نکاتی درباره حفظ مشتری در کسب و کار

مزرعه کارآفرینیمشتری را می توان مهم ترین عنصر ادامه حیات هر کسب و کاری دانست. یکی از روش ها و ترفندهای توسعه یک کسب و کار حفظ مشتری ها می باشد. اگر بتوانید استراتژی‌های مربوط به مشتری را به درستی اجرا کنید خیلی راحت خواهید توانست با حفظ مشتری ها کسب و کارتان را رونق بخشید.

چراکه :

مشتریان موجود شما ۱۴ برابر بیشتر از مشتری جدید از شما خرید می کنند.

جذب مشتریان جدید تقریبا هفت برابر هزینه آن برای حفظ یک مشتری است.

پس اهمیت ارتباطات و استراتژی های مربوط به مشتریان در یک کسب و کار بسیار مهم می باشد. و حفظ مشتری ها می تواند به بهبود فروش رفتن محصولات و خدمات شما کمک نماید.

مهم ترین استراتژی ها برای حفظ مشتری ها

از یک برنامه موبایل برای کسب و کار خود استفاده کنید

موبایل و بازاریابی با آن را می توان یکی از جدیدترین و نوین ترین روش های حفظ مشتری های یک کسب و کار دانست. وقتی برنامه موبایل مخصوص به کسب و کار خود را دراید خیلی راحت و از راه دور می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. برای آن ها اعلانیه بفرستید و تخفیف ها و محصولات خود را معرفی کنید. و سسب تقویت ماندگاری مشتری های خود شوید.

برنامه موبایل یک روش بازاریابی از راه دور و مفید برای هر کسب و کار می باشد، که تنها باید آن را در دسترس کاربران خود قرار بدهید.

خدمات باکیفیت

اگر دلیل ریزش مشتری های یک کسب و کار را جویا شوید، در ۶۸ درصد حالات راضی نبودن مشتری ها از کیفیت محصولات و خدمات ارائه دهنده ها می باشد. یکی از رموز اصلی موفقیت و جذب در پروسه مربوط به کسب و کارتان ایجاد خدماتی باکیفیت برای ارائه به مشتری می باشد. وقتی مشتریان خدمات خوب شما را حس نمایند نه تنها برای بارهای بعدی شمارا انتخاب می نمایند بلکه خدمات شما را به دوستان و خانواده خود هم معرفی می نمایند.

خدمات باکیفیت شامل بحث های مختلفی می باشد، از جمله قیمت منصفانه، محصول باکیفیت، پشتیبانی و پاسخ به نیازهای مشتری قبل و بعد از استفاده از خدمات می باشد. و شما باید تمام این استراتژی ها را که منجر به ایجاد یک رابطه خوب و باکیفیت با مشتری می شود را در محیط کسب وکار خود ایجاد کنید. مهم ترین عنصر حفظ مشتری، راضی نگه داشتن آن ها می باشد.

ارائه تخفیف ها برای دومین خرید

وقتی مشتری وفادارتان برای بار دوم به شما مراجعه می نماید، برای استقبال هرچه بیشتر و راضی نگه داشتن او از ارائه یک تخفیف، اورا هیجان زده نمایید. همچنین می توانید به تمام مشتریان خود بگویید که در صورت خرید دوم از ما از ۱۰ درصد تخفیف ویژه برخوردار شوید.

تخفیف ها روش مناسبی برای ایجاد یک پل ارتباطی مناسب جهت حفظ و ماندگاری مشتریان یک صنعت می باشند، کمتر فردی را می توان یافت که از تخفیف برای یک محصول استقبال نکند.

ارتباط با مشتری ها

یک استراتژِی موثر در حفظ کردن مشتری، ایجاد ارتباط با آن ها می باشد، وقتی بتوانید بصورت دهان به دهان موضوع مربوط به صنعت خود را بچرخانید یک فروشنده ماهر خواهید بود. وقتی بتوانید با با مشتری خود بات لحن مناسب در رابطه با موضوعات کاری و یا در برخی مواقع حتی خارج از آن صحبت کنید و ارتباط صادقانه و کاربردی را داشته باشید، بدون شک آن ها همیشه شما را ذخیره خواهند کرد. ارتباطات از موثرترین روش های افزایش مشتری و ماندگاری آن ها می باشد.

تمرکز بر خدمات مشتری

توصیه می کنیم برای افزایش فروش خود بر خدماتی که موردنیاز مشتری ها است تمرکز کنید و سعی در برطرف کردن نیازهای آنان در سریع ترین زمان ممکن داشته باشید. وقتی بتوانید به درخواست های مشتری خود پاسخ بدهید یعنی توانسته اید قدم بزرگی در حفظ آن ها برداشته باشید. خدمات مفید و در اختیارگذاشتن این خدمات در اختیار مشتری ها یک استراتژِی مهم برای ماندگار کردن آن ها می باشد.

برای این منظور باید نیازهایی که مشتری از صنعت شما دارد را بررسی و به ساده ترین روش ممکن آن را برایشان حل کنید. وقتی کاربران به کسب و کار ما مراجعه می نمایند، یعنی در رابطه با موضوعی مشکل دارند.

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *