چگونه یک گروه مغز متفکر (master mind group) را راه بیندازیم و آن را اداره کنیم؟

مزرعه کارآفرینیبرخی مردم علاقه دارند تا برای رسیدن به اهدافشان با بقیه اهمکاری کنند ، در حالی که برخی دیگر دوست دارند با تکیه بر خود به آرزوهایشان برسند . من به این نتیجه رسیده ام که که مشارکت متعهد و متقابل  در فعالیت هایم بسیار نتیجه بخش بوده، مخصوصا در گروه های مغز متفکر . من روابطم با دوستانم را مستحکمتر کردم ، پیشرفت قابل اندازه گیری به سمت اهدافم انجام دادم و این رشد را با کمک پشتیبانی که از گروه مغزمتفکرم در طول سال ها بدست آوردم ادامه دادم.

در این مقاله من توضیح می دهم یک گروه مغز متفکر چیست، مزیت های یک گروه مغز متفکر و استراتژی های ویژه ای که می توانید برای راه اندازی گروه مغزمتفکرتان  استفاده کنید را  بیان می کنم

براساس تجربه ی شخصی خودم ، گروه مغز متفکرم حول افرادی با تلاش برای رسیدن به یک هدف یکسان پایه ریزی شده ، از اهداف کوچکی مانند پذیرش در کالج و بهبود تناسب اندام گرفته تا اهداف بزرگی به بزرگی تمام زندگی .

مزایای گروه مغز متفکر چیست؟

۱) پشتیبانی متقابل

من دوست دارم گروه ها را حول یک فعالیت ویژه پایه ریزی کنم ، ولی حتی با اهداف مختلف ، تا اعضای گروه بتوانند به یکدیگر تکیه کنند. خیلی از اوقات وقتی پیشرفتم برای رسیدن به یک هدف کند می شود ، اعضای گروهم تنها کسانی اند که می توانند درک کنند چه چیزی پشت این اتفاق است، و من را با اینکه تلاش هایم بی نتیجه بوده کمک می کنند .

۲) دیدگاه های متفاوت

شنیدن نظرات مختلف که هر یک از اعضای گروه مغز متفکر دارند به من اجازه می دهد تا مسائلی را در نظر بگیرم که قبلا از آن ها در طول زندگیم و همچنین رویکرد رسیدن به اهدافم خبردار نبودم . چه با اظهارنظرشان موافق باشم چه مخالف ، این اتفاق به من درک بهتری راجعبه چگونگی بهبود رویکردم می دهد

۳) منابع

هر کس در گروه شما دسترسی به مهارت ها و شبکه های مختلف از مردم دارد. من معمولا به این نتیجه می رسم که زمانی که در گروهم تقاضای کمک می کنم، این منابع به من کمک می کنند تا در آن مساله پیشرفت کنم، طوری که به تنهایی هرگز به اون شکل نمی توانستم پیشرفت کنم.

۴) مسئولیت پذیری

گروه همکار من همیشه مرا برای اهدافی که تعیین کرده ام جوابگو می دانند. بعلاوه، دانستن اینکه من یک جلسه ی برنامه ریزی شده ی منظم در داخل گروه دارم مرا به پیشرفت در کارم سوق می دهد. زیرا من نمی خواهم تنها فردی باشم که گزارش می کند هیچ تلاشی برای پیشبرد پروژه ها نکرده است.

منبع: Sid Savara

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *