۵ سوال مهم قبل از تبدیل شدن به کارآفرین موفق

مزرعه کارآفرینیاینکه قصد دارید به یک کارآفرین موفق در حرفه و مهارت هایی که بلد هستید تبدیل شوید، کار آسانی پیش رو ندارید و باید قبل از شروع بکار خود، سوال هایی را در رابطه با این که آیا واقعا آماده این استراتژی می باشید یا خیر؟

قبل از ترک شغل خود و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، این ۵ سؤال را از خودتان بپرسید تا با آمادگی بهتر و قوی تر نسبت به کاری که در پیش دارید قدم بردارید.

۱. آیا برای کارآفرینی آمادگی دارید؟

ممکن است شما از جوانی رویای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را داشته باشید، اگر واقعا رویای تبدیل شدن به یک میلوینر را در سر دارید قبل از هرچیزی باید آمادگی داشته باشید و بلندپروازانه به سمت یک مرحله سخت از زندگی خود پیش بروید.

با این حال، واقعیت این است که اکثر کسب و کارها شکست می خورند و کارآفرینان مجبور به بازگشت به شغل های قبلی خود می شوند. و هنگامی که بخواهند موفق شوند، ساختن آن امپراطوری یک شبه اتفاق نمی افتد. کارآفرینان سال ها طول می کشد تا ایده های خود را توسعه دهند، و اغلب با شکست مواجه می شوند قبل از پیدا کردن موفقیت همه این را می گویند که شما باید برای واقعیت های کارآفرینی آماده باشید. این بسیار، بسیار کار سختی است. همانطور که لوری گرینر، یکی از سرمایه گذاران بزرگ، می گوید: «کارآفرینان مایل به ۸۰ ساعت کار در هفته برای جلوگیری از کار ۴۰ ساعت در هفته هستند.»

شما می توانید رئیس خودتان باشید و چیزی را از روی زمین بسازید.

۲. آیا ایده شما حیاتی است؟

هر ایده نمی تواند به یک کسب و کار تبدیل شود، شما باید زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد قابلیت حیات ایده خود کنید.

با این حال، پاسخ به سوالاتی مانند: “آیا می توان آن را به طور موثر تولید کرد؟”، “آیا بازار برای آن وجود دارد؟”، “چه کسی رقیب بالقوه من است؟” مهم می باشد. وچیزی که خیلی اهمیت دارد این است که ببینیم آیا شخص دیگری این ایده را در گذشته مورد آزمایش قرار داده است و اگر چنین باشد، چرا شکست خورده است.

۳. آیا با دیگران صحبت کرده اید؟

اگر شما در مورد شروع شرکت خود فکر می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با افراد دیگر صحبت کنید. با شریک زندگی خود، دوستان خود، مربی خود و دیگر کارآفرینان صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا آماده هستید که خطرات احتمالی را برطرف کنید.

نه تنها خوب است که در مورد چگونگی کارآفرینی بر شیوه زندگی فعلی خود صحبت کنید، بلکه مفید است که از طریق ایده کسب و کار خود با دیگران صحبت کنید. کارآفرینان اغلب در مورد به اشتراک گذاشتن ایده های خود با بسیاری از مردم نگران هستند. شما ممکن است از ایده خود محافظت کنید و مطمئن شوید که هیچ کس آن را نمی خواهد از شما بگیرد. با این وجود، بهتر است که ایده ها را به اشتراک بگذارید تا ذهن بازتری نسیت به ایده خود داشته باشید. همانطور که فوربس می گوید، “واقعیت ساده این است که بسیاری از مردم برای تسخیر ایده های شما تنبل هستند. و به احتمال زیاد تلاش نخواهند کرد و تلاش خود را برای تجدید حیات خود انجام می دهند.”

۴. آیا می دانید چطور تکنولوژی را استفاده می کنید؟

علاوه بر استفاده از تکنولوژی برای یادگیری در مورد صنعت خود در داخل و خارج، شما باید خودتان را در مورد چگونگی استفاده از فناوری برای موفقیت کسب و کارتان آموزش دهید. در ابتدا، شما احتمالا یک نمایش یک نفره خواهید بود، مهم است که قبل از اینکه شما وارد کارآفرینی شوید این تکنیک ها را یاد بگیرید. شما باید حداقل (حداقل مبانی) رسانه های اجتماعی، پرداخت تبلیغات، تجزیه و تحلیل داده ها، جستجوگرها، طراحی وب، وبلاگ نویسی و غیره را داشته باشید. ابزارهای تکنولوژی باعث افزایش رقابت شما خواهد شد.

توصیه می کنم که این ۶ نکته از مهارت های لازم یک کارآرفرین را در زمینه تکنولوژی هم بخوانید. ۶ مهارت تکنسینی که هر کارآفرین جوان نیاز دارد.

۵٫ آیا یک برنامه مالی شخصی ایجاد کرده اید؟

این سوال ممکن است به نظر آشکار باشد، اما بسیاری از مردم در این بخش استراتژی مناسبی را بکار نمی گیرند. آیا شما در مدیریت امور مالی تحصیل کرده اید؟ شما باید در مورد امور مالی شخصی خود حس قوی داشته باشید، زیرا ممکن است ماهها (یا حتی سالها) قبل از اینکه شما درآمد کسب کنید، درآمد شما متناقض باشد، بنابراین باید امور مالی خود را برای آن آماده کنید. یکی از مهم ترین سوالاتی که یک کارآفرین موفق باید از خود بپرسد این است که چقدر پول لازم است تا بتوانید شیوه زندگی فعلی خود را حفظ کنید، یا جایی که باید برداشت های بیشتر مالی کنید. اگر شما نمیتوانید این پاسخها را نزد خود جواب بدهید، بهتر است یک متخصص مالی را در کنار خود داشته باشید.

نتیجه:

اگر شما به یک یا برخی از این سوالات پاسخ ندهید، نترسید. ممکن است مجبور باشید زمان بیشتری را صرف تحقیق و برنامه ریزی کنید تا آماده یک کارآفرینی باشید. در حال حاضر، اگر به هر ۵ سوال YES پاسخ داده اید، شما به وضوح در این بازی پیشرو هستید و کارآفرین موفق خواهید بود، پس منتظر چه هستید؟ ترسناک است که راحتی و آسایش خود را ترک کنید، اما ترک آن و صرف تلاش بی وقفه جایی است که جادو واقعی اتفاق می افتد. وقت آن است که غرق در کار و کارآفرینی شوید!

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *