آموزش رایگان مهارتی به دانشجویان و دانش آموزان/ مهارت‌آموزی ۴.۵ میلیون نفر در کشور

 

آموزش رایگان مهارتی به دانشجویان و دانش آموزان/ مهارت‌آموزی 4.5 میلیون نفر در کشور
رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت:اکنون در کشور به ۱۹گروه هدف از جمله روستائیان، عشایر، دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی که بضاعت مالی کمی دارند به‌صورت رایگان آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد عظیمی , رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به آموزش های مهارتی گفت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای از جمله مجموعه‌های دولتی است که تجربه خوبی در واگذاری مأموریت‌های محوله به بخش خصوصی را دارد.اکنون در کشور به ۱۹گروه هدف از جمله روستائیان، عشایر، دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی که بضاعت مالی کمی دارند به‌صورت رایگان آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه می‌شود.

عظیمی اظهار کرد: یکی از کارهای خوب سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور توسعه و ایجاد مراکز جوار کارگاهی است؛ به‌طوری که آموزش‌ها در کنار صنایع و بنگاه‌های صنعتی و کارگاهی ارائه می‌شود و اکنون بیش از چهار هزار مرکز جوار کارگاهی در کشور فعال است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران برای اعزام مربی آموزشی به کشور عمان خبر داد و گفت: از سوی دیگر ظرفیت آموزش یک‌هزار نفر نیروی کار عمانی در مرکز تربیت مربی ایران وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر از هفت کشور آفریقایی هنرجو داریم که آموزش‌های لازم را در این مرکز دریافت می‌کنند. افزون بر تربیت نیروی ماهر در کشور، توانمندی ساخت و تجهیز مراکز آموزش مهارتی در کشورهای دیگر از جمله عمان را داریم.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بیان کرد: مسابقات مهارتی جهانی و آسیایی اردیبهشت‌ماه سال آینده با میزبانی ایران برگزار می‌شود که عمان می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

وی تأکید کرد: فناوری، ویژگی‌های ممتاز دارد و پیشنهاد این است که سرفصلی به‌نام دیپلماسی مهارت در دستور کار دو کشور ایران و عمان قرار گیرد.

عظیمی گفت: دامنه فعالیت‌های آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران متنوع است و یکی از فعالیت‌ها آموزش متناسب با آمایش سرزمین و ظرفیت‌های اقلیمی است؛ کشورهای ایران و عمان دارای اشتراک اقلیمی و آداب و سنت‌ها هستند که می‌تواند سطح تعامل و همکاری را گسترده‌تر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *