بهترین دوره‌های آنلاین برای کارآفرینان

مزرعه کارآفرینی

تجربه کردن در دنیای واقعی بهترین معلم جهان است، اما دانش­های زیادی وجود دارند که به صورت آنلاین به ما کمک می کنند تا آنچه را که ما فرصتی برای یادگیری آن در زندگی نداریم، به خودمان بیاموزیم. با کمک دوره­های آنلاین می توانیم برخی از راهنمایی­های ساختاری را درمورد نحوه رویکرد ما با تعاملات بین فردی، اهداف کارآفرینی و حتی روشی که فکر میکنیم اعمال کنیم. این برنامه­های درسی می‌توانند به ما در ساده­سازی راه­های موفقیتمان کمک کنند.

تفکر انتقادی

کارآفرینان از بهترین حل کننده­های مشکل هستند، اما هرکسی می‌تواند با بهبود مهارت­های تفکر انتقادی لازم، به  برآورده کردن نیازهای اجتماعی و بهبود کارآیی خود کمک کند.

گذراندن دوره تفکر انتقادیِ یک ساعت و شش دقیقه‌ای در Lynda.com می تواند برای هر کسی مفید باشد. این به دانشجویان یادآوری می کند که مؤثرترین متفکران کسانی هستند که به جای تکیه کردن به دیگران، خودشان نتیجه­گیری می‌کنند. تفکر انتقادی نیاز به تأمل در خود و تحلیل اطلاعات دارد و این دوره راهکارهایی برای دستیابی به علت اصلی یک مشکل، تعریف آن، تقسیم آن به بخش های کوچک‌تر، پرسیدن سؤالات درست از جمله “پنج چرا” و “هفت پس چی ” و مانند اینها ارائه می‌دهد.

این دوره همچنین شامل ابزارهایی برای آموزندگانی است که می خواهند آنچه را که یاد گرفته­اند به بقیه افراد منتقل کنند، مانند اعضای یک تیم، و همچنین به آنها برای اینکه تبدیل به یک متفکر منتقد بهتر شوند کمک کنند.

اصول بازاریابی محتوا

برنامه یادگیری آنلاین Udacity برنامه کاملی از یادگیری بازاریابی دیجیتالی را دارد و اصول بازاریابی محتوا هم یکی از مؤلفه­‌های آن است. خالق این دوره، شرکت نرم افزاری بازاریابی Hubspot برنامه درسی را تهیه کرده است تا به دانشجویان کمک کند یک استراتژی بازاریابی محتوا را برنامه­ریزی و میزان کارایی آن را اندازه‌گیری کنند.

اولین بخش درسی شامل برنامه­ریزی محتوا برای انتقال بهترین پیام بازاریابی است. سپس این برنامه از طریق داستان‌پردازی و سایر تکنیک­ها به سراغ ایجاد محتوا می رود که پس از آن توزیع، تبلیغ و پیگیری قرار دارد.

علاوه بر ایجاد و استقرار محتوا، این دوره یادگیری کوتاه مدت همچنین نکاتی را برای طراحی تجربه کاربری (UX) یک وب سایت که در آن محتوا وجود دارد، ارائه می دهد تا این امر بیشتر برای افراد جا بیفتد. در نهایت، این دوره نمونه‌هایی از دنیای واقعی از مشاغل در بازاریابی محتوا را ارائه می‌دهد و به استخدام مدیران این حوزه در آینده می‌پردازد.

یادگیری نحوه فراگرفتن

کلاس محبوب Coursera با عنوان «یادگیری نحوه فراگرفتن» به سبک و روش­های یادگیری که هنرمندان، موسیقیدانان، نویسندگان، ریاضیدانان، دانشمندان، ورزشکاران و سایر متخصصان استفاده می‌کنند ، نگاهی اجمالی می اندازد.

این دوره که ۱۲ تا ۱۶ ساعت به طول می انجامد، به علوم مغزی می‌پردازد تا به دانش‌جویان با تمرکز بر روی دو حالت مختلف یادگیری توضیح دهد که واقعاً در هنگام حفظ اطلاعات جدید چه اتفاقی می‌افتد. همچنین توضیح می‌دهد که چطور مغز انسان اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و آنها را طوری ذخیره می‌کند که بعدا ً نگهداری آنها آسان‌تر شود. علاوه بر این، تصورات نادرست رایج افراد در مورد این که چگونه آن‌ها به بهترین شکل یاد بگیرند را برطرف می‌کند.

به طور کلی، این دوره به هر کس، در هر سطحی، با هر زمینه مطالعاتی که دارد ، کمک می‌کند تا رویکردش را تغییر  دهد. حتی اگر فکر می‌کنید یک موضوع را فراگرفته اید، ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی استفاده از این دانش بیاموزید، که البته این دوره می‌تواند در این مورد به شما کمک کند.

چگونه ایده­های کسب‌وکاری بزرگ بسازیم: کارگاه کامل

اگر در شغلی به سختی کار کرده‌اید که اشتیاق شما را تحریک نمی کند و آرزو می‌کنید یک فعالیت جانبی را شروع کنید یا استعفا دهید تا کارآفرینی را امتحان کنید، اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک ایده عالی است. اگر ایده‌ای در ذهن دارید و می خواهید به شکل‌دهی آن در یک تجارت مناسب بپردازید ، با این کارگاه آموزشی با عنوان چگونه با ایده­های شغلی قاتل آشنا شویم، شروع کنید.

در این دوره هفت ساعته سرمایه‌گذار با تجربه و موسس اسپرینت کیک، ایوان کیمبرل به دانشجویان اطمینان می‌دهد که برخی از موفق‌ترین مشاغل امروزه با ایده ای ظاهرا به درد نخور شروع شدند و بنیانگذاران آنان شکست، تمسخر و ناامیدی را تجربه کردند.

رسیدن از یک ایده بد به یک تجارت موفقیت آمیز مجموعه­ای از استعدادها را لازم دارد که کیمبرل آنها را مشخص کرده است. اینها شامل ارزیابی بازار پذیری یک ایده، آشکارسازی محل ناکارآمدی بازار فعلی و اجرای مدل‌های تجاری حرفه‌ای می‌باشد. این دوره شامل هدف‌گذاری، آزمون و خطا و موارد دیگر است و مطابق توضیحات آن، مناسب برای کارآفرینان مشتاق یا کارآفرینان کهنه کار است که می خواهند مهارت تولید ایده را به دست آورند.

مدیریت زمان و بهره‌وری برای غرق‌شدگان

ممکن است متناقض‌نما به نظر برسد که به این فکر کنید که برای یک دوره با عنوان مدیریت بازدهی و مدیریت زمان برای افراد بسیار شلوغ زمان اختصاص دهید، مخصوصا وقتی که سر خودتان بسیار شلوغ است، اما این دوره را یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

فقط دو ساعت طول تا می‌کشد تا دوره را کامل بگذرانید و در توضیحات آن آمده است که: زمانی را به گذراندن دوره اختصاص دهید که بتوانید با توجه کامل دوره را پشت سر بگذارید.

این دوره ناکارآمدی نحوه مدیریت دانش آموزان در وقت خودشان را نشان می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا برنامه‌ای را برای افزایش بهره­وری ایجاد کنند. این کار کمک می‌کند تا هر کس زمان روزانه خود و همچنین ذهنیت و سطح انرژی خود را کنترل کند، و همچنین عادات و راهکارهای جدید روزانه‌اش را توسعه دهد. این دوره تنها یادگیرندگان را ترغیب به دست کشیدن از به تعویق انداختن کارها نمی‌کند، بلکه این موضوع را بررسی می‌کند که چرا آنها با پرداختن به« قاتلان بی صدای بهره‌وری» احتمالا از زمان روزانه خود را هدر می‌دهند و از “انتظار برای فراهم شدن همه شرایط ” دست نمی‌کشند.

همانطور که یکی از دانش‌جویان در متن نظرسنجی خود می‌نویسد، «این دوره یادآوری خوبی از چیزهایی است که شما احتمالاً از قبل می‌دانید و یادآوری خوبی است که دانستن به معنی عمل کردن نیست.»

زبان بدن برای کارآفرینان

چه شما در حال برگزاری جلسه‌ باشید چه با شرکایتان مذاکره می‌کنید یا جلوی رسانه­ای ظاهر می‌شوید، این مهم است که شما به زبان بدن برای کارآفرینان تسلط داشته باشید.

در این دوره ارتباط غیر کلامی برای افزایش درآمد و تأثیرگذاری به عنوان یک صاحب کسب وکار آموزش داده می‌شود، تا در سناریوهای مختلفی از جمله شبکه سازی، صحبت کردن عمومی و ارائه یک سخنرانی مختصر ومفید هم بر سخنان خودتان مسلط شوید و هم نحوه بیان آنها از طریق زبان بدن را بدست بیاورید. از طرف دیگر، دانشجویان می‌توانند استراتژی‌های آموخته شده خود را از این دوره بکار گیرند تا مطالعه بهتری در مورد استخدام‌های آینده، مشتری‌های بالقوه و سایر موارد کسب کنند.

همانطور که در توضیحات دوره اشاره می شود “۹۳ درصد از ارتباطات ما غیر کلامی هستند” و در حضور آنلاین شما، در طول تعامل شما با مشتریان، در زمان ارتباط شما با همکاران و تقریباً در مورد هر سناریوی حرفه­ای دیگری که شامل یک انسان دیگری است، قابل مشاهد می‌باشد.

علمِ خوب‌ زیستن

علمِ خوب زیستن یک دوره ۱۵ ساعته است که مشخص می‌کند چه چیزی باعث خوشحالی مردم می‌شود و چگونه می‌توانند به خوشبختی برسند. به گزارش نیویورک تایمز، این دوره که از محبوب‌ترین دوره‌های دانشگاه ییل می‌باشد توسط لوری سانتوس، استاد روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه ییل که “روانشناسی و زندگی خوب” تدریس می‌کند، ایجاد شده است.

این دوره ۱۵ساعته که براساس تحقیقات روانشناسی است، تصورات غلط رایج در مورد شادی، چگونگی تأثیر سوگیری در بهزیستن و چگونگی غلبه بر آنها را بررسی می‌کند و روش‌هایی که ارزیابی مجدد انتظارات فرد می‌تواند به زندگی هرکس کمک کند را به نمایش می‌گذارد.

پس از آن، این دوره توضیح می‌دهد که چگونه دانش آموزان می‌توانند عادت‌های جدیدی برای افزایش شادی خود ایجاد کنند. سانتوس از واژه «سیم‌کشی دوباره» برای این فرآیند تغییر طرز فکر فرد و مهار کردن محیط و حمایت از شبکه اطراف آن‌ها برای بهبود رفاه آن‌ها استفاده می‌کند. طی چهار هفته، او همگام با دانش‌جویان به  اجرای یک استراتژی جدید سلامت به عنوان پروژه نهایی دوره می‌پردازد.

منبع:  sharif.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *