عوامل موثر بر کارآفرینی و ایده هایی برای راه اندازی استارتاپ در ایران

مزرعه کارآفرینی

حتما می‌دانید که عوامل زیادی بر فرآیند کارآفرینی و موفقیت یا شکست کسب‌وکار تاثیر می‌گذارند. به صورت کلی می‌توان پنج دسته از عوامل تاثیرگذار بر شرکت‌ها و کارآفرینان را شناسایی کرد.

عوامل اقتصادی

عوامل فردی

عوامل مربوط به اکوسیستم تجاری

قوانین و مقررات

سوابق اجتماعی و تجربه کاربران

ایده‌های کارآفرینی در ایران

ایده هایی برای راه اندازی استارتاپ در ایران

حتما می‌دانید که اولین قدم برای ایجاد و راه‌اندازی یک کسب و کار و ورود به جریان کارآفرینی، داشتن ایده‌های مناسب است. درحال اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار خودتان را دارید، ایده‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا کسب‌وکاری مناسب راه‌اندازی کنید:

خرده‌فروشی‌های محلی و ارگانیک. ایجاد بستری برای اتصال مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات لبنی و کشاورزی به دامداران و کشاورزان.

کسب‌وکارهای استارتاپی در حوزه بررسی محصولات داخلی و خارجی و پیشنهاد بهترین محصولات از نظر کارشناسان به مشتریان.

کارآفرینی در زمینه کمک به داشتن سبک زندگی سالم با تمرکز بر تغذیه. Hello Fresh نمونه‌ای موفق از چنین استارتاپی است.

کسب‌وکارهای مربوط به ارائه مشاوره برای سرمایه‌گذاراندر حوزه‌های تجاری.

اتصال داروخانه‌ها و مراکز درمانی نزدیک به مشتریان به آن‌ها و ارائه بستری برای خرید از آن‌ها.

به اشتراک‌گذاری و استقراض وسایل دست دوم.

تولید گجت‌های فناورانه مانند کفش‌های مجهز به سنسور قدم شمار و…

معرفی پادکست

یکی از معروف‌ترین پادکست‌های حوزه کارآفرینی و مدیریت استارت‌آپ، پادکست ده صبح است. این پادکست بیشتر گفتگومحور است و در آن از مهمانانی که تجربه کارآفرینی داشته‌اند دعوت می‌شود تا تجربیاتشان را با شنوندگان در میان بگذارند.

برای پیدا کردن پادکست‌های انگلیسی حوزه کسب و کار هم کار سختی پیش رو ندارید. کافیست اپلیکیشن اسپاتیفای یا کست باکس را باز کنید و در آن موضوع کارآفرینی را سرچ کنید. How I built this و the time Ferriss show از معروفترین پادکستهای انگلیسی زبان حوزه کارآفرینی و استارتاپ هستند که در کست باکس و سایر اپلبکبشن های دریافت و دسترسی به پادکست قابل دسترسی هستند.

معرفی کتاب

کارآفرینی از آن حوزه هایی است که بیش از هر حوزه دیگری کتاب‌های تخصصی و جذابی برای معرفی کردن دارد. این زیرعنوان آنقدر مفصل است که به اندازه یک مقاله کامل جای کار کردن دارد؛ اما اگر دوست دارید با یکی از معروف‌ترین کتاب‌های این زمینه آشنا شوید، می‌توانم کتاب ساخت کسب‌وکار فوق‌العاده اثر برایان تریسی را به شما توصیه کنم.

کمتر کسی است که به حوزه کسب‌وکار علاقه‌مند باشد و برایان تریسی را نشناسد. تریسی یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های حوزه کسب‌وکار و روانشناسی است و کتابهایش میلیون‌ها خواننده از سرتاسر دنیا دارد.

او در این کتاب به صورت مفصل و با مثال‌های عملی به شما نشان خواهد داد که چگونه کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید و مدیریت کنید.

علاوه‌براین، کتاب دیوانگان ثروت ساز نوشته دارن هاردی و استارتاپ ناب نوشته اریک اریس هم از کتابهایی هستند که میتوانید با استفاده از آموزه‌های آن‌ها، قدم‌های محکمی در کارآفرینی بردارید.

شما می‌توانید این کتاب را به سادگی از اپلیکیشن ذهن دریافت کنید. کافیست از لینک زیر ذهن را دانلود کنید و به منبعی بزرگ از محتوای آموزشی در حوزه موفقیت، مدیریت کسب و کار و روانشناسی دست پیدا کنید.

منبع: zehn.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *