۵ روش استخدام کارمندان برای راه اندازی کسب کار

مزرعه کارآفرینیروش استخدام یکی از مهم ترین پارامترهای کلیدی رونق کسب و کار می باشد. یک شرکت را با کارکنان آن می شناسند. مهم نیست که مدیر اجرایی طرح خلاقانه و نوآورانه کسب و کار قرن را داشته باشد یا نه، اگر مردم در کنار کسب و کار ما باشند و متعهدی، کارآمدی کارکنان را مشاهده نکنند ، پس رویای شما نمی تواند واقعیت یابد.

هنگامی که شما فقط از ماجراجویی کارآفرینی خود را شروع می کنید و در تلاش برای ایجاد و راه اندازی ایده خود هستید، فکر استخدام کارمندان می تواند بسیار دلهره آور باشد. ممکن است یک میلیون سوال در سر شما ایجاد شود. چگونه بهترین کارکنان را پیدا کنم؟ چگونه می دانم که بهترین کاندید چیست؟ اگر من کارمندی اشتباه را استخدام کنم چه؟

ما به شما دروغ نمی گویم، پیدا کردن کارمندان برتر برای راه اندازی کسب و کار شما می تواند یک روند استرس زا باشد. با این حال، شیوه های متعددی وجود دارد که می تواند روند را ساده تر کند. اینها همه مواردی هستند که توسط مدیران اجرایی شرکت های بزرگ در هنگام استخدام کارمندان استفاده می شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، یکی یا بیشتر از ۵ روش برتر را برای انتخاب بهترین کارکنان برای راه اندازی خود انتخاب کنید.

مهم ترین نکات در استخدام نیروی کسب و کار

فرهنگ محل کار خود را پرورش دهید

یک اشتباه رایج که در شروع به کار روند استخدام می کنید، بیش از حد به کاندیداهای خود اهمیت می دهید. اگر به طور کامل فرهنگ کاری را توسعه ندهید، چگونه می توانید کارکنانی را که با شرکت شما مناسب است را پیدا کنید؟ در حالی که مهارت، استعداد و تجربه فردی، عوامل مهم در تصمیم گیری در استخدام هستند، یکی از بهترین شیوه های استخدام، ایجاد یک فرهنگ کار در محل کار خود است. دن دنیزنز فرهنگ کارگاه را “ارزشها، باورها و اصول پایه ای که به عنوان پایه و اساس برای یک سیستم مدیریت سازمان کاربرد دارد” بیان می نماید. و همچنین شیوه ها و رفتارهایی که هر دو نمونه و تقویت این اصول اولیه هستند تعریف می کند. این ارزش ها و اصول ها باید کاملا توسعه یابد. قبل از شروع فرایند استخدام به منظور پیدا کردن کارکنان برتر که نه تنها واجد شرایط بلکه همچنین متناسب با محل کار شما است را پیاده سازی نمایید.

قبل از صلاحیت

هنگامی که شما شروع به استخدام می کنید، با استفاده از برنامه های کاربردی، غالبا غرق نمی شوید. در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که بر تصمیم گیری در مورد استخدام تأثیر می گذارند، برخی از پیش تعیین شده های اولیه وجود دارد که باید تنظیم کنید و نباید از آنها متنذل باشید. این باید مدارک پایه ای باشد که شما از هر کارمند در هنگام راه اندازی کسب و کار خود از آن انتظار دارید. با داشتن این مجموعه، شما به راحتی می توانید از متقاضیانی که آنها را دارید فیلترسازی کنید. به این ترتیب، قبل از دیدن اینکه آیا متقاضی با نیازهای اساسی شما مطابقت دارد، برروی تجربه کاری یا مهارت های خاص شرکت کننده ها تمرکز نکنید.

بررسی پس زمینه اشتغال

یک بررسی پس زمینه اشتغال است که مسلما یکی از مهم ترین مراحل شروع کار استخدام شما شما است. مهم نیست که یک کاندید چقدر استعداد یا کار ارزشمند دارد. هر کارفرما باید قبل از استخدام هر یک از آنها، کارکنان بالقوه خود را بررسی کند. بررسی های پیشین اشتغال شامل تایید تاریخ استخدام نامزد، سابقه کیفری و غیره می شود. با این چک لیست های پس زمینه اطمینان حاصل کنید که شما نه تنها قصد استخدام یک کارمند مناسب برای شرکت خود را دارید، بلکه همچنین کسی را می خواهید که صادق و قابل اعتماد است.

از روش های مصاحبه جایگزین استفاده کنید

مصاحبه ها یک عمل استخدام محبوب و عادی است. آنها یک جنبه مهمی از استراتژی استخدام هستند. با این حال، مصاحبه استاندارد “یک به یک” که کارفرما از یک کارمند که برروی میز نشسته است و از همان سوالات خسته کننده می پرسد، همیشه بهترین نتایج را به دست نمی آورد. با استفاده از روش های متداول مصاحبه ، می توانید یک ایده بهتر را بدست آورید که کدام نامزدها با کارکنان موجود و محل کارتان مناسب باشند. سعی کنید یک میکسر گروه با تمام نامزدها، و همچنین چندنفر از کارکنان فعلی را در هنگام مصاحبه با خود همراه داشته باشید. این کار در هنگام استخدام می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند و واقعا به شما کمک می کند که کارمندان برتر را انتخاب کنید.

استعداد بیش از تجربه

اکثر کارفرمایان با استفاده از رویکرد چند وجهی کارکنان را استخدام می کنند. گام اول معمولا برای فیلتر کردن از طریق تمام برنامه ها و پیدا کردن این می باشد که کدام نامزد بیشترین تجربه را در چه زمینه ای دارد می باشد. ولی این استراتژی می تواند تغییر کند.

البته، شروع به کار ما نیاز به کارکنان با تجربه دارد، اما به دلیل آن که هنوز شهرت آن چندانی ندارید، کارفرمایان می توانند تمرکز خودرا بر داشتن کارمندان خلاق در تیم خود متمرکز کنند. اگر نامزدها برای کارهایی که سطح بالایی از استعداد و خلاقیت را نشان می دهند ویژگی داشته باشند، این نامزدها می توانند بی نهایت ارزشمندتر از نامزدانی باشند که خلاقیت نداشته اند اما تجربه ای در زمینه مشابه داشته اند. یک تمرین بسیار مفید برای استخدام کارکنان، تمرکز بر روی استعداد آن هاست و نه صرفا بر روی تجربه آن ها.

به عنوان یک کارفرمای راه اندازی، فوق العاده مهم است که شما یک استراتژی استخدام جامع داشته باشید. اگر به نکات ذکر شده در این راهنما نگاهی بیندازید، می توانید از استراتژی استخدام قوی و ویژه بهره ببرید، که بدون شک کارکنان را که مناسب برای راه اندازی شما هستند، استخدام کنید. استفاده از چک لیست های پس زمینه اشتغال، روش های مصاحبه جایگزین، و اولویت بندی استعداد بیش از تجربه ؛ می تواند برای شما مفید باشد.

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *