چگونه یک جلسه مذاکره عالی داشته باشیم؟

مزرعه کارآفرینی

مهم ترین بخش هر کسب و کاری در این است که مخاطب خود را به مشتری جذب کند و این موضوع زمانی نهایی می شود که مذاکرات شما با مشتریان تان به بهترین شکل پیش برود و این مذاکرات باعث سودآوری برای کسب و کار شما شوند. در این مقاله به ذکر نکاتی درباره اینکه چگونه یک جلسه مذاکره عالی داشته باشیم، می پردازیم.

 من اغلب شنیده ام که بازاریابی و فروش دو دیدگاه متفاوت در کسب و کار می باشند. روی کاغذ قطعا همین طور است. اگرچه من اعتقاد دارم که این دو در راستای یکدیگر هستند و مقوله ای به نام “بخش رشد و ترقی” را تشکیل می دهند که بازاریابی مقدمات را فراهم می کند و فروش آنها را به مقصد می رساند. و این کلید ماجراست: کسب و کار موفق می داند که این دو مفهوم همواره باهم می آیند و جداناپذیرند.

این بدان معنی است که با حضور اینترنت، توسعه کسب و کار هرگز آسان تر از این نمی شود. اما بعضی اوقات ما از قدرت جلسات تجاری و کاری رو در رو غافل می شویم. امروزه ساختن روابط تجاری و ایجاد ارتباط انسانی از هر زمان دیگری مهم تر است. این رشته تفکرات مرا وادار کرد تا بخشی را اختصاص دهم به نکاتی که نمی توان در جلسات فروش نادیده گرفت.

طرح کسب و کاری باورنکردنی که برای شروع کسب و کار شما حیاتی است در زمان مقتضی آورده خواهد شد. این حیاتی است که شما بدانید باید در طول یک جلسه واقعی چگونه عمل کنید، برای اینکه مطمئن شوید طرح ایدئال شما مخاطبان موردنیاز را جذب می کند.

بدون هیچ توضیح اضافی، این لیست موردنظر برای برگزاری عالی جلسات فروش است:

نوع لباس پوشیدن در جلسه مذاکره

درست است. نوع لباس پوشیدن تأثیر بسزایی در روش فروش شما دارد. پوشیدن لباس های مرتب و درست باعث افزایش حس اعتماد به نفس شما می شود و بر دیدگاه مشتری تان نیز اثر می گذارد. حتی اگر جلسه ای از طریق تلفن داشتید مطمئن شوید که لباس های تمیز و مرتبی پوشیده اید. زیرا این کار به شما کمک می کنم اعتماد به نفستان را افزایش دهید و به شدت باعث افزایش شانس شما برای فروش می شود.

چیزهای مشترکی که مورد علاقه هر دو طرف است پیدا کنید و با آنها شروع کنید

در ابتدا شما بایستی از صحبت کردن در مورد دو چیز خودداری کنید: سیاست و مذهب. در واقع شما باید در مورد موضوعات مورد علاقه مشترکتان که باعث برانگیختن طرف مقابل برای صحبت درباره خودش است شروع کنید. زیرا همه انسان ها دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند و این باعث می شود مشتری از ابتدا به شما اعتماد کند و شما را مورد تقدیر قرار دهد. هرگز از ابتدا صحبت خود را با موضوعاتی که ربط مستقیم به کالا یا خدمات شما دارند، شروع نکنید و همچنین از پرداختن به موضوعات ساده و بی ربط مانند صحبت در مورد آب و هوا پرهیز کنید.

هدف خود را پیش از رفتن به جلسه بدانید

من مشتریان و کارآفرینان زیادی را دیده ام که نزد من می آیند و می گویند که به راهنمایی و مشاوره بیشتری نیاز دارند و من پاسخ آنها را با این سؤال می دهم: آیا به راهنمایی و مشاوره ای که در حال حاضر دارید نزدیک هستید؟ آیا می دانید با راهنمایی که دارید باید دقیقا چه کنید؟ بنابراین اکثر کار آفرینان موفقیت های بسیاری را در مقابل مردم به دست می آورند اما نمی دانند هنگامی که یکی از آنها را در مقابل خود می بیند، چگونه به آن نزدیک شوند. قبل از رفتن به جلسه فروش مطمئن شوید که هدفتان را میدانید و سپس وارد آنجا شوید. آیا نیاز است برای محصول خود پیش نمایشی تدارک ببینید؟ آیا دانستن نیاز مشتری تان برای نوشتن یک طرح پیشنهادی قوی و واقعی بر اساس آن نیازها راه خوبی است؟ آیا اینها شما را به فروش نزدیک می کند؟ اگر جواب شما مثبت است بدانید که این برنامه شما را به فروش موردنظرتان نزدیک می کند. اهداف شما باید کاملا شفاف و روشن باشد. به روشنی روز.

حتما پیگیری کنید

یک تحقیق که توسط انجمن ملی اجرایی فروش انجام شد نشان می دهد که فقط ۱۰ درصد از فروشندگان حرفه ای بیش از سه بار از تکنیک پیگیری و فروش استفاده می کنند. و آیا می دانستید که ۹۰ درصد از فروش ها بعد از پنجمین تماس با مشتری انجام می شود؟ در واقع با توجه به این تحقیق ۹۰ درصد فروش ها فقط توسط ۱۰ درصد از فروشنده ها انجام می شود. پس بگذارید به صورت ساده و شفاف بگویم: اگر می خواهید یکی از موفق ترین بازاریابان باشید حتما با مشتری خود در تماس باشید و پیگیری کنید. حتی اگر هیچ تمایلی در جلسه اول به وجود نیامد. بهترین نوع پیگیری ۴۸ ساعت بعد از خواندن طرح پیشنهادی و یا بعد از ارائه یک پیشنهاد شفاف از طرف شما است. شما باید کار را به جریان بیاندازید.

به چشمانشان نگاه کنید

ارتباط چشمی یکی از جنبه های مهم فروش است. وقتی شما قیمتتان را اعلام کردید به چشمان مشتریان نگاه کنید و به او آنچه را که می خواهید با اعتماد به نفس بگویید. بدترین چیز خودداری شما از ارتباط چشمی در پایان فروش است.

آماده باشید ، تحقیقات خود را انجام دهید و زودتر از موعد در قرارهایتان حاضر باشید

مطمئن شوید که زودتر به جلسه فروش می رسید. من همیشه سعی می کنم حداقل بیست دقیقه زودتر به محل قرار برسم و کافی شاپی را در نزدیکی آنجا برای نشستن و کار روی مطالبم پیدا می کنم. هیچ چیز مهم تر از آمادگی شما نیست هیچ چیز بدتر از تأخیر شما در جلسه نیست. فروشندگان نهایی همیشه جزء اولین نفراتی هستند که در اتاق حضور پیدا می کنند. برای کمک به شما جهت آمادگی حضور در جلسه فروش لیستی را تهیه کرده ام که می توانید قبل از ورود به جلسه آن را بررسی نمایید:

– آیا من لباس مناسب برای جلسه پوشیده ام؟

– من موضوعات مورد علاقه مشترک را پیدا کرده ام و صحبت هایم را با آنها شروع می کنم

– من هدف جلسه را می دانم.

– من حداقل ۲۰ دقیقه قبل از جلسه می رسم؟

– من در مورد چشم انداز جلسه تحقیقاتم را انجام داده ام و همه اطلاعات مهمی را که مرا به فروش نزدیک می کند جمع آوری کرده ام؟

– من پیگیری لازم را انجام داده ام (این مورد مربوط به ۴۸ ساعت بعد از جلسه است)

منبع: drmehryazdan.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *