صندوق کارآفرینی امید، ده هزار صندوق خردِ محلی جدید‌ راه‌اندازی می‌کند

در حاشیه مراسم احیای ۵۴۶ واحد اقتصادی نیمه‌راکد و راکد، که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و معاون توسعۀ روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور برگزار شد، تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی ۱۰۰۰۰ صندوق خرد محلی به امضا رسید.

تفاهم نامه

به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، با امضای یک تفاهم‌نامۀ مشترک میان صندوق کارآفرینی امید، معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور و سازمان بسیج سازندگی، قرار است از ایجاد ده هزار صندوق خرد محلی در شهرها و روستاها حمایت شود.

نعمت‌اله رضایی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در آیین امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: برای توسعه اشتغال روستانشینان، ایجاد صندوق های خرد محلی یکی از طرح های مناسب است تا جمعیت پایدار روستایی را شاهد باشیم و در این راستا صندوق کارآفرینی امید قرار است از ایجاد ده هزار صندوق خرد محلی در روستا و حاشیه شهرها و همچنین شهرهای مناطق محروم کشور حمایت کند.

رضایی با اشاره به همکاری سازمان بسیج سازندگی در این تفاهم نامه اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت این همکاری، شناسایی محل های ایجاد صندوق های خرد محلی با سرعت بیشتری انجام و با اعطای تسهیلات، بستر مناسب ایجاد اشتغال پایدار روستایی فراهم می شود.

وی به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: از موضوعات مهم مطرح شده در این تفاهم نامه، اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و خانگی‌ و همچنین گروه‌های شغلی معرفیشده به صندوق های خرد محلی است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یکی دیگر از شرایط این تفاهم نامه را، معرفی از طریق سامانه صندوق‌های خرد محلی با هماهنگی معاونت توسعۀ روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد و گفت: امکان دسترسی این سامانه به دستگاه‌های ذی‌ربط یکی دیگر از برنامه‌های این تفاهم‌نامه است.

رضایی بیان کرد: توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش صنعت و خدمات، حمایت از افراد توانمند و کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکارهای ارزش‌آفرین از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *