کارهای ممنوعه کارآفرینی در خانه

مزرعه کارآفرینیمطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارهای نوپا در چهار تا پنج سال ابتدایی شروع کسب و کارشان شکست می خورند. شاید بنیانگذاران آن‌ها به اندازه کافی مبتکر و نوآور نباشند تا در بازار رقابتی امروز فعال باشند. دلایل متعددی می تواند در شکست کسب و کارها، نقش داشته باشد که مهمترین آنها در زیر تحت عنوان اشتباه های کارآفرینی ارائه شده است.

اشتباه اول: ریسک مالی

در بعضی موارد بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند، از تمام سرمایه خود استفاده می کنند و در اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار می دهند. برخی بدون آنکه شناختی از زمینه مورد نظر داشته باشند، کار با هزینه هنگفت شروع می کنند و پس از چند ماه شکست می خورند.

لذا اگر دارای سرمایه اولیه زیادی هستید و ریسک کردن برای شما خطری ایجاد نمی کند، میتوانید این بخش را نادیده بگیرید اما اگر قصد دارید با سرمایه کم وارد کارآفرینی شوید، توصیه می کنم از تمام سرمایه خود در شروع کار استفاده نکنید و در مقیاس بسیار کوچک شروع کنید و کم کم آنرا توسعه دهید.

اشتباه دوم: شریک کاری

اشتباه دوم افراد تازه کار این است که از شریک استفاده می کنند و یا اینکه از افراد خانواده برای راه اندازی کسب و کار کمک می گیرند. طبق تحقیقات انجام شده، بیش از ۶۵% از استارت آپ هایی که با دو یا سه شریک کاری و یا بصورت خانوادگی شروع به کار کرده اند، پس از مدتی با چالش های بزرگ بر سر رهبری سازمان مواجه شده اند. در ابتدای کار به دوستان توصیه می کنیم که بصورت فردی اقدام کنند و در صورت نیاز از مشاوره و کمک دیگران استفاده کنند.

همچنین دیده شده است که بسیاری از افراد بدون اطلاع از شرایط حقوقی کسب و کار و شراکت، استارت آپ خود را پایه ریزی کرده اند و هیچ قراردادی در مورد شرح وظایف و جایگاه سازمانی تدوین نکرده اند و با گسترش کسب و کار و اختلافات و سهم خواهی طرفین، باعث نابودی آن شده است.

اشتباه سوم: اخذ وام

اشتباه بعدی خانم ها و اغلب کارآفرینان، اخذ وام برای راه اندازی کسب و کار است. یک تحقیق دیگر در مورد استارت آپ ها نشان می دهد که بیش از نیمی از کسب و کارهایی که با وام های بانکی شروع به کار کرده اند، با شکست مواجه شده اند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا با یک سرمایه کم شروع کنید و از قرض گرفتن پول و اخذ وام خودداری کنید. زمانی که کسب و کار خود را با وام شروع می کنید، تمام تمرکز شما بر روی بازگرداندن آن قرار می گیرد و نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

جذاب ترین ایده های کارآفرینی در منزل برای بانوان

به یاد داشته باشید که اگر هریک از ایده های کارآفرینی معرفی شده زیر را بلد نیستید، می‌توانید از طریق ویدیوهای آنلاین رایگان یا کلاس های حضوری آموزش های کار در منزل برای خانم ها را بیاموزید.

همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه ای کمتر از کلاس های حضوری از سایت های آموزش مجازی، حرفه و تخصص مورد نظر خود را بیاموزید. برخی از این سایت ها در پایان دوره، گواهی و مدرک معتبر نیز ارائه می‌کنند.

۱. نمد دوزی

شما شاید در طول زندگی خود به خرید عروسک های کوچک نمدی پرداخته باشید. اما باید این نکته را بدانید که شما نیز می‌توانید با دیدن آموزش به راحتی به تهیه و ساخت عروسک های نمدی بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۲٫ خیاطی، محبوب ترین ایده کارآفرینی در خانه برای خانم ها

امروزه صنعت مد و لباس یکی از پرسودترین فعالیت‌هایی می‌باشد که بیشتر افراد به سمت آن کشیده می‌شوند. و دلیل این امر نیز این نکته می‌باشد که نیاز انسان‌ها برای لباس و پوشش خود هرگز تمام نمی‌شود و بلکه هر روز نسبت به روز گذشته گسترده‌تر می‌شود.

به همین خاطر خیاطی در منزل برای بانوان و خانم‌ها می‌توان یک ایده بسیار مناسب و جذاب باشد که علاوه بر کسب درآمد می‌تواند از لحاظ روحی نیز بر روحیات آنان تاثیر بگذارد. زیرا همزبانی با مشتریان و گفتگو با آنان باعث نشاط بیشتر روح آنان می‌شود.

خیاطی در خانه نیز مانند دو شغل و فعالیتی که در بالا به معرفی آنها پرداختیم نیازمند مهارت می‌باشد، به همین دلیل شما می‌توانید با مشاهده آموزش های مربوط به خیاطی به راحتی و بدون صرف هزینه به یادگیری خیاطی بپردازید. همچنین خیاطی در منزل نیازمند سرمایه بسیار زیادی نمی‌باشد و شما می‌توانید به راحتی به کسب سود خاصی در این باره دست پیدا کنید.

۳٫ ساخت عروسک

عروسک سازی بر خلاف شغل‌های قبلی که در این مطلب به بررسی و معرفی آنها پرداختیم علاوه بر مهارت نیازمند خلاقیت نیز می‌باشد. شما باید برای طراحی عروسک علاوه بر خلاقیت با روحیه بچه‌ها و کودکان نیز آشنا باشید، تا بتوانید بر اساس این اطلاعات به طراحی عروسک‌هایی بپردازید که زودتر به فروش برسند و درآمد زیادی دست شما را بگیرد.

عروسک سازی نیز مانند سایر ایده‌های خلاقانه کسب و کار کارآفرینی برای بانوان که ما به بررسی آنها پرداخته‌ایم نیازمند هزینه زیادی نمی‌باشد و شما می‌توانید با سرمایه گذاری بسیار کمی به عروسک سازی مشغول شوید.

بسته بندی حبوبات، بسته بندی خشکبار، پاک کردن و بسته بندی سبزی، …. از دیگر موارد می‌باشد.

منبع: contentop

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *