نوآور هستید یا یک اجراکننده خوب؟ این آزمون را انجام دهید

مزرعه کارآفرینی

دیدگاه سنتی در مورد کارآفرینان این است که آنها افراد خلاقی هستند که فاقد مهارت‌های اجتماعی بوده و نمی‌توانند هیچ کاری را اجرا کنند. بنابراین وقتی نوآوری آنها کشش بازار را به دست می‌آورد، باید از مدیریت اجرایی برای اجرای کسب و کار خود بهره گیرند. البته این امر همیشه صادق نیست، زیرا بسیاری از کارآفرینان نوآور سال‌ها با موفقیت کسب و کار خود را ادامه می‌دهند.
نکته‌ی مهم اینجاست که شما در کسب و کار خود هم به نوآوری  نیاز دارید و هم به مهارت‌های اجرایی. شما همواره باید خدمات و محصولات جدیدی  ایجاد کنید که نیازهای واقعی بازار را تامین نماید و باید بتوانید کارهای اجرایی را بر اساس مدل کسب و کار خود انجام دهید. اگر در هر دوی این مهارت‌ها قوی باشید آن وقت به بهترین صورت می‌توانید شرکت خود را رشد دهید. ولی اگر فقط در یکی از این مهارت‌ها قوی باشید ممکن است به شریک دیگری هم نیاز پیدا کنید که در آن مهارت دیگر، قوی باشد.

آزمون زیر به شما کمک خواهد کرد که بفهمید اجرا کننده هستید یا نوآور، یا شاید هم هر دوی آنها.

شش پرسش برای هر مفهوم، ویژگی‌های افرادی هستند که به آن گرایش تمایل دارند. اگر به پنج مورد از این شش پرسش برای هر دو مفهوم پاسخ “بله” بدهید،‌ یعنی در آن گرایش نسبتا قوی هستید. اگر کمتر از پنج پاسخ “بله” داشته باشید، در آن مفهوم زیاد قوی نیستید.

نوآور

اجرا کننده خوب

کارآفرینان می‌توانند هر دو مهارت نوآوری و اجرا را در خود افزایش دهند

با کارهای زیر می‌توانید این مهارت‌های خود را بهبود بخشید:

بهبود نوآوری:

نوآوری یک فرایند است، نه یک استعداد ذاتی. نوآوری مستلزم این است که در این زمینه، وقت زیادی برای مشتریان خود بگذارید و ببینید که آنها چطور به محصولات شما و محصولات رقبا  واکنش نشان می‌دهند. سعی کنید دریابید که آنها درباره‌ی راه‌حل‌های موجود چه نظری دارند. از آنها بخواهید به شما کمک کنند راه‌حل‌های بهتری برای مشکلات و دردهایشان پیدا کنید. بفهمید که آنها دوست دارند طراحی و تحویل محصولات مختلف به چه صورت باشد. اگر در استراتژی توسعه‌ی محصول خود مشتریانتان را هم در نظر بگیرید، توانایی شما برای نوآوری افزایش خواهد یافت. باز هم می‌گوییم که نوآوری یک فرایند است و فرایند را می‌توان آموخت.

بهبود اجرا:

وقتی می‌گوییم اجرا، منظورمان همه‌ی موارد مربوط به تنظیم اهداف و دستیابی به آنهاست که برای رشد کسب و کار شما حیاتی هستند. کارآفرینان موفق، اهداف هفتگی، ماهانه، و سه ماهه تعیین می‌کنند. اولین گام این است که اهداف حیاتی‌ای را که باید برای پیشبرد کسب و کارتان به آنها دست یابید ایجاد نمایید. دومین گام این است که فعالیت‌های مورد نیاز برای دستیابی به هر هدف را تعریف کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما این است که در این سه ماهه، ۲۰ درصد فروش خود را بهبود ببخشید، فعالیت‌های مهم موردنیاز برای این کار عبارتند از بررسی مشتریان موجود برای افزایش سفارشات، تماس با ده مشتری جدید در هر روز، و پیگیری هر مشتری بالقوه در عرض سه روز. اگر به طور منظم اهداف حیاتی را تعیین کرده و فعالیت‌های مهم برای دستیابی به اهدافتان را تکمیل نمایید، مهارت‌های اجرایی شما به طور قابل‌توجهی بهبود خواهند یافت.
در مجموع، هر دو توانایی نوآوری و اجرا، برای ساخت یک کسب و کار موفق مهم می‌باشند. به توسعه‌ی مهارت‌های خود در هر دو حوزه ادامه دهید. با رشد کسب و کارتان، اعضای جدیدی هم به تیمتان افزوده می‌شوند که می‌توانند در ایجاد خدمات و محصولات جدید، و تنظیم اهداف حیاتی کسب و کار و دستیابی به آنها، به شما کمک نمایند. 

منبع:  entrepreneur.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *