۴۰ عبارت مناسب ارتباط تلفنی در کسب و کار

مزرعه کارآفرینیچگونه یک اپراتور تلفنی خوب باشیم؟

ارتباط تلفنی را می توان یکی از موثرترین و سریع ترین روش های ارتباطی با مشتریان و کاربران یک کسب و کار دانست. تلفن باعث تحول بازاریابی در کسب و کارها شده است و استراتژی های موثری برای ارتباط تلفنی وجود دارد.

برای اینکه یک ارتباط تلفنی موثر با مخاطبان خود داشته باشید می توانید از جملات زیر برای ارتباط موثرتر در موقعیت های مختلف کاری خود با کسانی که پشت خط تلفن هستند استفاده کنید. ارتباط تلفنی نقش مهمی در افزایش فروش و رونق یک کسب  و کار دارند، و امروزه شاهد این هستیم خرید کاربران در خیلی از شرکت ها توسط یک ارتباط تلفنی انجام می شود.

نمونه دیالوگ های بازاریابی تلفنی

جملات کلیدی در فروش تلفنی هستند که باید به عنوان یک اپراتور تلفن و یا بازاریاب تلفنی به آن توجه داشته باشید. تا در ارتباطات تلفنی خود در کسب و کارتان پیشرفت داشته باشید.

۱. سلام / صبح بخیر / بعد از ظهر. [نام شرکت]، [نام شما] صحبت میکنه، چگونه میتونم به شما کمک کنم؟

به عنوان مثال، اگر نام شما آلیس است و شما در شرکتی به نام Quick Translations کار می کنید، ممکن است بگویید:

صبح بخیر! آلیس صحبت میکنه. چگونه می توانم به شما کمک کنم؟

با این جمله خیلی سریع مخاطب را توجیه می کنید و بعد به آن اجازه می دهید درخواست خود را ارائه بدهد.

۲. [نام شرکت]، [نام شما] صحبت می کند.

این یک تبریک کوتاه تر است:  آلیس صحبت میکنه

شما همچنین می توانید از “این [نام شما]” به عنوان راه دیگری برای گفتن “[نام شما] صحبت کنید” استفاده کنید.

جملات و دیالگو های برقراری تماس

گاهی اوقات شما باید شروع کننده یک ارتباط تلفنی باشید. ممکن است زمان بیشتری برای آماده شدن در این مورد داشته باشید. شما می توانید از یکی از فرمت های زیر برای ارتباط با مردم هنگام تماس با آنها استفاده کنید:

۳. سلام، من [نام شما] هستم از [نام شرکت] تماس می گیرم.

برای مثال، اگر شما نیل جنکینز هستید و در ABC Travels کار می کنید، ممکن است بگویید:

“سلام، من نیل جنکینز از ABC Travels هستم.

ممکن است بخواهید نام خانوادگی خود را ذکر کنید اگر می دانید تماس گیرنده، شما را خیلی خوب نمی شناسد.

۴. سلام، این [نام شما] از [نام شرکت] است.

شما همچنین می توانید برای شروع گفت و گو تلفنی بگویید “سلام، نیل جنکینز از ABC سفر”.

مهم است که دقیقا بدانید با چه کسی می خواهید صحبت کنید و از یکی از گزینه های زیر استفاده کنید.

۵. آیا می توانم با [نام شخص] صحبت کنم؟

این عبارت یک سوال است، و کمی مودب تر از گزینه بعدی است. در اینجا یک مثال می زنم:

می توانم (لطفا) با آقای اسمیت صحبت کنم؟

۶. من می خواهم با [نام فرد] صحبت کنم، لطفا.

به عنوان مثال، “من می خواهم با آقای اسمیت صحبت کنم، لطفا.” شما می توانید از این لفظ استفاده کنید، زمانی که کاملا مطمئن هستید که فرد در دسترس است تا با شما صحبت کند.

دادن دلایلی برای فراخوانی

در ابتدای ارتباط تلفنی بهتر است توضیح دهید که چرا شما تماس می گیرید. این به هر دو سخنران کمک می کند که در مورد آنچه مربوط است صحبت کند.

۷. من خواستار پرسیدن درباره / بحث / روشن شدن …

من میخواهم در مورد ارتقاء چاپ فعلی خودم صحبت کنم

۸. فقط می خواستم بپرسم …

من فقط می خواستم بپرسم آیا شما نیاز به مقالات بیشتری برای مجله ماه آینده دارید.

۹. می توانید به من بگویید …؟

می توانید آدرس رویداد شبکه جمعه را به من بگویید؟

بحث های کوچک در ارتباطات تلفنی

هر زمان که بخواهید دوستی را با کسی داشته باشید، می توانید صحبت کوچک کنید. شما می توانید از آنها در مورد روز خود بپرسید، یا اگر جزئیات بیشتری از مکالمات گذشته خود را به یاد داشته باشید، ممکن است بهتر باشد.

۱۰. سلام، [نام]، چطور؟

این یکی عمومی تر است و شما می توانید از آن استفاده کنید زمانی که چیزی را درباره چیزی بپرسید به یاد نمی آورید.

۱۱. چگونه می توانید با …؟

این عبارت دوم دقیق تر است و باید به صورت خاصی بیان شود. این باعث می شود که فرد دیگر در مورد صحبت کردن با شما احساس خوبی داشته باشد و حتی ممکن است رابطه شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر به یاد داشته باشید که یک شرکت به یک ساختمان اداری جدید منتقل می شود، ممکن است بپرسید:

در ماه آینده شما چگونه با آمادگی برای تغییر ساختمان اداری روبرو خواهید شد؟

گرفتن پیام در ارتباطات تلفنی

اگر به یک تماس تلفنی جواب دهید و تماس گیرنده میخواهد با کسی که در دسترس نیست صحبت کند، باید یک پیام بگذارید. شما می توانید این کار را در هر یک از روش های زیر انجام دهید:

۱۲. متاسفم، او / امروز اینجا نیست. میتوانم یک پیام بگذارم؟

۱۳. من می دانم او در حال حاضر در دسترس نیست. میتوانم یک پیام بگذارم؟

این پاسخ به تماس دهنده نمی گوید چرا او در دسترس نیست. با این حال اگر می دانید چرا، و به اشتراک گذاری این اطلاعات خوب است، شما ممکن است چیزی شبیه به این بگویید:

من می دانم که او تا ساعت ۴ صبح یک جلسه داشته باشد. آیا می توانم پیامی بگیرم؟

۱۴. آیا می توانم بپرسم که چه کسی تماس می گیرد، لطفا؟

شما می توانید از این عبارت استفاده کنید تا مودبانه متوجه شوید که چه کسی تماس می گیرد.

۱۵. من به زودی به او پیامی می دهم که به او می رسد.

پس از ارسال پیام تماس گیرنده، می توانید این عبارت را بیان کنید.

ترک پیام

از سوی دیگر، هنگام برقراری تماس تلفنی و شخصی که میخواهید با آن صحبت کنید، وجود ندارد، شما باید پیامی برای آنها بگذارید. در اینجا می توان گفت:

۱۶. آیا می توانید یک پیام دریافت کنید؟ لطفا به او بگویید که …

می توانید لطفا یک پیام بگیرید؟ لطفا به او بگوئید که سندی از حسابداری درباره گزارش هزینه های آقای شپیرو نام برده است.

۱۷. من می خواهم پیام / او را ترک کنم لطفا اجازه دهید، او را می دانم که …

من می خواهم پیام او را ترک کنم لطفا اجازه دهید او بداند که جلسه ناهار فردا لغو خواهد شد.

پرسیدن اینکه چه کسی در دسترس خواهد بود

اگر نمی خواهید یک پیام را ترک کنید، می توانید بپرسید که زمان مناسب برای تماس دوباره چیست؟

۱۸. زمان مناسب برای تماس چه وقتی می باشد؟

۱۹. شما کی در دسترس خواهید بود؟

درخواست اطلاعات در ارتباط تلفنی

هنگامی که از مردم می خواهید اطلاعات خود را به شما بدهند، مهم است که مودب باشید. با استفاده از فعل مودال “می تواند” و یک سوال در این مورد مفیدتر اقدام کنید.

۲۰. آیا می توانم بپرسم با چه شرکتی صحبت می نمایم؟

۲۱. می توانید شماره موبایل خود را به من بدهید، لطفا؟

از دیگران بخواهید تا اطلاعات را تکرار کنند.

نگران نباشید اگر شما همیشه نمی توانید مردم را در تلفن درک کنید. این اتفاق می افتد به زبان مادری در تمام دوران! فقط از شخصی بخواهید که اطلاعات را برای شما تکرار کند: “متاسفم، آیا می توانید یک بار دیگر اطلاعات را تکرار کنید؟”

اگر نام نویسی را بنویسید بهتر است از مردم بخواهید تا کلمات را برای شما بیاموزند. شما می توانید از هر دو عبارت زیر استفاده کنید:

۲۲. آیا می توانید این را برای من ایمیل کنید، لطفا؟

۲۳. چطور میتوانید این کار را بکنید؟

همیشه مطمئن شوید که اطلاعات مهم را فقط برای بررسی دوبار تکرار کنید:

۲۴. اجازه دهید ببینم آیا این درست است.

بگذار ببینم اگر این …. را داشته باشم. نام شما باراک اوباما است و شماره تلفن شما ۵۵۵-۲۲۲-۱۱۱۱ است، درست است؟

گاهی اوقات این اتصال بد است و از شخص دیگری می ترسد که با صدای بلند صحبت کند:

۲۵. من نمیتوانم صدای شما را به خوبی بشنوم

هر وقت چیزی را درک نکنید، بهتر است بپرسید. اطلاعات ممکن است مهم باشد، بنابراین فقط از آنها بخواهید که آنها را برای شما تکرار کنند:

۲۶. متاسفم، اسم شما را متوجه نشدم

ترتیب دهی در بازاریابی تلفنی

اگر شما باید در دریافت اطلاعات ترتیب دهید، مهم است که به عنوان مذاکره کننده مودب باشید. در اینجا برخی از عباراتی که ممکن است استفاده کنید عبارتند از:

۲۷. آیا می توانیم بگوییم ۲۰ ژانویه؟

۲۸. هفته بعد چطور؟

۲۹. آیا هفته ۱۸ ژانویه برای شما خوب خواهد بود؟

درخواست پیشنهادات

هنگامی که شما مجبور به تصمیم گیری در مورد زمان ها و مکان ها برای انجام کارها هستید، می توانید شخص دیگری را برای پیشنهاد دادن دعوت کنید. این را می توان به عنوان یک نشانه ی مودب بودن دید.

۳۱. آیا شما وقت / مکان مناسبی را در ذهن دارید؟

جمله بندی درخواست ها در ارتباط تلفنی

هنگامی که از مردم می خواهید که برای شما کاری انجام دهند، مجددا لازم است که مودب باشید. شما می توانید کلمات جادویی “می تواند” و “لطفا” را به طریق زیر بکار ببرید:

۳۲. آیا می توانید به من یک ایمیل با پیشنهاد دقیق ارسال کنید؟

۳۳. آیا می توانید این گزارش را دوباره ارسال کنید، لطفا؟

اقدام به متعهد کاری در ارتباط تلفنی

هنگامی که اقدام می کنید، ممکن است بخواهید زمانی که چیزی اتفاق می افتد، چیزی بیان کنید.

۳۴. من از او می خواهم که به زودی به او تلفن کند.

۳۵. من در اسرع وقت به شما گزارش را ارسال خواهم کرد.

می گویند شما نمی توانید کمک کنید

موقعیت هایی وجود دارد که شما نمیتوانید به شخص دیگری کمک کنید، و ممکن است دشوار باشد. فقط محکم و مودب باش

۳۶. من می ترسم نمی توانم این اطلاعات را به شما بدهم

۳۷. با عرض پوزش، من مجاز به ارائه جزئیات در مورد آن نیستم.

دیالوگ های پایان دادن به ارتباط تلفنی

به یاد داشته باشید از شخص دیگری برای فراخوانی یا کمک به شما تشکر می کنم. شما می توانید این کار را در هر یک از روش های زیر انجام دهید:

۳۸. از کمک شما بسیار سپاسگزارم

۳۹. متشکرم برای تماس.

۴۰. از زمانی که در اختیارمان گذاشتید متشکرم

هنگامی که برخی از این اصطلاحات را یاد می گیرید که به شما در ارتباط تلفنی کمک می کند، در مورد مهارت های زبان خود بیشتر احساس درک خواهید کرد. فراموش نکنید که هر روز آنها را تمرین کنید و به یاد داشته باشید: مردم همیشه نمی توانند بفهمند چه مدت شما زبان را مطالعه کرده اید، اما به راحتی در هنگام صحبت کردن با تلفن می توانید به آن ها بفهمانید که لبخند بر لبانتان نقش بسته است!

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *