اجرای آیین‌نامه ماده ۲۴ قانون بهبود کسب وکار از تیر سال ۱۴۰۳

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران گفت: آیین نامه اجرایی ماده ۲۴قانون بهبود محیط کسب‌وکار ۱۳اسفندماه ابلاغ شد و از اول تیر ماه ۱۴۰۳لازم الاجراست.

به گزارش کارآفرینی پرس قل از تسنیم, آیین نامه اجرایی ماده ۲۴قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ابلاغ شد که طبق آن دستگاه‌های اجرایی مکلفند هر گونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی خود را قبل از اجرا اطلاع‌رسانی کنند.

احسان خاندوزی, وزیر اقتصاد با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۲۴قانون بهبود محیط کسب و کار بعد از ۱۲سال در دولت سیزدهم گفت: این آیین نامه به پیش بینی پذیر کردن اقتصاد برای فعالان اقتصادی کمک می‌کند و لبیک عملی دولت به تاکید ‌رهبر ‌انقلاب ‌است.

خاندوزی اظهار کرد: این آیین نامه در حوزه مقررات اقتصادی و رابطه دستگاه های اجرایی با فعالان اقتصادی تحول و مبدا متفاوت است و برای نخستین بار اعلام می کند که مقررات حوزه صادرات و واردات و امور گمرکی باید یک ماه قبل به اطلاع فعالان اقتصادی برسد، در حوزه آب برق بنگاه های اقتصادی یک ماه قبل و درباره محدودیت های ارائه برق گاز باید یک ماه قبل، مناقصه های بخش عمومی یک ماه قبل باید اعلام شود و درباره موضوعاتی از جمله استاندارهای اجباری، بیمه اجباری و ضوابط محیط زیستی سه ماه قبل از اجرا باید اطلاع رسانی شود و بر این اساس پیش‌بینی‌پذیری بی‌سابقه‌ای در اقتصاد ایران برای سال آینده ایجاد خواهد کرد که هم دستگاه ها منضبط خواهند شد و هم پیش بینی پذیری ایجاد می کند که این همه تلاش تولید کننده و صادر کنندگان برای دسترسی به بازارهای صادراتی با یک ابلاغیه یک شبه از بین نرود.

علی مطیع جهانی،معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران این در این باره بیان کرد: آیین نامه اجرایی ماده ۲۴قانون بهبود محیط کسب‌وکار ۱۳اسفندماه ابلاغ شد و از اول تیر ماه ۱۴۰۳لازم الاجراست.

 مطیع جهانی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طریق اتاق های سه گانه و همراهی ️وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت جلوگیری از تغییرات لحظه‌ای در قوانین، مقررات و آیین نامه های کسب‌وکار کشور، غافلگیر نشدن فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و همچنین امکان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بلند مدت، آیین نامه اجرایی ماده ۲۴قانون بهبود محیط کسب‌وکار ۱۳اسفندماه ابلاغ شدو از اول تیر ماه ۱۴۰۳لازم الاجراست.

وی افزود: ماده ۲۴قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، دولت را مکلف کرده است؛ هرگونه تغییر در سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی و قبل از اجرا از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم برساند.

وی با تاکید براینکه پیش‌بینی‌پذیر کردن محیط کسب و کار، برای رشد تولید در کشور یک ضرورت است اعلام داشت: براساس این ابلاغ دولت و دستگاههای اجرایی مکلفند به منظور شفاف‌ سازی سیاست ها و برنامه‌ های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه ‌گذاری، هرگونه تغییر سیاست ها، مقررات و رویه‌ های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجراء، از طریق رسانه‌ های گروهی به اطلاع عموم برسانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *