اهمیت پشتیبانی در کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

تعریف پشتیبانی

کلمه پشتیبانی در هر جمله ای می تواند معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشد؛ اما در معنی لغوی آن منظور از پشتیبانی تقویت، حفاظت و نگهداری می باشد. بنابراین در دنیای کسب و کارها با انواع معنا و مفهوم از کلمه پشتیبانی مواجه هستیم، یعنی در هر کسب و کاری منظور از واحد پشتیبانی، یک سیستم مدیریتی خاص است که با ارائه خدمات گوناگون از سایر فعالیت های کسب و کار حمایت و پشتیبانی می کند.

برای بررسی مفهوم دقیق تر توضیح فوق شاید بهتر باشد این کلمه را در کسب و کارهای مختلف بررسی کنیم. به عنوان مثال پشتیبانی سایت، یعنی ذخیره سازی داده ها یا منظور از پشتیبانی فروش در کسب و کارهای تولیدی واحدی است که با تیم فروش و مشتریان ارتباط برقرار کرده و بدین طریق در ارتقاء کیفیت محصولات، رضایت مشتریان و افزایش فروش موثر واقع می شود.

بنابراین برای درک دقیق تر معنا و کاربردهای گوناگون این کلمه، بهتر است که آن را در کسب و کارها و فعالیت های گوناگون بررسی نماییم.

معنا و مفهوم پشتیبانی در فعالیت های مختلف

در هر کسب و کار شما برای مدیریت روابط خود با مشتریان به یک تیم یا واحد پشتیبانی نیاز دارید تا با تقویت روابط، بررسی نیازهای مشتریان، ارتقاء کیفیت محصولات به وسیله بررسی نیازها و کامنت های مشتریان، حفظ و نگهداری اطلاعات بازاریابی کسب و کارتان و سایر فعالیت های مدیریتی و تقویتی، بر حفظ روابط خود با مشتریان کوشش کرده و با مدیریت اطلاعات موفقیت های قبلی، از استراتژی های جدید در بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید.

در واقع شما با این کار می توانید مرتبا کامنت های مشتریان خود را بررسی نموده و با آن ها ارتباط برقرار کنید تا با نظرات مشتریان محصولات و خدمات جدید را ارتقاء داده و رضایت مشتریان خود را حفظ نمایید؛ اما این فرایند تنها در مدیریت و پشتیبان گیری فروش و کسب و کارهای تولیدی قابل انجام است و در دنیای مارکتینگ های اینترنتی علاوه بر برقراری ارتباطات موثر با مخاطبین و مشتریان، لازم است که یکسری فعالیت ها هم در زمینه مدیریت سایت داشته باشید.

در خصوص پشتیبان گیری سایت های تجاری یا کسب و کارهای اینترنتی باید بگوییم که پشتیبانی سایت یک فرایند کاملا تخصصی و حرفه ای است و باید حتما توسط مهندسین متخصص وب انجام شود، چرا که در اینجا ما نه تنها به مدیریت روابط  تیم فروش و مشتریان نیاز داریم بلکه باید اطلاعات سیستم و وب سایت را در برابر اختلالات ناگهانی مدیریت نماییم.

در هر کسب و کاری تیم پشتیبان می تواند از یک فرد یا چندین متخصص تشکیل شود؛ اما در تمامی کسب و کارها از فروش محصولات مثل مدیریت فروش قطعات خودرو تا مدیریت وب سایت های ساده و تخصصی، اولین وظیفه یک پشتیبان برقراری یک رابطه هدفمند و موثر بین تیم فروش و مشتریان می باشد و این وظیفه بسیار مهم است، چرا که می تواند در ارتقاء کیفیت محصولات، افزایش رضایت مشتریان و در نهایت افزایش فروش موثر واقع شود.

منبع: saharmodiran.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *