چگونه یک فروشنده‌ی موفق در کسب و کار خود باشیم؟

مزرعه کارآفرینی

تعریف فروش

برایان تریسی از بزرگان دنیای اقتصاد در تعریف فروش چنین عنوان می کند که :

” فروش، انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است.”

در واقع در تعاریف مختلفی که از فروش عنوان شده همگی به این موضوع اشاره دارند که فروش یک محصول آخرین فرایندی است که در استراتژی های بازاریابی کسب و کارها انجام می شود. بنابراین به تمامی اقداماتی که در آخرین مرحله از مراحل تبلیغ و معرفی محصول انجام می شود تا مخاطب نسبت به خرید محصول یا دریافت خدمات ترغیب گردد و به بیان روشن تر یک مخاطب تبلیغاتی به یک مشتری یا خریدار تبدیل شود، فرایند فروش گفته می شود.

در این زمینه اقدامات و راهکارهای مختلفی وجود دارد که مخاطب پیام تبلیغاتی شما نسبت به خرید محصول یا دریافت خدمات کسب و کار شما ترغیب شده و از یک مخاطب ساده به یک مشتری دائمی تبدیل شود. از جمله این راهکارها می توان به بازاریابی های دیجیتال یا بازاریابی های آفلاین اشاره کرد، یعنی شما با استفاده از یک راهکار تبلیغاتی مناسب می توانید محصولات و خدمات کسب و کار خود را بفروشید.

بنابراین در قاعده فروش شما از هر روش تبلیغاتی می توانید برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید تا بالاخره مخاطب نسبت به خرید ترغیب شده و در نهایت به یک مشتری دائم تبدیل شود. در دنیای مارکتینگ ها و همچنین از نظر کارشناسان حوزه اقتصاد فروش و تبلیغات دو فاکتور مهم در ارتقاء کسب و کارها می باشند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، به طوری که بدون انجام یکی حادث شدن دیگری امکان پذیر نمی باشد، در ادامه مفصل تر در این باره صحبت می کنیم.

ارتباط فروش با تبلیغات

شما یک تاجر، بازرگان یا صاحب یک کسب و کار تولیدی هستید و کار خود را به تازگی در بازار آغاز نموده اید، به طوری که هیچکس در این دنیای تجاری شما را نمی شناسد. حالا می خواهید محصولات خود را در بازارهای گسترده جهان که همگی پر از محصولات و برندهای مختلف می باشند، بفروشید. چگونه امکان دارد مخاطبین و مشتریان یک برند معتبر به سمت برند شما آمده و از این پس از شما تقاضای کالا و خدمات داشته باشند؟

بله، درست حدس هستید! یک تبلیغات جامع و گسترده که با بیان جذاب و هیجان انگیز برند تازه تاسیس شما را به جهان معرفی می کند، می تواند در این خصوص بهترین راهکار برای شما باشد. در واقع این تبلیغات است که محصولات و کسب و کار جدید شما را به سراسر جهان معرفی نموده و مخاطبین بیشماری را از گوشه و کنار جهان به سمت شما جذب می کند.

در واقع بدون استفاده از ابزارهای گوناگون تبلیغاتی در دنیای گسترده امروز شما نمی توانید هیچ محصولی را بفروشید. در دنیای اقتصاد و بازارهای گسترده دنیای تجارت همواره برندهای معتبری وجود داشتند که محصولات جدید خود را بدون استفاده از تبلیغات روانه بازار کردند و در نهایت با شکست عظیمی مواجه شدند؛ اما علت این اتفاق چه بود؟

پاسخ روشن است، شما تا وقتی اقدامی در خصوص معرفی محصولات خود نداشته باشید، نمی توانید آن ها را در بازارهای مختلف بفروشید و این همان ارتباط تنگاتنگ این دو فرایند بازاریابی است، چرا که تا وقتی مشتری با مزایای شگفت انگیز محصول شما آشنا نشده اقدامی در زمینه خرید آن انجام نمی دهد و این معرفی باید آنقدر جذاب و گیرا انجام شود که بر ذهن مخاطب تاثیر گذار بوده و در همان وهله اول او را به خرید وادار کند.

بنابراین در دنیای بزرگ تجارت افرادی می توانند موفق شوند که ارتباط تنگاتنگ فروش و تبلیغات را شناخته و در تعیین استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود، همواره برنامه ریزی های اصولی و مناسبی را داشته باشند. بدین ترتیب برای ارتقاء کسب و کار خود در بازارهای تجاری جهان در ابتدا باید یک برنامه ریزی جامع برای این دو فرایند بازاریابی انجام دهید.

منبع: saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *