دانشجویان دانشگاه تهران به مراکز کسب و کار متصل می‌شوند

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به راه‌اندازی “مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار” در این دانشگاه تاکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب‌ و کارها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند.

مهارت آموزی

دانشجویان دانشگاه تهران به مراکز کسب و کار متصل می‌شوند

به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌ و کار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گفت: نیاز به ایجاد این مرکز توسعه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت مطرح بود تا در زمینه استعدادیابی دانشجویانی که استعداد فعالیت‌های کارآفرینانه و راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارها را دارند، فعالیت کند.

وی افزود: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب‌ و کارها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند. یعنی آموزش‌های تئوریک و مهارت‌های عملی کسب‌ و کارهای کارآفرینانه را به طور توأمان فرا گیرند.

رئیس دانشگاه تهران، هدف دیگر مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران را تقویت مهارت‌های کارآفرینانه و مهارت‌های رهبری مدیران موجود در کسب‌وکارها دانست و افزود: دانش مدیریت، دانشی عملگرا است و باید تئوری با عمل و هنر آمیخته شود تا به کار آید. یکی از مأموریت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، برگزاری دوره برای مدیران کسب‌وکارها است تا با این دوره‌ها شاهد کارایی و اثربخشی بیشتری در کسب‌وکارهای موجود کشور باشیم.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد شاهد استعدادیابی رهبران کسب‌وکار در این مرکز باشیم و همچنین این مرکز آزمایشگاهی باشد تا مدیران جنبه رهبری خود را پرورش دهند.

دکتر مقیمی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی و زیرساخت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار با سرمایه‌گذاری و مشارکت یکی از حامیان کارآفرین کشورمان احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد با حمایت نیکوکاران کارآفرین و علاقه‌مند به ارتقای علم و دانش، بتوان با سرعت بیشتری به توسعه و تقویت زیرساختی نهاد علم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، همپنین دکتر طاهر روشندل اربطانی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز علت عقب‌افتادن در بسیاری از عرصه‌ها را عدم ارتباط هماهنگ و ارگانیک بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: ایجاد مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران آغازگر تحولی بزرگ در پیوند صنعت و دانشگاه خواهد بود و شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در سایه پیوند ارگانیک بین صنعت و دانشگاه محقق می‌شود.

وی افزود: علت شکست بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سازمانی ناشی از خطاهای تصمیم‌گیری است و این مرکز می‌تواند با برگزاری دوره‌های ویژه مدیریتی و رهبری، پایه‌گذار و محلی برای تربیت رهبران آینده کسب‌وکار باشد.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به نقش نیکوکاران کارآفرین در پایه‌گذاری و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در دنیا، اظهار کرد: همزمان با تلاش سیاستگذاران و مدیران ارشد دانشگاهی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور، شاهد هستیم که چنین نیکوکاران باسابقه‌ای در کشورمان که دارای تجربه‌های مدیریتی بزرگی هستند، در زمینه سرمایه‌گذاری برای نزدیک شدن دانشگاه‌ها به مؤلفه‌های دانشگاه کارآفرین، انگیزه و رغبت پیدا کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *