش تولید محصول یا ارائه خدمات یا نحوه ارائه آنها به کاربر باشد. تمام این مناطق می توانند یک توازن ایجاد کنند که دارای پتانسیل بالایی در کسب و کار است.

کارآفرینی و خلاقیت – چطور باهم ارتباط دارند؟

ما اکنون ارزیابی می کنیم که کارآفرینان می توانند موفقیت خود را به خلاقیت اختصاص دهند. اما چه چیزی دقیقا ارتباط کارآفرینی و خلاقیت را نشان می دهد؟

کارآفرینان ذهن خلاق و کسب و کار را پیوند می دهند.

در جهان امروز، به دلیل جهانی سازی و صنعتی شدن بیش از حد، محصولات به بازارهای بین المللی تولید و صادر می شوند . در نتیجه، دسترسی آسان تر به هر محصول، در همه جا وجود دارد. مصرف کننده به انواع مختلفی از محصولات با نوع و کیفیت دسترسی دارد.

پس یک کارآفرین در بازار با محصولاتش چکار می کند؟ چگونه می توان محصول را از بقیه جدا کرد؟
ذهن خلاق به تمام این سوالات پاسخ می دهد. خلاقیت به ما کمک می کند تا در مورد چگونگی بهبود شیوه های کسب و کار موجود فکر کنیم. یک نام تجاری ممکن است در میان مصرف کنندگان خیلی اساسی و محبوب باشد، اما همیشه چیزی وجود دارد که در بهترین حالت می تواند از بقیه متفاوت باشد.

ذهن خلاق مانند یک هنرمند است که الگوهای جدید و هیجان انگیز را روی بوم ایجاد می کند. خلاقیت می تواند با ایده های غیر قابل تصور و نوآوری به شیوه های موجود دست یابد.
خلاقیت به سادگی توانایی تخیل است. تصورات به همه افراد این امکان را میدهد که به چیزی دست یابند که قبلا اصلا امتحان نکرده اند. در شرایط تجاری، تخیل تنها به معنای “متفاوت فکر کن ” است. با استفاده از تخیل، یک کارآفرین می تواند هنجارهای عملی را کنار بگذارد و به چیزی خلاق و ابتکاری فکر کند.
خلاقیت کارآفرین را به مرحله رقابتی میرساند اما چگونه ارزیابی می کند که آیا به اندازه کافی خلاق هستند یا نه؟

ویژگی های زیر مشخصه ای از یک کارآفرین خلاق هستند:

۱) یک کارآفرین فقط در قبال قوانین و اصول پیروی می کند و ارزش افزوده را به سازمان می افزاید و قدرت بیشتری برای مشتریان دارد.

۲) یک کارآفرین ایده ه های اولیه را آزمایش می کند. گام دوم، یادگیری از طریق تجربه و مرحله سوم، پیاده سازی چیزیست که یاد گرفته است.

۳) یک کارآفرین قدرت ریسک پذیری بالایی دارد و از شکست هراسی ندارد و همیشه علاقه دارد تا در شرکتهای جدید مورد آزمایش قرار گیرد.

۴) کارآفرین از خلاقیت ترس ندارد و معتقد است که ایده های خلاق تنها به سرمایه گذاری آنها کمک می کند.

۵) کارافرین ایده های جدید هر منطقه را به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به شرکت میداند.

۶) یک کارآفرین نمی ترسد فراتر از صنعت وارد بازارهای جدید شود. این طیف وسیعی از فرصت ها را برای شکل دادن به بازارهای جدید شروع می کند.

۷) هر محصول و خدماتی به اندازه کافی خوب نیست و احتمالا باید بهبود بخشیده شوند. یک کارآفرین این را به خوبی متوجه می شود .

۸) یک کارآفرین علاقمند به ایجاد چیزهای کاملا مخالف برای ایجاد محصولات یا خدمات جدید است.

۹) یک کارآفرین محصول جدیدی را برای خدمات موجود ایجاد می کند.

۱۰) یک کارافرین از درک نظرات جدید ابایی ندارد، ایده های خلاقانه به سرعت افزایش میدهد، صرفنظر از اینکه چه کسی با او روبرو است.

۱۱) کارآفرین یک ایده را به اشتراک می گذارد و برای بازخورد منتظر میماند که این ایده را بهبود می بخشد.

۱۲) خلاقیت از یادگیری چیزهای مختلف می آید ، چه آنهایی که با صنعت مرتبط هستند یا نه.

۱۳) این شاخص ها نشان می دهد که کارآفرینی و خلاقیت با یکدیگر هماهنگ می شوند. کارآفرینان انعطاف پذیرند و بیشتر از انچه که جستجو میکنند به دنبال بهبود خلاقیتشان هستند.

خلاقیت باید سازمان یافته باشد.

با وجود تمام انعطاف پذیری در انجام کارهای جدید، خلاقیت به چهارچوب برای اجرای موفق نیاز دارد. با این حال، ساختار بیش از حد تمام ماهیت روند را خراب می کند. مهم این است قبل از اینکه کار زیادی سخت شود باید رویکرد دقیقی به کار گرفته شود. محققان می گویند که خلاقیت با دو روش متفاوت به کار می رود: همگرا و واگرا. یک رویکرد همگرا متمرکز شده و یک راه حل واحد را با استفاده از اطلاعات موجود جستجو می کند. با این حال، تفکر واگرا برای ایجاد بسیاری از ایده های خلاق در جهت های مختلف کار می کند.

تفکر خلاق تنها مهارت لازم برای کارآفرینی نیست.

منبع:cleverism

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *