کارآفرینی در خانه چه شرایطی دارد؟

 

مزرعه کارآفرینی

شما تا چه اندازه با مفهوم کار در خانه آفرینی آَشنا هستید؟ منظور از کار در خانه آفرینی (homepreneur) کارآفرینی در منزل و ایجاد و توسعه کسب و کاری با کمترین هزینه است. در دهه‌های اخیر، هر ساله با رشد خیره کننده‌ای در زمینه کارآفرینی در منزل روبرو هستیم. به طور مثال در کشور امریکا، کارآفرینی در منزل تبدیل به بزرگترین و پرطرفدارترین مشاغل کوچک شده است. اگر شما هم کنجکاو شده و مایلید اطلاعات بیشتری در خصوص این روند تجاری خوش آتیه کسب نمایید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خانه نشین باش، اما پول در بیاور!

امروزه، بنا به رشد بی رویه جمعیت و کمبود فرصت های شغلی بیرونی- اعم از مشاغل استخدامی و آزاد – تعداد بیشماری از افراد از نعمت کار برخوردار نبوده و یا دستمزد مورد نظر خود را دریافت نمی‌کنند. همین عامل سبب شده تا بسیاری از افراد در سرتاسر جهان با تعمق در استعدادها و توانایی های خود مسیر شغلی خود را تغییر داده و پیشرفت کنند. یکی از این مسیرها کارآفرینی در منزل نام دارد. در رابطه با این نوع کسب و کار آمارهای رسمی جالبی وجود دارد:  ۵۲% مشاغل کوچک امریکا را کاردرخانه آفرینان تشکیل می دهد و حدود ۳۵% از این نوع کارآفرینان سالانه بیش از ۱۲۵۰۰۰دلار درآمد خالص دارند و جالب تر اینکه ۹۳% از این کارآفرینان خانه نشین بدون نیاز به هیچ پرسنل و کارمندی مسیر رشد خود را طی می کنند.

همان طور که به خوبی واقفید عملیات آغازین هر کسب و کاری دستخوش فراز و نشیب‌های متعددی است. به طور مثال یکی از معضلاتی که بسیاری از کارآفرینان- در اینجا به طور خاص کاردرخانه آفرینان- با آن دست و پنجه نرم می کنند چشم‌انداز نامطمئن شغلی است که در پیش گرفته اند. اما آیا همین عدم اطمینان و ریسک پذیری را نمی‌توان عمده دلیل تمایز یک ذهن کارآفرین با دیگر مشاغل دانست؟ بر کسی پوشیده نیست که در کارآفرینی می توان رئیس خود بود و کارمند خود؛ و از مزایای شغلی بسیاری بهره مند شد. اما ترس از شکست و مراحل پرریسک این حوزه شغلی سبب شده تا بسیاری از افراد حتی از فکر کارآفرینی های کم هزینه ای چون کار درخانه آفرینی نیز ترسیده و عقب نشینی کنند. در ادامه شما را با ابزارهای مورد نیاز کارآفرینی در منزل و مزایای این نوع کسب و کار آشنا خواهیم نمود.

مزایای کارآفرینی در منزل

کارآفرینی در منزل به جز کم هزینه بودن از مزایای متعدد دیگری نیز برخوردار است. در ادامه به چند مورد از مزایای اصلی کاردرخانه آفرینی اشاره شده است:

  • با هزینه ای بسیار کم قابل آغاز و ادامه می‌باشد
  • عدم نیاز به رفت و آمد های پی در پی تا محل کار
  • استفاده از بودجه و سرمایه شخصی یا خانوادگی
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری خطرپذیر (venture capital) از سوی شرکتها، ادارات و سازمان ها
  • عدم وجود محدودیت سنی
  • ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر برای بانوان
  • ایجاد فرصت های شغلی برای بازنشستگان و از کارافتادگان
  • احتمال معافیت از مالیات به دلیل برخورداری از دفترهای خانگی
  • ساعات کاری شناور و انعطاف پذیر
  • عدم نیاز به استفاده از یونیفرم‌های رسمی

ابزارهای لازم برای کارآفرینی در منزل

البته با وجود همه این مزایا نمی‌توان چالش های پیش روی بسیاری از کاردر خانه آفرینان را نیز نادیده گرفت. به همین دلیل چنانچه مایلید پس از مطالعه این مقاله به تحقیق و جستجو در مورد روشهای کارآفرینی در منزل بپردازید. خاطرتان باشد که تنها با بهره‌گیری از ابزار و امکانات مناسب است که قادر خواهید بود در این حوزه به موفقیتهای چشمگیری دست یابید.

به همین علت چنانچه فکر کارآفرینی در منزل به ذهنتان خطور کرده، بهتر است با چند مورد از ابزارهای ضروری کاردرخانه آفرینی آشنا شوید:

  1. نرم افزارهای تولیدی

مهم نیست چه نوع خاصی از کسب و کار را در منزلتان شروع کرده باشید. مادامیکه نتوانید محصولات و خدمات خود را در اختیار مخاطبین و مشتریان خود قرار دهید، در واقع از هیچ سودآوری ای برخوردار نخواهید بود. دو مورد از نرم افزارهای پرکاربرد که در کارآفرینی در منزل به کار می روند نرم افزارهای ورد و اکسل می‌باشند. با استفاده از این دو برنامه می توانید محتواهای لغوی و عددی خود را تولید کرده و به فروش برسانید.

  1. تلفن‌های همراه هوشمند

امروزه هیچ کسب و کاری بدون اینترنت پیش نمی‌رود. در خصوص کارآفرینی در منزل که شما حداقل مواجهه را با مشتریان خود دارید، دسترسی به اینترنت از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود. امروزه گوشی‌های همراه مجهز در قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. شما می توانید با پرداخت حداقل هزینه تمامی امور آنلاین خود را با استفاده از این گوشی‌های همراه انجام دهید.

  1. هارد اکسترنال

در دنیای امروز، ما هر لحظه با حجم عظیمی از اطلاعات بمباران می‌شویم. در این میان اطلاعات بسیار حیاتی و مهمی وجود دارند که بهتر است برای ذخیره کردن آنها به گوشی‌ها یا کامپیوترهای خود اتکا نکرده و در یک هارد اکسترنال آنها را نگهداری کنید. بدین ترتیب ریسک از دست رفتن اطلاعات در صورت خرابی موبایل یا کامپیوتر را به حداقل خواهید رساند.

  1. اینترنت پرسرعت

آیا واقعا نیاز به توضیح دارد؟

  1. اپلیکیشن‌های مخصوص فاکتور‎زنی آنلاین

اپلیکیشن هایی مانند invoiceable و freshbooks از معروفترین این برنامه‌ها هستند که طرفداران بسیاری در حوزه کارآفرینی در منزل و دیگر کسب و کارهای کوچک دارند. شما‌ می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها به کارهایی نظیر مدیریت هزینه‌ها، پیگیری زمان انجام پروژه‌ها و صدور فاکتور بپردازید.

  1. اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری آنلاین

در هر کسب و کاری حتی کار در خانه آفرینی ارتباط با دیگر افراد امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ‌های اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات، محصولات، خدمات و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و پرونده‌های اطلاعاتی خود را مدیریت نمایید. خوشبختانه این برنامه‌های کاربردی هم در نسخه‌ رایانه‌ای و هم در نسخه موبایل قابل تهیه و استفاده می‌باشند.

  1. لپ تاپ

گرچه کارآفرینی در منزل همانطور که از نام آن پیداست ماهیتی ایستا دارد اما گاها موقعیتهایی پیش می‌آیند که شما در خلال کار مجبور به سفر خواهید بود. آیا بهتر نیست به جای تعطیل کردن کسب و کارتان به مدتی هرچند کوتاه، از یک لپ تاپ استفاده کرده و ضمن نوشیدن آب میوه خود به کارتان ادامه دهید؟

  1. یادداشت برداری

یادداشت برداری همواره یکی از رموز موفقیت بسیاری از پیشگامان اقتصادی و شغلی بوده است. یادداشت برداری به موقع، چه به صورت دستی و چه به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا حتی کوچترین ایده‌ی شغلی خود را ثبت کرده و تخیلات و برنامه های جایگزین خود را منظم و ساماندهی کنید.

  1. صندلی مناسب و راحت

خیالتان تخت، مادامیکه جسم سالم و وضعیت فیزیکی آرام و راحتی نداشته باشید هیچ کدام از هشت گزینه فوق ضامن موفقیت کسب و کار شما نخواهند بود. بنابراین هرچند پیشتر اشاره کردیم که خانه نشین باشید، اما در جای راحتی بنشینید و با خیال آسوده چشم انداز جذابی برای کسب و کار خود متصور شوید.

منبع: movafaghsho.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *