بیش از ۷۷۰ هزار سرباز آموزش مهارت دیدند

 

بیش از 770 هزار سرباز آموزش مهارت دیدند
رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: از آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، بیش از ۷۷۰ هزار سرباز وظیفه،آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش بود که سردار محمد جواد زاده‌کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اعلام کرد:۸۰ درصد سربازان تحت پوشش مهارتی هستند و توانمند سازی سربازان و تسهیل گری برای اشغال سربازان جزو برنامه‌های ما است.

در چندسال اخیر، دغدغه ارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه با هدف ایجاد اشتغال، به تشکیل “قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه” منجر شده است.
*پیوند عمیق و تعامل راهبردی 

مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای همه سربازان وظیفه، گفت: با تعامل راهبردی و پیوند عمیق سازمان و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، شرایط برای ارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه، “دوره به دوره بهتر و مؤثرتر” می شود.

 وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری و شیوه نامه اجرایی آموزش مهارت های تخصصی به کارکنان وظیفه در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در آذرماه امسال، گفت: عزم ستاد کل نیروهای مسلح برای تعیین ساز و کارهای انگیزشی در راستای ارتقای سطح مهارتی سربازان وظیفه ستودنی بوده و اعطای امتیازاتی همچون یک ماه مرخصی تشویقی و یک ماه کسر از خدمت سربازان وظیفه‌ ای که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند، نشانه حمایت این ستاد از گسترش مهارت آموزی است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از آغاز فعالیت قرارگاه، بیش از ۷۷۰ هزار سرباز وظیفه،آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند و پیشنهاد ما این بوده که در تفاهمنامه سال آینده، مهارت های تخصصی و نرم به کادر نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها آموزش داده شود.

عظیمی گفت: در صورت گسترش آموزش‌ها در نیروهای مسلح و به واسطه تعامل و همکاری فنی و حرفه‌ای با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور، پیشنهاد دادیم که از این ظرفیت‌ها جهت ایجاد اشتغال پایدار برای سربازان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *