هفت مهارت کلیدی برای توسعه کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

۷ مهارت کلیدی که می توانید با ایجاد یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای توسعه دهید

این مهارت ها را می توان در یک کلاس درس یا از طریق آموزش رسمی آنلاین آموخت. اما، مهارت های خاصی وجود دارد که شما نمی توانید از طریق آموزش رسمی یاد بگیرند، اما در نتیجه کارهایی مانند جستجو، تبلیغ و ثبت نام مشتریان در کسب و کار به طور خود به خود در شما تکامل می یابد.

۱) قدرت شبکه

“بازاریابی شبکه”، نام خود را عمدتا به این دلیل به دست آورد که بخش بزرگی از موفقیت شما ناشی از افرادی ست که بخشی از شبکه شما هستند – دوستان، خانواده و همکاران. شبکه (چه رسمی و چه غیررسمی) می تواند از نظر بسیاری از مردم یک فعالیت ترسناک باشد، اما هرچه بیشتر در آن تمرین کنید،می توانید شبکه خود را گسترده تر کرده و کسب وکار خود راگسترش دهید. همانطور که کسب و کارتان گسترش می یابد، شما قادر به کشف کردن افرادی هستید که در شبکه شما ارزشمندتر هستند. این لیست نباید بیش از ۲۰ نفر باشد. این افراد افرادی هستند که می خواهید ۲ تا ۳ بار در سال با انها وقت بگذرانید. رده بعدی شبکه شما باید شامل ۵۰-۷۵ نفر باشد و ممکن است افرادی باشند که شما خبرنامه ماهانه خود را برای انها میفرستید و یا فرد یا افرادی که ممکن است کارت های تعطیلات و یا تولد را دریافت کنند. با گذشت زمان، شما شروع به کشف کردن کارآمدترین و موثرترین روش برای برقراری ارتباط با افراد در شبکه خود خواهید شد و یاد خواهید گرفت چگونه وارد یک اتاق پر از مردم شده و با آسایش و اطمینان با آن ها ارتباط برقرار کنید.

۲) مهارت های ارتباطی

همانطور که کسب و کار بازاریابی شبکه خود را ایجاد می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که نحوه برقراری ارتباط با دیگران می تواند شما را موفق کرده یا شکست دهد. شما ممکن است در جلوی یک اتاق بزرگ شامل چند صد نفر، در یک وبینار آنلاین یا کنفرانس آنلاین یا در یک مکالمه دو نفره صحبت کنید. هرچه بیشتر ارتباط برقرار کنید، به صورت خصوصی یا عمومی ، می توانید توانایی خود را برای گوش دادن بهبود بخشیده، ارتباطات نوشتاری خود و نحوه خواندن زبان بدن را تقویت کنید تابتوانید بیشترین استفاده از مکالمه را داشته باشید. شما همچنین یاد خواهید گرفت که با مدیریت حالت بدن، نگاه کردن به چشم دیگران در هنگام صحبت کردن با آن ها و حرکت در اطراف فضای مورد نظر خود ، زبان بدن خود را مدیریت کنید.

۳) مهارت های ارائه قوی

بخش بزرگی از ایجاد یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای، تقویت مهارت های ارائه اس که نیاز به تمرین و صبر زیاد دارد. هنگامی که مهارت های ارائه خود را تقویت می کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه از فضای زنده یا مجازی استفاده کنید تا مخاطبان خود را جذب کرده و آنها را به خود نزدیک تر کنید. با گذشت زمان، شما یاد خواهید گرفت که چگونه با محیط اطراف خود هماهنگ شوید، چگونه از هنر قصه گویی برای ارتباط با شنوندگان خود استفاده کنید، مخاطبان را قبل و بعد از ارائه ملاقات کنید، در زمان مناسب لبخند بزنید و محتوا برای ایجاد اطلاعات را به نحوی که برای مخاطبان شما ارزشمند است جمع آوری کنید.

۴) مهارت های بازاریابی

بازاریابی تمام کاری است که شما برای اضافه کردن ارزش به مشتریان فعلی و بالقوه و اعضای تیم انجام می دهید(فعالیت ها، فرایندها و پیشنهادات). در ابتدای کار ساختن کسب و کار بازاریابی شبکه ای شما، من به شدت شما را تشویق می کنم که با فردی که در صنعت بازاریابی شبکه موفق بوده است، وقت بگذرانید تا متوجه شوید که فعالیت های بازاریابی واقعا چه کار می کند و چه کار نمی کند. ممکن است شما ایده ها و فعالیت های جدید داشته باشید که می خواهید آن ها را الان یا در آینده پیاده کنید، اما من به شدت شما را تشویق می کنم که چرخ را دوباره اختراع نکنید. در عوض، مطالب استادان ارشد صنایع خود را مطالعه کنید و کمپین های بازاریابی خود را برای یافتن نیازهای چشم انداز خود راه اندازی کنید. شما با کامل کردن گام هایی که قبلا افرادی که قبل از شما کار کرده اند برداشته اند، مقدار زیادی از وقت، پول و انرژی را صرفه جویی خواهید کرد.

۵)  ارتباط برقرار کردن

ایجاد رابطه با دوام نیاز به صرف مقدار زیادی زمان و برنامه ریزی برای ایجاد رابطه دارد. ارتباطات پایدار برای موفقیت شما در کسب و کار حیاتی هستند، اما آنها از هوا نازل نمی شوند. آن ها نیازمند اختصاصی و پایدار هستند. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که برقراری رابطه زمانی سریعتر اتفاق می افتد که شما این ویژگی ها را داشته باشید:

  • اعتبار
  • احترام
  • گوش دادن بیش از صحبت کردن.
  • جستجو برای افرادی که ارزش های شما را به اشتراک می گذارند
  • مخالف صحبت کردن به طور مداوم در مورد کسب و کار
  • ارائه فرصت برای افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر
  • برنامه ریزی برای کارهای اجتماعی معنی دار که می تواند شامل هر چیزی باشد از موسیقی گرفته تا هنر تا غذا خوردن با هم. هدف این است که رویداد اجتماعی را اجتماعی نگه دارید و بهترین خود را انجام دهید نه این که فقط در مورد کسب و کار صحبت کنید.
  • مایل به ارائه چیزی ارزشمند به یک فرد دیگر بدون انتظار چیزی در عوض

۶)کسب دانش و توسعه شخصی و حرفه ای

جیم روون، به عنوان معلم توسعه شخصی، گفت: “تحصیلات رسمی زندگی شما را می سازد؛ اما خودآموزی شما را به یک ثروتمند تبدیل خواهد کرد “. هنگامی که شما وارد دنیای بازاریابی شبکه می شوید، اغلب انواع مختلف از فرصت های بسیار برای کسب دانش از طریق آموزش شخصی و حرفه ای خواهید یافت. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که حداقل ۹۰ درصد موفقیت در بازاریابی شبکه ای از رشد شخصی و حرفه ای است، مانند خواندن درباره کسب و کار، گوش دادن به پادکست ها و تماشای فیلم ها در سایت هایی مانندTed.com. توسعه شخصی و حرفه ای و به دست آوردن دانش حداکثر به شما در دستیابی به توانایی کامل خود در حین یادگیری در مورد چگونگی درک و برقراری ارتباط با دیگران کمک کند. من توصیه می کنم حداقل ۲ تا ۴ ساعت در هفته به خود آموزی پرداخته و حداقل یک بار در هر ماه یک روز کامل تمرین کنید تا در رقابت خود پیشی بگیرید.

۷) برنامه ریزی و مهارت مدیریت زمان

هنگامی تقریبا ۳-۴ ماه از شروع توسعه کسب و کار بازاریابی شبکه تان بگذرد، به مرور متوجه فعالیت هایی می شوید که زمان شما را هدر می دهند. هدررفت های زمان شامل وقفه ها و افرادی هستند که به دفتر شما می آیندو یا از طریق تلفن باشما تماس می گیرند و جلسات غیر ضروری و فعالیت های غیر سازنده انجام می دهند. وقتی کسب و کار خود را انجام می دهید، در طول زمان یاد خواهید گرفت که اهمیت دادن به فعالیت های روزانه خود را اولویت بندی کنید، یاد بگیرید چگونه با وقفه ها برخورد کنید و به مسائل مهم و فوری چگونگی پاسخ دهید. شما می توانید در فرایند مدیریت زمان خود یک شروع پرشی ایجاد کنید از این طریق که گزارش هایی از اینکه وقت خود را چگونه صرف می کنید تهیه کنید و بزرگترین اتلاف کننده های زمان و وقفه های خود را شناسایی می کنید.بدین ترتیب شما می توانید مشکلات را در اسرع وقت شناسایی کنید. همانطور که شما در حال ایجاد کسب و کار بازاریابی شبکه خود هستید، نیاز به تعدادی از مهارت ها برای شروع و ادامه دادن کسب و کار خود دارید. لیست فوق به طور طبیعی در ارتباط روزانه با دیگران ایجاد خواهد شد. مهم این است که شما مهارت هایی را که نیاز دارید توسعه یا بهبود دهید تا بتوانید در کسب و کارتان موفق شوید را شناسایی کنید.

 منبع:CliffWalker

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *