قاضی‌زاده هاشمی: دغدغه مهم خانواده ایثارگران موضوع کسب و کار و اشتغال است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش هم‌اندیشی حوزه اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز سه‌شنبه اول اسفندماه برگزار شد، گفت: دغدغه مهم خانواده ایثارگران موضوع کسب و کار و اشتغال است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه هدف در حوزه اشتغال و کارآفرینی، گفت: دغدغه مهم خانواده ایثارگران موضوع کسب و کار و اشتغال است و آمار و اطلاعات موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 
معاون رئیس جمهور گفت: الگوی ارائه خدمات ما در زمینه ارائه تسهیلات به ایثارگران باید تغییر پیدا کند. تولید کار و کارآفرینی به سادگی نیست و ۱۵ درصد جامعه توانایی کارآفرینی و اشتغال‌زایی را دارند. 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان‌کرد: برای حل مشکلات  جامعه هدف ۳ و نیم میلیون نفری ایثارگران در حوزه اشتغال باید برنامه‌ریزی کرد. برای تولید شغل ماموریت ما تنها ارائه تسهیلات نیست. وضعیت اشتغال و کارآفرینی در استان‌های مختلف متفاوت است و هر استانی باید نقشه راه مخصوص خود را داشته باشد. 
دکتر قاضی‌زاده هاشمی تصریح‌کرد:  فرایندها در حوزه اشتغال و کارآفرینی باید اصلاح شود تا موضوع اشتغال به صورت مناسب دوام پیدا کند. ما نباید مشکلی در زمینه اشتغال برای ایثارگران داشته باشیم و باید الگویی برای سایر دستگاه‌ها در حوزه اشتغال و کارآفرینی باشیم. همچنین به دو مورد باید توجه شود. اول تلاش برای جذب سهمیه‌های اشتغال و دوم اینکه زمان ثبت‌نام برای آزمون استخدامی به موقع به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *