چهار دلیل قانع کننده برای شروع مجدد کسب و کار شکست خورده

 

مزرعه کارآفرینی

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ۷۵درصد از همه افراد مبتدی در کسب و کار با شکست مواجه می‌شوند. همچنین بخش زیادی از آنها این شکست را در اولین سال شروع کسب و کارشان تجربه می‌کنند. این افراد پس از شکست در کسب و کارشان بسیاری از انگیزه ها، سرمایه و اعتبار خود را از بین رفته می‌بینند. حال آنکه شاید تنها چیزی که در نتیجه شکست برای آنها مفید باشد، کسب تجربه کارآفرینی است که می‌تواند چراغ راه آینده کاری باشد.

در ادامه به ذکر چهار نکته خواهیم پرداخت که در حقیقت اگر تجربه به دست آمده شامل این پنج مورد نشود احتمالاً تجربه لازم برای عدم شکست خوردن در ادامه مسیر کارآفرینی را به دست نیاورده اید.

۱) یاد می‌گیرید که “بهتر کار کنید”.

بخش های مختلف راه اندازی یک کسب و کار شامل رویکردهای مختلف بسیاری هستند. مثلاً در زمان تعیین استراتژی یک کسب و کار شما با چندین استراتژی مواجه خواهید شد. یا در زمینه بازاریابی، ابزارها و روش های زیادی پیش روی شماست که استفاده از همه آن ابزارها غیرممکن است.

بنابراین شکست در کسب و کار به شما نشان می‌دهد که ظرفیت ها و توانایی های شما در چه بخش هایی خوب و قوی و در چه بخش هایی احیاناً ضعیف بوده است.

اگر به این شناخت دست یابید تجربه ای که باقی میماند “بهتر کار کردن” در نقاطی است که روی آنها ضعف وجود داشته است.

۲) یافتن “راه چگونه موفق شدن”

احتمالاً داستان توماس ادیسون را در خصوص اختراع لامپ شنیده اید. ادیسون در مسیر اختراع خود ۱۰٫۰۰۰ بار تلاش می‌کند و در همه این موارد با شکست مواجه می‌شود. ۱۰٫۰۰۰ مرتبه شکست، تعداد شکست های زیادی است که هرکسی توانایی ناامید نشدن را ندارد.

وقتی از ادیسون می‌پرسند که شما ۱۰٫۰۰۰ مرتبه شکست خورده اید؟ پاسخ می دهد که “من موفق به یافتن ۱۰٫۰۰۰ راه شده ام که برای روشنایی یک لامپ کار نمی‌کند.”

۳) بکارگیری استراتژی های جدید برای شروع مجدد کسب و کار

محور یک کسب و کار استراتژی های در نظر گرفته شده برای آن کسب و کار است. پس از اینکه شکست سرنوشت یک کار باشد اولین کار بررسی استراتژی های بکارگرفته شده در مسیر راه اندازی کسب و کار است. استراتژی های کسب و کار در حقیقت محوری هستند که همه ابعاد برنامه ریزی بر روی آن قرار داشته است.

موارد زیادی وجود دارد که با بررسی استراتژی کسب و کار مشخص می شود که ایراد اصلی در تعیین استراتژی بوده است و تغییر استراتژی موجب موفقیت کسب و کار می شده است.

۴) فهمیدن ویژگی هایی که یک کارآفرین و رهبر باید داشته باشد

ویژگی های مختلفی را برای یک کارآفرین مطرح می‌کنند. از میان همه این ویژگی ها پنج ویژگی مهم وجود دارد. کارآفرین باید خلاقیت، پذیرش ریسک، نیاز به توفیق، استقلال طلبی و تحمل ابهام بالا از ویژگی هایی هستند که همه صاحب نظران برای یک کارآفرین برمیشمارند.

در زمانی که شما با شکست در یک کسب و کار مواجه می شوید در حقیقت ویژگی های کارآفرینی خود را تقویت می‌کنید. مثلاً تحمل ابهام شما افزایش خواهد یافت. به این معنی که یاد می‌گیرید که چگونه در شرایط عدم قطعیت به چه شکل پایمردی و صبور باشید.

در مسیر هر تجربه ای که فرا می‌گیرید هر یک از ویژگی های احتمالی شما به عنوان یک کارآفرین یا یک رهبر در شما درونی تر خواهد شد و این طی نمودن پله هایی است که برای یک کارآفرین موفق شدن باید طی نمود.

منبع: blog.vla.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *